ווסט היילנד וויט טרייר- גזע כלבים

ווסט היילנד וויט טרייר- גזע כלבים

בואו נצלול לתוך העולם המרתק של גזע הכלבים ווסט היילנד ווייט טרייר – הכלבים האלה הם לא רק קטנים ומקסימים אלא גם משדרים ביטחון עצמי יוצא דופן. בני לוויה הנמרצים הללו גודלו במקור לציד והם מלאי אהבה וחיבה למשפוחותיהם האהובות.

סקירת גזע


שם רשמי: 
ווסט היילנג וויט טרייר

גובה: 25 עד 28 ס"מ

משקל: 6.8 עד 9 קילו

פרווה: כפולה באורך בינוני

צבע פרווה:  לבן

תוחלת חיים: 13 עד 15 שנים

טמפרמנט: חביב, שובב, ידידותי

היפואלרגני: כן

מוצא: סקוטלנד

ווסט היילנד וויט טרייר

מאפייני הגזע

ווסטים נוטים להיות בעלי אישיות מאוד חביבה ושובבה. למרות שהם כלבי שמירה טובים, הם גם בדרך כלל פתוחים לאינטרקציה עם זרים. כלבים אלה בעלי אינטליגנציה גבוהה ובעלי כוח רצון חזק.

היסטוריה

לגזע כלבים זה יש היסטוריה ארוכה בהיילנדס הסקוטיים, שראשיתה מאות שנים בתור כלבי חווה וכלבי ציד. רבים מהם גם שימשו להרחקת אוכלוסיית המכרסמים. 

שורשיו של גזע זה בשנות ה-1700, כאשר אדוארד דונלד מלקולם, הלירד ה-16 מפולטלוך, גידל ווסטים לבנים כדי להדביר את המכרסמים באחוזתו. לפיכך, הגזע כונה לפעמים כטרייר פולטלוך. אומרים שלמלקולם היה כלב אדמדם שנורה בטעות כי דמה לשועל. כתוצאה מכך, הוא רצה רק כלבים לבנים שיהיו ניתנים לזיהוי. 

עד סוף המאה ה-19, הווסט היילנד וייט טרייר קיבל את שמו הנוכחי והוכנס לתערוכות כלבים. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה את הגזע לראשונה בשנת 1908, ומאז הוא הפך לפופולרי למדי בארה"ב.

טיפול וטיפוח

פעילות גופנית

גזע כלב זה צריך לפחות שעה ביום של פעילות גופנית כדי לשמור עליו בריא ומאושר. כמה טיולים יומיומיים וקצת זמן משחק נמרץ הם דרכים אידיאליות לשרוף אנרגיה נפשית ופיזית כאחד. כלבים אלו גם נהנים מספורט ומשחקי זריזות.

אם הכלב שלך אינו נמצא באזור מגודר בצורה מאובטחת, הימנע מלשחרר אותו ללא רצועה. דחף הטרף הגבוה של גזע ממריא במהירות ויכול לגרוםמ לו לרדוף אחרי חיות קטנות וטרף אחר. 

טיפוח

הדרך המסורתית לטיפוח הפרווה של וסטי היא הפשטה (מריטת שערות מתות בכלי מיוחד) בערך מדי חודש. אבל חלק מהבעלים בוחרים לגזוז את הפרווה כל ארבעה עד שישה שבועות, מה שהופך אותו לרך יותר. יש להבריש את הפרווה של גזע זה של ​​לפחות מדי שבוע כדי להסיר שיער רופף ולכלוך ולמנוע קשרים.

גזע זה דורש אמבטיה כל ארבעה עד שישה שבועות, תלוי עד כמה הוא מתלכלך. יש לבדוק לכלב את הציפורניים של בערך מדי חודש ולגזוז כשצריך. כמו כן, חשוב לנקות את האוזניים שלו לפחות מדי שבוע כדי למנוע גירוי והצטברות שעווה ולצחצח לו שיניים מדי יום. 

אימון

ווסטים הם די חכמים. אבל יש להם אופי עצמאי ועיקש שעלול להקשות על האימונים. התחל גם אימון וגם סוציאליזציה מגיל צעיר כדי למנוע היווצרות הרגלים רעים. שמור על אימונים מהנים ומגוונים כדי למשוך את תשומת הלב של הכלב שלך והשתמש תמיד בחיזוקים חיוביים. 

נסה לחשוף את הכלב שלך לאנשים שונים ולכלבים אחרים החל מגיל צעיר כדי לעזור לו להיות נינוח בקרבת זרים. גזע זה בדרך כלל יכול להסתדר עם כלבים אחרים ואפילו חתולים כאשר הם גדלים יחד מגיל צעיר. אבל הם עשויים לראות בחיות מחמד ביתיות קטנות יותר כטרף, במיוחד מכרסמים.

כלבי ווסט נובחים לעתים קרובות ומתריעים בפני כל עובר אורח ויצור נע. אבל אם אתה חרוץ, אתה יכול לאמן את הכלבשלך לנבוח רק פעם אחת ומיד להשתתק. לכלבים אלו יש גם נטייה לחפור, אבל אם אתה עקבי לגבי שינוי ההתנהגות הזו מגיל צעיר, אולי תוכל לעצור את זה.

בעיות בריאותיות נפוצות

כלבים מגזע זה נוטים לכמה בעיות בריאות תורשתיות כולל:

  • מחלת לב
  • לוקסציה של הפיקה
  • דיספלזיה של מפרק הירך 
  • מחלת Legg-Calve-Perthes
  • בעיות עיניים 
  • אוסטאופתיה קרניומנדיבולרית

תזונה

חשוב להקפיד שתמיד יש לכלב שלכם מים מתוקים באופן נגיש. כלבים אלו זקוקים לאוכל איכות ותזונה מאוזנת. מומלץ לת להם שתי ארוחות ביום, אך כדאי להתיעץ עם הוטרינר לגבי הכמות וסוג המזון המתאים עבור הכלב שלך ספציפית. כמו כן, יש לתת פינוקים באופן מבוקר כדי למנוע מכלבך אכילת יתר.

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

יש כל מיני סיבות שיכולות לגרום לירידה פתאומית באכילה או לבררנות וסלקטיביות באכילת המזון. מה הסיבות לכך?
חיית המחמד שלך השמינה? קרא במאמר איך לעשות לה דיאטה בריאה ובתהליך בטוח!
גם כלבים מתרגזים כשמפריעים להם בזמן הארוחה - ועלולים להגיב בתוקפנות. איך מונעים את זה?

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן