מחלות וחרקים שיונים מעבירות 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
יונה עומדת על הקרקע

היונים הצחורות המוכרות לנו כסמל השלום, הן לא תמיד צחורות. לפעמים הן ממש לא סמל לשלום, אלא מטרד רציני בבתים ודירות. המביא עמו שלל מחלות וחרקים וזה מעבר ללכלוך המצטבר של לשלשלת היונים. במאמר הבא נסביר על החלק הפחות מדובר בהימצאות של יונים סביב הבית – המחלות והחרקים שהן מביאות עמן. 

פאראטיפוס – סלמונלה

אחת המחלות אשר מועברת דרך לשלשת היונים נקראת פאראטיפוס. למעשה מדובר בחיידקי סלמונלה שנכנסו דרך שאיפה אל המעיים והקיבה והם גורמים לשלשולים קשים והתייבשות. 

דבר זה מתרחש מהסיבה שהלשלשת מתייבשת וכתוצאה מכך מתחילה להתפורר. בדרך זו, כשאתם פותחים את החלון, אתם בהכרח נושמים חלקיקים של צואת יונים שעשויה להכיל את חיידקי הסלמונלה. בדיוק מהסיבה הזו ועוד כמה סיבות נוספות. כאשר עושים הרחקת יונים, יש לנקות קודם את הלשלשת. 

קדחת מערב הנילוס

אחת המחלות נוספות שיונים מפיצות הינה קדחת מערב הנילוס. תסמיניה בין היתר, זו דלקת קרום המוח. נגיפי המחלה מגיעים אל היונה דרך יתוש. אדם שיש לו יונים סביב הדירה או הבית, עשוי להידבק בנגיפים אלו וכתוצאה מכך לחלות בדלקת קרום המוח. 

דלקת קרום המוח הינה מחלה קשה ומורכבת שעשויה לגרום לסיבוכים רבים בתפקודי העצבים, השמיעה והמוח ואף להגיע למצבים של מוות. 

מרבית האנשים מחוסנים כיום לנגיפי המחלה. אך החיסונים רק מקטינים את הסיכון לחלות ולא מבטלים אותו לחלוטין. 

דררת

דררת היא דלקת עיניים הנובעת מחיידקי הכלמידיה. חיידקים אלו נמצאים על היונים וכאשר הם מועברים אל האדם, הוא יסבול מדלקת עיניים המלווה בהפרשות רבות. 

כאשר הטיפול בדלקת העיניים אינו כראוי או מתבצע מאוחר, הדלקת עשויה להתפשט למערכת העיכול ולמערכות נוספות בגוף. 

הבעיה העיקרית עם חיידקי הכלמידיה ביונים, שגם כאשר המחלה עוברת מהן, החיידקים עדיין נמצאים בגופן והן עדיין מדבקות. בדיוק מהסיבה הזו, חייבים לבצע הרחקת יונים לצמיתות ויפה שעה אחת קודם. 

שפעת העופות

שפעת העופות היא סוג של שפעת התוקפת עופות. בניהן יונים כמובן, והיא עשויה גם לעבור לבני אדם. לשפעת זו זן שאינו אלים וזן נוסף אלים ומסוכן. 

תסמיני המחלה כוללים בחילות, הקאות, דלקת ריאות ושלשולים. מדובר על נגיפים מאוד מדבקים ואם יונה אחת אצלכם בחלון נגועה בנגיף זה, סיכוי מאוד גדול שחברותיה היונים הנמצאות בקרבה אליה, גם הן נגועות. 

המחלה תוקפת בני אדם שיש להם מגע ישיר עם היונים. לכן, אם שהיתם במרפסת במקום שהייתה בו יונה נגועה, קיים סיכוי שתידבקו ממנה. 

כיני יוני 

כיני יונים הנקראות גם קרציוני יונים, הינם טפילים הנצמדים לעופות, בניהן גם היונים. מדובר בכינים ששייכות למשפחת האקריות  אשר מקור ההתרבות שלהן מתבצע בקיני היונים. 

כינים אלו ניזונות מדם. הן מתחילות במציצת דמם של הגוזלים, מתרבות ומשם דרכן אל הבית מאוד מהירה. 

כיני היונים מאוד זעירות ומגיעות לגודל של 1 מ"מ לכל היותר. קשה מאוד להבחין בהן בעין רגילה והגילוי מתרחש דרך העקיצות והגירודים המתרכזים בכל חלקי הגוף. 

המניעה הכי טובה מהידבקות בכיני יונים, היא באמצעות הרחקה של היונים. במיוחד כשהן מתחילות לבנות קן כדי להטיל בו ביצים. יש ליצור קשר עם מרחיק יונים ולבקש את הפתרונות הטובים ביותר להרחקת יונים. 

זבוב היונה

זבוב היונה הינו זבוב השוכן תחת הנוצות של היונים והוא מתיישב על העור שלה באופן קבוע ומתרבה. בניגוד לזני זבובים אחרים, זבוב היונה עוקץ בני אדם. עקיצתו גורמת לזיהומים מקומיים לא נעימים ומאוד מגרדים. מדובר בעקיצות עקשניות שהגרד שלהן נמשך זמן רב לאחר העקיצה. 

טפילים ותולעים

טפילים ותולעים קשורים באופן עקיף ליונים. אתם עשויים לראות אותם כאשר יונה או גוזליה מתים ויש ריקבון. בדרך כלל מצב זה יקרה באזור של מסתור הכביסה, שהוא אחד המקומות האהובים על יונים כאשר הן בונות את הקן שלהן. 

 הדרך הטובה ביותר למנוע מצבים של קינים במסתור הכביסה היא באמצעות רשת יונים שתותקן על ידי מרחיק יונים מקצועי. ובאופן כללי חשוב לדעת כי הרחקת יונים מקצועית תמיד תתאים את דרך ההרחקה למיקום שבו נמצאות היונים. 

יש אמצעי הרחקה שמותאמים לגגות, יש כאלו למעקות במרפסות ויש אפילו למצבים שבהן היונים מתרכזות על החלק החיצוני של המזגנים. 

לסיכום

יונים מביאות איתן שלל מחלות וחרקים שעשויים לגרום לנו שלל בעיות לא נעימות ואפילו קשות. הרחקת יונים על ידי מרחיק מקצועי היא הדבר הנכון ביותר לעשות אם פקדו אתכם יונים סביב הדירה או הבית. 

המאמר באדיבות אבי אביב – מומחה להרחקת יונים

קרדיט תמונה: freepik

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הריון בחתולה אורך כ 63 – 65  יום. איבחון הריון באולטראסאונד אפשרי מיום 14 ובעזרת מישוש על ידי וטרינר מיום 21.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן