קשקשים אצל חתולים- מה עושים?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
קשקשים חתולים

בעוד שקשקשים של חתולים נותרו בגדר תעלומה עבור אנשים מסוימים. זה מעורר דאגה לאלה הסובלים מאלרגיות. מה זה בדיוק קשקשים בחתולים, המסתורין של Fel D1 ולמה זה משפיע על נפגעי אלרגיה. במשך שנים, אנשים רבים חשבו ששיער חתול הוא המקור לאלרגנים. מאוחר יותר הוכר שקשקשת היא הסיבה. אך אוהבי חתולים בלבלו את המונח עם קשקשים, הנראים לעין.

קשקשים של חתולים מורכבים מחתיכות מיקרוסקופיות של עור יבש של חתול. שהופכות לאוויר, נוחתות על מצעים, וילונות, שטיחים ומשטחים אחרים, כולל עור ובגדים של בני אדם. חלקיקי קשקשים של חתולים הם זעירים, בערך 1/10 מגודל קרדית האבק. חלקיקי עור יבשים לא יהיו אלרגניים במיוחד למעט גורם המכונה Fel D1. 

מה זה Fel D1?

Fel D1 עשוי להגיע מהלטינית Felis domestica. זהו גליקופרוטאין המצוי בבלוטות החלב של החתול מתחת לעור, ובמידה פחותה ברוק ובשתן של חתולים. כשחתול מטפח את הפרווה שלו, ה-Fel D1 המצוי ברוק שלו נוחת על עורם ושערותיהם של החתולים. בשילוב עם ה-Fel D1 מבלוטות החלב, יוצר מעין "דאבל-whammy" לסובלים מאלרגיות. מעניין שהייצור של Fel D1 נראה פחות או יותר פורה בסוגים שונים של חתולים.2

חתולים שלמים, למשל, ייצרו יותר Fel D1 מאשר חתול מסורס. חתולים זכרים, במיוחד ללא שינוי, מייצרים יותר אלרגנים מאשר חתולים נקבות. גזעי חתולים מסוימים מייצרים פחות Fel D1 באופן משמעותי מאחרים.

מה גורם לתגובה האלרגית לקשקשים של חתולים

כשהם מאותגרים על ידי אלרגן, מערכת החיסון של אנשים מחשיבה את האלרגן כפולש ומייצרות נוגדן בשם אימונוגלובולין E (AKA IgE). כאשר נחשפת ל-Fel D1, המערכת החיסונית מופעלת, לאחר מכן משחררת כימיקל דלקתי המכונה היסטמין. אתה עשוי לזהות את המונח "היסטמין" בגלל המספר העצום של אנטי-היסטמינים הנמכרים ללא מרשם לטיפול בתסמיני קדחת השחת.

כיצד Fel D1 משפיע על אנשים

  • הנשאפים דרך האף: התגובה האלרגית עשויה להיות התעטשות אלימה או המצב הכרוני הנקרא אלרגי נזלת, המכונה גם "קדחת השחת", המתבטאת בהתעטשות, מלווה בנזלת, גירוד בתוך האף, גודש באף ולעיתים גודש בסינוסים.
  • בשאיפה דרך הפה: קשקשים הנשאפים לתוך צינורות הסימפונות והריאות עלולים לעורר התקפי אסטמה, שאינם נוחים ואף מסוכנים. חולי אסטמה צריכים תמיד להתייעץ עם האלרגיסטים שלהם ועליהם לעבור בדיקות אלרגיה לפני שהם מקבלים חתול. על פי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, מחקרים מצביעים על כך שעד 40 אחוז מהילדים והמבוגרים הסובלים מאסטמה אלרגיים לקשקשים של בעלי חיים (בעיקר חתולים).
  • פריחה בעור : פריחות בעור עשויות להיות קשורות לקשקשים הנופלים על העור, לרוק שהופקד על ידי חתול המלקק את העור, או אפילו באמצעות שאיפת הקשקשים. אטופיק דרמטיטיס או אקזמה עלולים להחמיר על ידי חשיפה לחתולים.

למרות שקשקשים של חתולים הם איום אמיתי על נפגעי אלרגיה. אוהבי חתולים מסוגלים להתמודד עם האלרגיות שלהם כדי לחיות בנוחות יחסית עם החתולים שלהם. תן לאלרגיה משלך להיות השופט של זה ופעל לפי עצתו.

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

לבעלי התוכים ששומרים על כשרות החג ואוכלים קטניות כמעט ואין בעיה. וזאת משום שהתפריט של התוכים לא משתנה כמעט בכלל.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן