בורמילה (Burmilla)

בורמילה (Burmilla)

חתול בורמלי הוא חתול יפה, אחד הגזעים החדשים שהוכרו רשמית על ידי איגוד חובבי החתולים. זה נוצר כתוצאה מהזדווגות מקרית בין בורמזי ופרסי צ'ינצ'ילה בשנות ה-80. החתול החזק אך האלגנטי הזה מתהדר במעיל לבן כסוף וכמעט נראה שהוא לובש אייליינר – ותוחם אף! הגזע, למרות שהגזע עדיין נדיר יחסית, הוא אהוב על חובביו בשל היותו שובב, סקרן ועדין.

חתול בורמילה

מאפייני חתול בורמילה

גזע הבורמילה הוא חיבה ומתוק. הוא אוהב תשומת לב אבל לא בצורה התובענית לפעמים של הבורמזים. הוא נוטה להיות שקט יחסית, אם כי הוא בדרך כלל שובב וסקרן יותר מהפרסי. הבורמלי יכול אפילו להיות קצת שובב והם ידועים כבעלי אופי מתלוצץ, כמעט כמו ליצן.

למרות שהם נהנים מחברתם של האנשים שלהם, יש להם עצמאות. ולכן, הם יוצרים נהדרים לבעלים עובדים. הם גם נוטים להסתדר היטב עם חתולים וכלבים אחרים, בתנאי שההקדמות והסוציאליזציה נעשו בקפידה.

ההיסטוריה של הבורמילה

לבורמילה יש היסטוריה די אצילית ועדכנית. הגזע התחיל ממש במקרה בתחילת שנות ה-80 כאשר פרסי צ'ינצ'ילה ובורמזי, בבעלות ברונית בבריטניה, הזדווגו באופן בלתי צפוי.

לגורי החתולים שהתקבלו היו פרווה בגוון כהה, עבה וקצר. הם היו כל כך מדהימים שהברונית, שכבר גידלה פרסים, החליטה לפתח תוכנית רבייה לסוג זה של הצלבה.

הם קיבלו מעמד של אליפות בבריטניה בשנות ה-90, אך רק ב-2011 הכיר איגוד חובבי החתולים בגזע הבורמילה.

טיפול בגזע

בורמילה קצרת שיער דורשת מעט טיפוח. צחצוח מדי פעם יעזור להסיר שיער רופף ולשמור על הפרווה שלהם מבריקה. בורמילאות ארוכות שיער נהנות מצחצוח רגיל (שבועי) ואמבטיה מדי פעם כדי לשמור על שיער המשי שלהן נקי מסבכים.

חתולי בורמילה שומרים לעתים קרובות על התרגשות ושובבות של גור לכל החיים, גם בבגרות. מה שהופך אותם לחיות מחמד מהנות. עם זאת, בגלל הרצף השובב והמסקרן הזה, עליך לוודא שהבורמילה שלך מקבלת מספיק גירוי והעשרה ברחבי הבית. בורמילה משועממת יכולה לחפש אמצעי בידור משלה – וזה יכול לכלול התנהגות הרסנית.

בעיות בריאות נפוצות של חתול בורמלי

עד כה, נראה שלבורמילה אין בעיות גנטיות ספציפיות. מחלת חניכיים היא אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר עבור כל גזע חתול. הקפדה על תזונה איכותית וניסיון להנהיג משטר היגיינת שיניים מגיל צעיר יכול להועיל.

אם החתול שלך לא סובל לצחצח שיניים כמה פעמים בשבוע, זה יכול לעשות הבדל גדול. אתה תמיד צריך לחשוף את מברשת השיניים בהדרגה, תוך הקפדה על צחצוחים קצרים. אם אתה משלב אותו עם הרבה תגמולים חיוביים, אז החתול שלך ילמד לקבל את הפגישות האלה ברצון רב יותר.

מראה חיצוני

החתול הבורמלי הוא חתול שרירי אך אלגנטי בגודל בינוני עם פרווה דו-שכבתית עבה שמרגישה רכה כמשי. לפעמים, לבורמילה יכולה להיות פרווה מעט ארוכה יותר המסווגת כשיער חצי ארוך. זוהי תוצאה של הגן הרצסיבי מהצ'ינצ'ילה.

הבורמילה מגיעות במגוון צבעים ודוגמאות של מעילים. החתולים בעלי הקצה הכסוף יכולים לעתים קרובות להיראות קרוב ללבן. לבורמילה מוצלת יש דפוס צבע כהה יותר המופיע בעיקר בחלק העליון של הגב והכתפיים ובחלק החיצוני של רגליהם.

דיאטה ותזונה

הבורמילה, כמו כל החתולים, תזדקק לתזונה איכותית ועתירת חלבונים. הם אינם מועדים להשמנה כמו גזעים אחרים. אך, עדיין יש להקפיד על כך שלא תאכלו אותם יתר על המידה.

סקירה כללית של חתול בורמילה

הבורמילה היא גזע מאוד מסתגל, והם מהווים חיות מחמד משפחתיות מצוינות. לבורמזי ולפרסי הצ'ינצ'ילה יש אישיות שונה מאוד, והבורמילה ירשה תכונות חיוביות מכל אחת.
יתרונות

  • חיבה ושובב
  • זן בריא
  • מעיל תחזוקה נמוכה

חסרונות

  • נדיר (מעט מגדלים בארה"ב)
  • הסקרנות שלהם יכולה לפעמים להוביל לצרות
עובדות מעניינות על חתול בורמילה שכדאי להכיר

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

כמו אצל האדם, כך גם אצל חתולים וכלבים, התזונה היא גורם מכריע בהתפתחות התקינה של הגוף ובשמירה על בריאותו.
גורמים סביבתיים כמו האוכל שהכלב אוכל יכולים להשפיע באופן קיצוני על מצב הרוח וההתנהגות של הכלב שלך.
כלבים מפענחים אותנו דרך שפת הגוף שלנו לכן שאנחנו בתהליך אילוף אנחנו צריכים להיות מודעים למה שאנחנו משדרים
חג הפסח בפתח, ובעלים לכלבים וודאי תוהים לעצמם: איך מסתדרים בפסח עם כלבים?

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן