צ'ספיק ביי רטריבר – גזע כלבים

צ'ספיק ביי רטריבר – גזע כלבים

צ'ספיק ביי רטריבר הוא גזע כלבים ספורטיבי בינוני-גדול עם פרווה עמידה למים באורך בינוני ועיני ענבר. גזע זה הוא שחיין מיומן וגדל כדי לחלץ עופות מים עבור ציידים. הצ'סי נאמן, אתלטי ובלתי נלאה. וזה גם יכול להיות קצת רגיש ועצמאי, מה שאולי לא יהפוך אותו לאידיאלי עבור בעל כלב בפעם הראשונה. 

מאפיינים של צ'ספיק ביי רטריבר

לרטריוור של צ'ספיק ביי בדרך כלל יש טמפרמנט חיבה ומסור עם משפחתם. אבל יש להם גם פס הגנה לאישיות שלהם שגורם להם להיות פתוחים במידה בינונית לזרים. בנוסף, רמת האנרגיה הגבוהה שלהם הופכת אותם לכלבים מאוד מוארים וערניים.

צ'ספיק ביי רטריבר

ההיסטוריה של הצ'ספיק ביי רטריבר

הרטריבר של צ'ספיק ביי יכול להתחקות אחר שורשיו, באופן טבעי, לאזור מפרץ צ'ספיק במרילנד ווירג'יניה בתחילת המאה ה-19. ציידי עופות מים באזור נזקקו לכלב אתלטי שיוכל להחזיר את הציד שלהם בשחייה במים קפואים. 

גזעים שונים, כולל ניופאונדלנד, ספנייל מים אירי וכלבי ציד, נכנסו ליצירת הצ'ספיק. מה שהתעורר היה כלב עם פרווה עבה ושמנונית שדחה מים ובידד את הכלב מהקור. היה לו סיבולת מעולה, חזה רחב שיכול לפרוץ דרך קרח במים, רגליים חזקות לשחייה ואפילו כפות רגליים עם קורים. 

כמה אנשים בולטים, כולל הנשיא טדי רוזוולט, היו הבעלים של צ'ספיקים לאורך השנים. וזה אפילו גזע הכלבים הרשמי של מרילנד. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה לראשונה את הגזע בשנת 1878.

צ'ספיק ביי רטריבר טיפול

היו מוכנים לבזבז הרבה זמן ואנרגיה בתרגול הצ'סי שלכם. כמו כן, חשוב להיות עקבי עם אימון וסוציאליזציה. למרבה המזל, גזע זה דורש רק טיפוח בסיסי.

פעילות גופנית

נראה שחמטים לא מתעייפים, והם מעדיפים להיות עסוקים. יש להם הרבה אנרגיה פיזית ונפשית לשרוף. תכנן להקדיש באופן אידיאלי לפחות שעתיים ביום בתרגול הכלב שלך. הליכות נמרצות, ריצה, טיולים ושחייה הם כולם פעילויות טובות עבור הצ'סי – וכך גם משחק אחזור מלהיב עבור הכלב החולף הזה. בנוסף, ספורט כלבים , כגון צלילת רציף, יכול לעזור לממש את הגזע הזה הן פיזית והן נפשית.

טיפוח

זהו גזע כלבים שנשיר בצורה מתונה. תכננו לצחצח את הכלב מדי שבוע כדי להסיר פרווה רופפת ולמנוע מחצלות. ייתכן שתראה עלייה בנשירה כמה פעמים בשנה, לעתים קרובות באביב ובסתיו, שתדרוש צחצוח תכוף יותר כדי לעמוד בקצב הפרווה הרפויה. 

לרחוץ את הצ'סי שלך כל כמה חודשים בערך, תלוי עד כמה הוא מתלכלך. לגזע זה יש ריח מושקי טבעי בשל הפרווה השומנית שלו. בדוק את הציפורניים בערך מדי חודש כדי לראות אם הן זקוקות לגזירה. וחפש באוזניים לפחות מדי שבוע עבור הצטברות שעווה, פסולת וגירוי. הקפד לייבש את האוזניים היטב לאחר שהכלב שלך הולך לשחות או נרטב בדרך אחרת. לבסוף, שאפו לצחצח את השיניים של הכלב מדי יום.

טיפ

אימון וסוציאליזציה, באופן אידיאלי מגיל צעיר, חיוניים כדי שיהיה לך צ'סי מנומס. גזע זה חכם ויכול ללמוד במהירות. אבל זה גם יכול להיות עצמאי ועקשן. אז זה המפתח להיות עקבי באימון שלך כדי למנוע הרגלים רעים להיווצר. השתמש רק בשיטות אימון חיוביות עבור גזע רגיש זה; תיקונים קשים יכולים לגרום לו להיסגר ולא ללמוד.

שאפו לחשוף את הכלב שלכם לאנשים שונים, לכלבים אחרים ולמסגרות שונות מגיל צעיר ככל האפשר. חוויות חיוביות יכולות לעזור לקזז את אינסטינקט ההגנה של הגזע ולהפוך אותו לנוח ובטוח בסביבת זרים. 

בעיות בריאות נפוצות

צ'ספיק ביי רטריברים הם בדרך כלל זן בריא, אבל הם נוטים לכמה בעיות בריאות תורשתיות, כולל:

  • דיספלזיה של מפרק הירך 
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי 
  • דלקות אוזניים 
  • מיאלופתיה ניוונית 
  • קריסה הנגרמת על ידי פעילות גופנית 

דיאטה ותזונה

הקפידו תמיד על מים טריים לכלבכם. ולהאכיל תזונה מאוזנת מבחינה תזונתית ואיכותית לכלבים. רוב הבעלים מאכילים שתי ארוחות מדודות ביום. אבל אתה תמיד צריך לדון בסוג המזון ובכמות עם הווטרינר שלך כדי לוודא שאתה עונה על הצרכים האישיים של הכלב שלך. לדוגמה, אם הכלב שלך מוביל אורח חיים פעיל, יכול להיות שיש לו צרכי חלבון וקלוריות מוגברים.

סקירה כללית של צ'ספיק ביי רטריבר

יתרונות

  • טוב לבעלי אורח חיים פעיל
  • נאמן ומלא חיבה
  • בדרך כלל מגיב טוב לאימון

חסרונות

  • יכול להיות עקשן
  • לא תמיד ידידותי עם זרים
  • זקוק לכמות גבוהה של פעילות גופנית וגירוי נפשי
עובדות מעניינות על צ'ספיק רטריבר

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

מותג מזון סופר איכותי מבית Petcuren הקנדית now שדוגל במזון מרכיבים איכותיים וטריים
בשונה מבני האדם, חברינו ההולכים על ארבע לא זקוקים לארוחות שונות בכל יום בשבוע.

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן