דרכים נהדרות להתאמן עם הכלב שלך

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פעילות גופנית כלבים

פעילות גופנית סדירה חיונית לנו כדי להישאר בריאים ובכושר, כך גם מומלץ לכלבים שלנו. החיים נעשים עמוסים, ולכן רבים מאיתנו שוכחים לתת לכלבים שלנו את הזמן לפעילות הגופנית שהם צריכים. 

כמה פעילות גופנית כלבים צריכים?

באופן כללי, רוב הכלבים צריכים להתאמן במשך שעה עד שעתיים מדי יום כדי לשמור על בריאותם. הכלב שלך עשוי להזדקק ליותר או פחות בהתאם לגיל, גזע וסובלנות. כלב מסוג שי-צו עשוי לרצות להסתובב על הספה בעוד בורדר קולי או רודזיאן עשויים לעשות פעילות במשך ארבע שעות וירצו עוד. אין שני כלבים זהים, כך שגילוי צרכי הפעילות הגופנית של הכלב שלך עשוי לדרוש ניסוי וטעייה. כאשר יש ספק, אפשרו לכלבכם פעילות גופנית כמה שהוא רוצה, אך שימו לב לא להגזים.

אם אתה מתחיל תוכנית אימונים חדשה עבור הכלב שלך, הקפד להתחיל לאט ולתת לכלב שלך לבנות סיבולת וסובלנות לתרגיל. הימנע מפעילויות בימים חמים מאוד, וודא שלכלב שלך יש גישה למים טריים וקרירים בכל עת. הפסק או הפחת את הפעילות הגופנית אם הכלב שלך נראה עייף, כואב או חסר עניין בפעילות גופנית. צור קשר עם הוטרינר שלך אם אתה מבחין בסימני מחלה במהלך או אחרי פעילות גופנית. 

איזה סוג של פעילות גופנית הכי מתאימה לכלב שלי?

ישנן פעילויות רבות שאתה יכול לעשות עם הכלב שלך תוך כדי פעילות גופנית בו זמנית. חלק מהפעילויות מספקות יותר פעילות גופנית לכלב שלך מאשר לך, אך הן עדיין דרך מהנה להתחבר. שחקו מסירות עם כדור או דיסק, בקרו בגינת הכלבים.

למה לא להשתעשע ולהתחיל ולפנק את הכלב שלך בצורת פעילות גופנית חדשה? זוהי דרך מצוינת ליצור קשר עם הכלב שלך תוך שמירה על בריאות. 

  • הליכה – הליכה היא צורת הפעילות הגופנית הקלאסית שאנו נוטים לתת לכלבים שלנו. אבל זה בסדר, רוב הכלבים אוהבים ללכת! בנוסף לפעילות גופנית, טיול מצויין עבור הכלב שלך לחקור את העולם עם האף שלו. אל תמהר, תן לכלב שלך להקדיש זמן לרחרח במהלך ההליכה. נסו לקחת מסלול אחר מדי פעם כדי שהכלב שלכם יזכה לראות ולהריח דברים חדשים.
  • ריצה – ריצה היא צורה נהדרת של פעילות גופנית עבור כלבים מסוימים. לא כל הכלבים יכולים לסבול סוג זה של פעילות גופנית, אבל יש כלבים שפשוט לא רוצים להפסיק!
    ריצה עם הכלב יכולה להיות קלה יותר כאשר אתה משתמש ברצועה ללא ידיים. ריצה ללא רצועה היא בדרך כלל לא רעיון טוב מסיבות בטיחות וחוקיות. עם זאת, ניתן לשקול ריצה ללא קולר, אם הכלה רגוע והחוקים המקומיים מתירים כלבים ללא רצועה.
    כאשר אתה מתחיל לרוץ לראשונה עם הכלב שלך, הקפד להתחיל לאט ולהתקדם במהירויות גבוהות יותר ולמרחקים ארוכים יותר. הימנע מריצה בטמפרטורות חמות, במיוחד על אספלט חם מכיוון שהוא יכול לשרוף כפות. בדוק עם הכלב שלך באופן קבוע שהוא בסדר ולקחת הפסקות לפי הצורך. הביאו הרבה מים בריצות.
  • רכיבה – לא כל כלב בנוי לרוץ לצד האופניים שלך. זה יכול להיות מסוכן במקרים מסוימים (עבורך ועבור הכלב שלך). עם זאת, רכיבה על אופניים עם הכלב שלך יכולה להיות מהנה אם אתה עושה את זה נכון.
    הכי חשוב זה להתחיל לאט. תן לכלב שלך להתרגל לאופניים. לאחר מכן, תן לו להתאקלם בריצה . סעו כמה שיותר לאט בהתחלה והימנעו מהרבה פיתולים.
  • טיולים- אם אתה אוהב טבע ואתה אוהב כלבים, טיול רגלי עם הכלב שלך עשוי להיות מושלם עבורך. טיול רגלי נותן לכלב שלך הזדמנות לחקור את העולם ברמה עמוקה יותר מאשר הליכה פשוטה.
    כאשר אתה מתחיל לטייל לראשונה עם הכלב שלך, התחל עם טיולי יום קצרים ביום קריר יותר. הימנע משבילים קשים עם הרבה שטח קשה עד שהכלב שלך יתרגל לטיולים קלים עד מתונים ויהיה בטוח יותר.
    הביאו הרבה מים יחד. הכלב שלך יכול אפילו לקחת את התרמיל שלו, רק וודא שהוא מאוזן היטב ולא כבד מדי.
  • שחייה – בניגוד לדעה הרווחת, לא כל הכלבים יודעים לשחות. כלבים אחרים פשוט לא אוהבים לשחות. אבל אם יש לך כלב שאוהב מים, תן לו לשחות! אתה יכול לשלב משחק עם השחייה כדי להפוך אותו למהנה עוד יותר. רק זכור את העצות האלה לבטיחות במים.
    אם לכלב שלך לא אכפת ממים אבל גם לא יכול לשחות, אתה עדיין יכול ללמד אותו. התחל עם חגורת הצלה לכלב ובמים רדודים עד שהוא יתפוס את זה. אם הוא אוהב את המים, לא יעבור זמן רב עד שהוא יסתדר לבד. אם הוא לא אוהב את המים, לא להכריח.

  • משחקים – יש הרבה משחקים מהנים שאתה יכול לשחק עם הכלב שלך, שחלקם יספקו גם קצת פעילות גופנית. מסירות, מחבואים ומשיכה כולם מספקים פעילות גופנית מתונה לכלב שלך ופעילות גופנית קלה עבורך.
    ניתן להשתמש במשחקים גם באילוף, צורה טובה של גירוי מנטלי עבור הכלב שלך. השתמשו בעבודת אף ובפאזלים כדי לשמור על גירוי של כלבים כמו ה- Black Mouth Cur שכן סוג זה של כלבים יכול להסתבך ללא גירוי.
  • ספורט כלבים – יש הרבה ענפי ספורט של כלבים בימים אלה ונראה שחדשים צצים לעתים קרובות. ספורט כמו זריזות וסגנון חופשי של כלבים יציעו עבורך פעילות גופנית קלה עד מתונה ובנוסף לכלב שלך זה אימון נהדר.
    כדי להתחיל בספורט כלבים, ערכו מחקר כדי למצוא את אלו שעשויים להתאים לכלב שלכם. לאחר מכן, חפשו שיעורים באזורכם שיעזרו לכם ולכלבכם ללמוד את הספורט.

בטיחות ראשית בפעילות גופנית לכלבים

בדוק עם הווטרינר שלך לפני שמתחילים כל סוג של משטר אימונים עבור הכלב שלך.

כשאתה מתאמן עם הכלב שלך, תן לו לקבוע את הקצב. קח הפסקות למים ולנוח. הימנע מפעילות גופנית בטמפרטורות חמות, במיוחד עם כלבים שיש להם לוע קצר יותר (כגון בולדוגים או פאגים), כלבים מבוגרים וכלבים עם בעיות בריאותיות.

לא משנה איזה סוג של כלב יש לכם, שימו לב לסימני תשישות, מחלה או פציעה. כאשר יש ספק, הפסיקו להתאמן ולכו הביתה.

כמו כן, היו מודעים לסביבתכם בעת פעילות גופנית עם הכלב שלכם. נוכחותם של כלבים או אנשים אחרים עלולה ליצור הסחת דעת מסוכנת, במיוחד אם הכלב שלך לא רצוף.

אם אתה חושד שחיית המחמד שלך חולה, התקשר מייד לווטרינר שלך. לשאלות הקשורות לבריאות, התייעץ תמיד עם הווטרינר שלך, שכן הוא בדק את חיית המחמד שלך, יודע את ההיסטוריה הבריאותית של חיית המחמד ויכול להפיק את הטוב ביותר 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אם אתה שוקל לאמץ חתול אבל לא רוצה את האחריות לשאוב שיער כל הזמן, כנראה שתשקול לאמץ חתול חסר שיער. הנה כל מה שצריך לדעת>

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן