ברנר זננהונד- גזע כלבים

ברנר זננהונד- גזע כלבים

גלה את עולמם הקסום של כלבי ברנר – כלבים מגזע שוויצרי מפואר הידועים בנאמנותם וחיבתם הבלתי מעורערת כלפי מבוגרים, ילדים ובני לוויה פרוותיים כאחד. למרות גודלם המרשים, הכלבים השובבים והנמרצים הללו משדרים התנהגות עדינה, המתבטאת בהבעותיהם המשמחות ובאישיותם החביבה.

סקירת הגזע

שם רשמי:  ברנר זננהונד

גובה: 58.4 עד 69.8 ס"מ

משקל: 31.7 עד 52.1 קילו

פרווה: פרווה כפולה עבה באורך בינוני

צבע הפרווה: שחור, חלודה, לבן, שחור

תוחלת חיים: 7 עד 10 שנים

מזג: עדין, נאמן

היפואלרגני: לא

מוצא: שוויץ

מאפייני הגזע

לכלבי ברנר יש בדרך כלל אישיות טובה. סימני ההיכר של הטמפרמנט שלהם כוללים את אופיים העדין והלהיטות לרצות, מה שהופך אותם לכלבי בית מצוינים. עם סוציאליזציה נכונה, הם חברותיים לזרים ומלאי חיבה למשפחותיהם. כלבים אלו הם כלבי שמירה טובים, אך חלקם נובחים הרבה מאוד.

ברנרים הם כלבים אינטליגנטים בעלי יכולת אילוף. למרות שכל כלב צריך לעבור אילוף צייתנות יסודי בהיותו גור, זה חשוב במיוחד עם גזע גדול כמו ברנר. למרות שהם עדינים, הכלבים האלה יכולים להיות שובבים מאוד. בשל גודלם הם עלולים להפיל בטעות ילד, או אפילו מבוגר, אם הם יהיו אנרגטיים מדי בזמן המשחק.

בגלל אישיותם היוצאת דופן ומסירותם למשפחתם, כלבים מגזע זה לא אוהבים להישאר לבד יותר מדי זמן. לכן, אם אתה עובד שעות ארוכות מחוץ לבית, זה לא הגזע המתאים לך.

ברנר זננהונד

היסטוריה

מקורו של כלב זה הוא סביב העיר ברן, שעל שמה הוא נקרא. כיום, הברנר הוא אחד מארבעה זנים של כלבי הרים שוויצריים. 

בשנות ה-1800, כלבים אלה שימשו להסעת בעלי חיים, שמירה על חוות ומשיכת משאות כבדים. גם אז הם כבר היו בני לוויה אוהבים למשפחותיהם. הגזע ירד בפופולריות לקראת סוף המאה ה-19, מכיוון שמכונות החליפו חלק גדול מהעבודה שלהם. עם זאת, זה דרבן את הקמתו של מועדון שוויצרי כדי לשמר את הגזע ולהחיות את הפופולריות שלו. 

גזע ברנר הגיע לארה"ב בתחילת שנות ה-1900. והמועדון האמריקאי לכלבנות זיהה את הגזע לראשונה בשנת 1937. כיום, באופן קבוע הם אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בארצות הברית.

טיפול וטיפוח

פעילות גופנית

לכלבים מגזע ברנר יש רמת אנרגיה מתונה, אבל הם צריכים מקום לגופם הגדול לנוע ולשחק. כוונו למינימום 30 דקות של פעילות גופנית מדי יום, כגון טיולים או משחקי אחזור. ברנר הם כלבים אתלטיים למדי ויכולים להתחרות בענפי ספורט כלבים, כגון ציות, זריזות וקארטינג. פעילויות אלה מאתגרות אותם נפשית ופיזית והתחרויות יכולות להיות כיף גדול לשניכם.

אם אתם גרים בדירה או בבית ללא חצר, חשוב לוודא שכלב שלכם נהנה מדי יום בחוץ או מצורות אחרות של פעילות (כמו מעון יום לכלבים). 

טיפוח

לברנר פרווה כפולה (פרווה תחתית קצרה יותר יחד עם פרווה חיצונית ארוכה יותר) הדוחה לכלוך ומבודדת אותם מהחורפים השוויצרים הקרים והמושלגים. אבל ברנרים משילים הרבה שיער, במיוחד כשמזג ​​האוויר משתנה באביב ובסתיו. יש לצחצח את הכלב ביסודיות לפחות מדי שבוע ומדי יום בעונת הנשירה כדי להסיר פרווה רופפת ולמנוע קשרים.

החלו להבריש את הברנר שלכם כגור כדי שיתרגל לטיפוח קבוע. כלבים רבים אפילו יצפו לפגישות הטיפוח שלהם אם תעשו זאת להרגל כשהם עדיין צעירים. מומלץ לרחוץ את הכלב בערך כל חודש, תלוי עד כמה הוא מתלכלך ולבדוק אם הם צריכים גם לגזוז ציפורניים. כמו כן, בדקו את אוזני הכלב מדי שבוע כדי לראות אם הם זקוקים לניקוי. חפשו לכלוך, אדמומיות, נפיחות או ריח באוזניים. כלבים עם אוזניים נפולות, כמו הברנר, עלולים להיות מועדים יותר לדלקות אוזניים מאשר כלבים עם אוזניים זקופות.

לבסוף, כלבים אלו מזילים לא מעט ריר. אז יש לשמור על מטלית ניקוי בהישג יד כדי למנוע מהריר להטמע בפרוות הכלב. וכמו בכל כלב, נסו לצחצח את השיניים של ברנר באופן קבוע כדי למנוע הצטברות של אבנית שעלולה להוביל למחלת חניכיים.

אימון

כלבי ברנר הם להוטים לרצות את בעליהם, מה שעוזר להקל על האימון. החלו באימוני צייתנות וסוציאליזציה בסיסית כשהכלב גור. למדו אותם לשבת, להישאר ולשכב. זה חשוב במיוחד עבור גזע כה גדול כמו ברנר, שכן הם חזקים וקשה לשלוט בהם אם הם לא למדו את הנימוסים. שאפו לחשוף את הכלב שלכם לאנשים שונים, לבעלי חיים אחרים ולמצבים שונים כדי להגביר את הנוחות והביטחון שלהם. 

כלבי ברנר מגיבים היטב לטכניקות אימון חיזוק חיוביות עקביות, כגון אימון קליקים. חשוב להיות סבלניים עם חיית המחמד שלכם ולזכור שמספר אימונים קצרים מדי יום יעילים יותר ממפגש ארוך אחד.

בעיות בריאותיות נפוצות

כמו גזעים גדולים אחרים, לכלבי ברנר יש תוחלת חיים קצרה יחסית (שבע עד 10 שנים). וזה משהו שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים להביא אחד הביתה. כמו כן, כלבים מגזע זה נוטים לבעיות בריאותיות, כולל: 

  • דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק
  • הפרעות דם, כולל מחלת פון וילברנד 
  • סרטן, במיוחד סוג של סרטן המשפיע על תאי הדם הלבנים
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי
  • נפיחות בטנית

תזונה

הקפידו תמיד על מים מתוקים עבור הכלב שלכם ובחרו בתזונה איכותית ומאוזנת לכלבים . מומלץ לתת להם מזון המיועד לגזעים גדולים. מזונות אלו מכילים את התזונה המתאימה כדי לעודד צמיחה איטית ויציבה וכדי לסייע במניעת בעיות מפרקים ובעיות אחרות.

רצוי לתת שתי ארוחות ביום, אך כדאי להתייעץ עם הוטרינר לגבי הכמות והתזונה המתאימה לכלב שלכם. שימו לב למתן פינוקים בצורה מבוקרת כדי לנוע עודף משקל. משקל עודף עלול להפעיל לחץ רב על המפרקים של הכלבים הגדולים הללו ולהוביל לבעיות בריאותיות אחרות. 

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

חיית המחמד שלך השמינה? קרא במאמר איך לעשות לה דיאטה בריאה ובתהליך בטוח!
אילו פינוקים ניתן לתת לכלבים או חתולים בין שעות הארוחה? אילו מזונות אסורים בתכלית האיסור ועלולים לגרום נזק
האם הכלב צריך לצום בחג? האם ניתן לשחרר אותו בחופשיות ברחוב? הנה כמה כללים עליהם מומלץ להקפיד במיוחד ביום שכזה

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן