חתול מיין קון

חתול מיין קון

גזע חתולים המיין קון (Maine Coon Cat) קיים בארה"ב מאז שנות ה-1800. ולמעשה, הוא נחשב לגזע החתולים המקומי העתיק ביותר בארה"ב. חתול המיין קון, מחוספס ובנוי בצורה מוצקה, ידוע בגודלו העצום, ובמעילו המדובלל. אוזניים שמזכירות בובקט (חתול פרא). המיין קון עשוי להיראות מאיים עבור חלקם, אבל הגזע הזה הוא ענק עדין עם אישיות מתוקה ורגועה. מיין קון חומים הם אולי השכיחים ביותר, אבל המיין קון מגיע כמעט בכל צבע ודוגמא, מלבד שוקולד, לבנדר ודוגמת ההימלאיה (המחודדת). 

מאפיינים של חתול מיין קון

נאמר עליו שהוא דמוי כלב בטבעו, חתול מיין קון הוא אינטליגנטי, ידידותי ועדין. נינוחים ובטוחים בעצמם, מיין קונס לוקחים הכל בקלות והם חברים נהדרים למשחק לילדים עדינים. הם חיים בשלום עם חיות בית אחרות, כולל חתולים אחרים וכלבים ידידותיים לחתולים. מיין קונס הם חברותיים וחקרנים, ובדרך כלל ניתן למצוא אותם בכל מקום שבו האקשן בבית, מכניסים את עצמם לכל סיטואציה מעניינת. המיין קון הוא דברן אך לא רועש יתר על המידה, המבטא את עצמו באמצעות מגוון של מיאו, ציוצים וצלילים רכים ומנגנים. הם חתולים ניתנים לאילוף ונהנים ללמוד טריקים, להגיב היטב לשיטות אימון חיוביות ולפינוקי אוכל טעימים. למרות הסטריאוטיפ הישן, מיין קונס דווקא אוהבים מים, וישחקו בהם, יתרחצו בהם ויטבלו בהם את האוכל שלהם ואפילו ישחו.

היסטוריה של חתול מיין קון

המיין קון התפתח באופן טבעי בצפון מזרח ארצות הברית. אף על פי שאגדות רבות נמשכות על כך שהמיין קון גדל מבובקטים או דביבונים, הם 100% חתולי בית, שמקורם בחתולים שהובאו לאמריקאים על ידי מתנחלים. הגזע התפתח להיות די גדול ועמיד, עם פרווה עבה ומדובללת. תכונות אלה היו בהכרח בשביל החתולים לשרוד ולשגשג את החורפים הקשים של האזור. למרות שחתולים מסוג מיין קון היו מוכרים ככל הנראה ברחבי ניו אינגלנד, הם היו פופולריים במיוחד במדינת מיין. החל משנות ה-60 של המאה ה-20, חלק מהחקלאים החלו להציג את "חתולי הקוון" היקרים שלהם ביריד Skowhegan, שהוא היריד החקלאי העתיק ביותר ברציפות במדינה, שראשיתו בשנת 1818. כאן, הקודמים לגזע מיין קון המודרני של ימינו התחרו על התואר של אלוף מדינת מיין חתול קון.

נקבת מיין קון חומה ושמה קוזי זכתה במה שנחשב לתערוכת החתולים האמריקאית הראשונה, שהתקיימה במדיסון סקוור גארדן בניו יורק ב-8 במאי 1895. ספר ההרבעה הראשון ורישום הגזעים הראשון של איגוד חובבי החתולים משנת 1908 מציג את המיין. קון כזן יסוד (רשום כ"חתולי מיין"). הגזע מוכר גם על ידי איגוד החתולים הבינלאומי. המיין קון הוגדר כחתול המדינה של מיין בשנת 1985.

טיפול בחתול מיין קון

המעיל הארוך והמדובלל של חתול המיין קון הוא משיי ומעט שמנוני, תכונה מועילה שהופכת את המעיל לעמיד במים, המאפשרת לו להדוף גשם ושלג, ולהשאיר את החתול חם ויבש יותר במזג אוויר סגרירי. למרות שהוא ארוך, הפרווה לא נשירה יתר על המידה כל עוד אתה מצחצח ומסרק היטב את החתול באופן קבוע, לפחות פעם בשבוע. לרחוץ מדי פעם כדי לעזור למעיל להיראות ולהרגיש נקי. למיין קון שלך כנראה לא יהיה אכפת להישפשף מכיוון שרובם נהנים לשחק במים. גזוז את הציפורניים של המיין קון שלך מדי שבוע עד כל שבוע אחר, והסתכל לתוך האוזניים שלהם פעם בשבוע, נקה אותן עם חומר ניקוי אוזניים המתאים לחיות מחמד אם הן נראות מלוכלכות. כל אדמומיות או לכלוך מוגזם באוזניים מעידים על כך שהגיע הזמן לקבוע ביקור וטרינרי.

מיין קון פעיל מבלי להיות היפר. הם נהנים לשחק (על פי דיווחים רבים מהמיין קון אוהבים משחקי אחזור בדיוק כמו כלב). כדי לשמור על המיין קון שלך מגורה פיזית ונפשית, עסוק בו בצעצועים שובבים כמו טיזרים נוצות או צעצועים אהובים אחרים. גירוד היא התנהגות טבעית שהיא גם מעשירה נפשית ופיזית. כדי לוודא שהמיין קון שלך מתגרד במקומות הנכונים (לא בספה), הגדר אזורי גירוד מאושרים בבית שלך עם מגרדים אנכיים (כמו עמודים גבוהים או עצי חתול) וכן מגרדים אופקיים השוכבים שטוחים על הקרקע (כמו קרטון או מגרדות סיסל).

בעיות בריאות נפוצות

כמה חתולים גזעיים נוטים יותר לפתח בעיות בריאות מסוימות הקשורות גנטית. 

  • מיין קון נוטה לקרדיומיופתיה היפרטרופית (מחלה של הלב),
  • דיספלזיה של מפרק הירך
  • ניוון שרירי עמוד השדרה (מחלה גנטית הגורמת לניוון של חוט השדרה ולאטרופיה של השרירים בגפיים האחוריות). בדיקה גנטית זמינה לאטרופיה של שרירי עמוד השדרה, כך שמגדלים יכולים להימנע מגידול חתולים או נשאים שנפגעו.

     מגדלי מיין קון אחראיים עוברים את החתולים הבוגרים שלהם לבדיקת דאגות בריאותיות אלו ואחרות לפני גידולם.

מראה חיצוני

המיין קון הוא חתול מוצק ומחוספס, כפי שמתאים לחתול עובד. למרות שהמיין קון הוא מסיבי, הוא תמיד פרופורציונלי ומאוזן היטב. למיין קון גוף שרירי, ארוך ומלבני עם חזה רחב. יש לו כפות גדולות ועגולות עם קווצות שיער מבצבצות מהבהונות. אורך הראש מעט ארוך מהרוחב, עם עצמות לחיים גבוהות, לוע מרובע ייחודי ואוזניים גדולות ומצוצות היטב. מעיל החתול של מיין קון הוא כבד ומדובלל עם פלומה על החזה. הגזע מגיע בצבעים ודפוסים רבים ושונים. למעט חום שוקולד, סגלגל ודפוס ההימלאיה (המחודד). 

דיאטה ותזונה של חתול מיין קון

כמו עם גזעים אחרים בנויים בכבדות, חשוב לשמור על חתולי מיין קון מעודף משקל, דבר שיכול לקרות בקלות אם החתול מאכיל אותו חופשי (מזון שמור בקערה כל הזמן) ולא ניזון מארוחות מדודות פעמיים ביום. עבור כל החתולים, להישאר רזה זה בריא יותר. עבור מיין קונס, המועדים לדספלסיה של מפרק הירך, הישארות רזה יכולה למנוע התפתחות או החמרה של בעיות מפרקים. לייעוץ לגבי מה להאכיל או כמה להאכיל מדי יום, דבר עם הווטרינר או המגדל שלך.

סקירת גזע

חתול המיין קון הוא ידידותי, אדיב ויציב במזג, מה שהופך אותם לבני לוויה נפלאים. מיין קון הם גם די ניתנים לאילוף וחברותיים, ורבים הוסמכו כחתולי טיפול, המבקרים עם אנשים בבתי חולים ובמוסדות לטיפול מבוגרים. חתולי מיין קון ידידותיים ורוצים להיות קרובים אליך, אבל הם לא נצמדים מדי ובדרך כלל אינם חתולי ברכיים. מיין קונס יכול להיות משעשע לצפייה כשהם עוסקים בתעלולים מטופשים, והם נוטים להיכנס לכל דבר. המיין קון מתבגר לאט, כאשר רובם לא מגיעים לצמיחה מלאה עד גיל 4 בערך.

יתרונות

  • עדין ונינוח
  • חביב ומשעשע
  • מסתדר היטב עם ילדים וחיות מחמד אחרות, כולל כלבים

חסרונות

  • לא מת על חיבוקים – לא חתול מתכרבל
  • המעיל דורש צחצוח וסירוק שבועי
  • לא מתנהג טוב כאשר נשאר לבד לפרקי זמן ארוכים

לקריאה נוספת:

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

לפרמינה גישה ייחודית וככול שלומדים יותר על המותג מגלים שזו בשורה משמחת מאוד לנו בעלי הכלבים והחתולים.
האם מותר לכלב/חתול שלי לאכול דלעת? קרא עוד על דלעת לכלבים במאמר.
רגע לפני נסיעות החגים הארוכות - כך תלמדו את הכלב שלכם לנסוע ברכב

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן