רשות הטבע והגנים משיקה תערוכה 'להתנדב זה בטבע שלי'

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
שועל מקפץ בשמורת גמלא

לכבוד יום ההתנדבות הבין לאומי שחל היום – 5 בדצמבר רשות הטבע והגנים בשיתוף המועצה הישראלית להתנדבות מציגות תערוכת תצלומים בשם "להתנדב זה בטבע שלי'.

המתנדבים, הטבע ומה שביניהם:

רשות הטבע והגנים בשיתוף המועצה הישראלית להתנדבות משיקות לראשונה לכבוד יום ההתנדבות הבין לאומי, שחל בכל שנה ב-5 בדצמבר, תערוכה ייחודית המתבססת על תצלומים שצולמו על ידי מתנדבי רשות הטבע והגנים במסגרת פעילותם למען שמירת הטבע, המורשת והנוף בישראל.
התערוכה נושאת את השם "להתנדב זה בטבע שלי" ומוצגים בה למעלה מ-40 תצלומים נבחרים של מתנדבי הרשות ברחבי הארץ. המציגים את העשייה המבורכת והמשמעותית של המתנדבים בחלוקה למספר קטגוריות צילום. בין הקטגוריות: "הטבע בידיים שלי", "להתנדב זה להוסיף טבע לחיים", "להתנדב זה להשפיע", "להתנדב זה ללמוד ולהכיר חברים חדשים", ו"להתנדב עם מי שאוהבים".

התצלומים מציגים מגוון משימות התנדבות ברשות הטבע והגנים

התצלומים בקטגוריות השונות מציגים את מגוון משימות ההתנדבות ברשות הטבע והגנים והמתנדבים עצמם, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, מצפון ועד הדרום תוך שהם חושפים באופן מרהיב עין ויצירתי את היופי של הטבע, חילופי העונות, מפגשים עם חיות בר ואת הקשר עם קהל המבקרים בשמורות הטבע ובגנים הלאומים. המבקרים בתערוכה יוכלו לחוות דרך התצלומים את ההתרגשות וההתלהבות של המתנדבים בעשייה הפורה בין היתר כשהם מטפלים בחיית בר פצועה, או כשהם משחררים אותה חזרה לטבע לאחר טיפול ושיקום, צופים ונהנים מערכי הטבע ונופים מרהיבים ותוך כדי שיקום וטיפוח הטבע, סיור או הכוונת מטיילים בטבע.

התערוכה תוצג בגן הלאומי ירקון תל אפק

התערוכה תוצג לקהל הרחב החל מה-9 בדצמבר למשך מספר חודשים בגן הלאומי ירקון תל אפק והיא תהיה נגישה לכלל המבקרים בגן הלאומי ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, כחלק מחוויית הביקור באתר.
לדברי שרון גולן הרשקוביץ, מנהלת תחום התנדבות ברשות הטבע והגנים: "מתנדבות ומתנדבי רשות הטבע והגנים הם חלק בלתי נפרד מהרשות, ורגעי ההתנדבות שלהם הם רגעים של עשייה למען ערכי הטבע, המורשת והנוף, של מפגשי למידה מקצועיים ומפגשי חברה מגבשים. בהיותם בשטח, הם גם מצלמים לא מעט תצלומים מעוררי השתאות. החלטנו לשתף את הקהל הרחב בתצלומים האלה ולספר באמצעותם את סיפור ההתנדבות. ניתן לראות בהם רגעים של יופי, את החי והצומח ואת ערכי המורשת. התצלומים מספרים סיפור שלם של נתינה, קשר אמיץ בין האדם לטבע, אכפתיות עמוקה ומרגשת כלפי חיות הבר, הצמחים, הנופים וההיסטוריה. זו הזדמנות להודות לכל המתנדבים והמתנדבות של רשות הטבע והגנים. לכל מי שנותנים יד ולב ועושים למען שמירת הטבע בארץ".
לדברי רונית בר, מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות: "שיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים הוא אבן דרך נוספת לקידום ההתנדבות בישראל. התצלומים בתערוכה מציגים את פניה היפות של החברה הישראלית. המשתקפים על-ידי מתנדביה, כמי שמחוללים שינוי של ממש בשימור הטבע, הגנים הלאומיים, שמורות הטבע ודאגה לאיכות הסביבה. מתנדבים אלה מוכיחים כי כל אדם יכול להתנדב ולתת, בנושא ובתחום הקרוב לליבו. בכך לתרום לחברה ולסביבה טובים יותר ולצמצום הפערים החברתיים".

מערך ההתנדבות מקדם תחומים שונים כמו הגנה וסיוע לחיות בר ועוד

מערך ההתנדבות ברשות הטבע והגנים מקדם תחומים שונים. בהם הגנה וסיוע לחיות בר, ניטור מיני חיות וצמחי בר, שימור ערכי מורשת, הכוונת מטיילים והעצמת חוויית הביקור שלהם. מערך ההתנדבות ברשות הוקם בהנחיה מקצועית של המועצה הישראלית להתנדבות. המועצה פועלת ליצירת התנדבות חדשנית, ומותאמת למגמות של המאה ה-21. בשאיפה כי לכל אזרח בישראל צריך להיות תפקיד התנדבותי משמעותי בשגרה ובחירום. על כן פועלת להתמקצעות והפיכת ההתנדבות לתחום מנוהל, משפיע ומוביל. ההתנדבות ברשות הטבע והגנים נעשית לאורך כל ימי השנה על-ידי אלפי מתנדבות ומתנדבים מסורים. חלקם מתנדבים באופן קבוע, אחרים באים ליום אחד של התנדבות. יש גם כאלה הנרתמים במצבי חירום דוגמת אסון הזפת שאירע בחופי הים התיכון בתחילת שנת 2021.

מתנדבת מטפלת בצב ים
מתנדבת מטפלת בצב ים
קרדיט: גלית הר פז יניב- מתנדבת במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים
שועל מקפץ בשמורת גמלא
שועל מקפץ בשמורת גמלא
קרדיט: בנימין ויזל- מתנדב בשמורת גמלא


לפרטים על התנדבות ברשות הטבע והגנים חפשו 'התנדבות בטבע שלנו' באינטרנט או כנסו לאתר הרשות בכתובת: https://www.parks.org.il/

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן