לא משאירים בן משפחה מאחור: כל מה שצריך לדעת על טיסה עם חיית מחמד

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיול עם חיית מחמד

חיות המחמד שלנו הם בני משפחה לכל דבר, לכן לא נרצה להחסיר מהן דבר. גם כשטסים לטיול ארוך בחו"ל או עושים רילוקיישן למדינה אחרת, נרצה שהחתול או הכלב יצטרפו אלינו למסע. איך מתארגנים לקראת טיסה לחו"ל עם חיית המחמד האהובה? כמה טיפים חשובים ופשוטים.

כל מי שמגדל חיית מחמד, בין אם זה כלב, חתול, אוגר או אפילו תוכי יודע היטב שחיות הם בני משפחה לכל דבר ועניין. וכמו כל בן משפחה, נציף את הכלב או החתול שלנו באהבה ונדאג שהם יהיו בריאים, מאושרים ולא יחסר להם דבר. משחקים, אוכל איכותי, טיולים, זמן איכות, טיפולים ותרופות כמובן. לכן, גם כאשר טסים לחו"ל לתקופה ממושכת או עושים רילוקיישן למדינה אחרת, לא נרצה לעזוב את חיית המחמד שלנו מאחור. נרצה שהיא תהיה חלק מהמסע החדש בחיינו. איך מתבצעת טיסה עם חיית מחמד? הנה כל מה שצריך לדעת.

מה צריך לדעת ולהכין לפני הטיסה עם חיית המחמד?

הגוף האחראי על יבוא ויצוא בעלי חיים מישראל הוא משרד החקלאות. אם בכוונתכם לקחת את חיית המחמד שלכם אתכם לטיסה, עליכם לקבל אישור מהשירותים הווטרינריים של המשרד. חשוב להזכיר כי תהליך קבלת האישור עשוי לקחת מספר חודשים. כך, שחשוב להתחיל אותו מוקדם ככל האפשר.

בשלב הראשון מומלץ להגיע לשגרירות בישראל של המדינה אליה מתכננים לטוס או לעבור כדי לברר את המדיניות שלה בנושא הטסת בעלי חיים, מהם המסמכים הדרושים וכן הלאה. מומלץ לעשות וידוא טלפוני נוסף כדי להיות בטוחים שיש לכם את כל הפרטים הרלוונטיים לתהליך. לאחר מכן, עליכם לקבוע פגישה עם וטרינר ממשלתי. שכן, לא תוכלו לטוס עם חבריכם ההולך על 4 ללא תעודה חתומה על ידו. תעודה מטעם הוטרינר הפרטי שלכם לא תתקבל על ידי רשויות מדינת היעד.

לקראת ביקור אצל הוטרינר הממשלתי, הביאו את חיית המחמד שלכם והקפידו להצטייד במסמכים הבאים: מסמכים הרלוונטיים למדינת היעד שלכם, ייפוי כוח במקרה והאדם שטס עם בעל החיים אינו בעליו בפועל, אישור חיסון כלבת בתוקף חתום על ידי הוטרינר העירוני שלכם. (רלוונטי גם לכלבים, וגם חתולים). אם בעל החיים שלכם הוא כלב עליכם להציג רישיון להחזקת כלב בתוקף מהרשות המקומית שלכם ואישור תשלום אגרה.

3 דרכי הטסת בעלי חיים לחו"ל

  1. תא הנוסעים – בעלי חיים קטנים עד 8 קילו יכולים לשבת עם בעליהם בתא הנוסעים במטוס. עליהם להיות בכלוב או תיק הטסה בגודל מתאים. דאגו להם גם לאוכל, מים ומשחקים לטיסה.
  2. תא המטען של המטוס (Baggage) – בעלי חיים גדולים יותר מוסרים במעמד הצ'ק אין והם נשלחים לתא המטען של המטוס. את בעל החיים מקבלים לאחר הנחיתה, כשמגיעים לאולם הנוסעים.
  3. מטען רשום (Cargo) – הטסת בעל חיים גדול במיוחד או בעל חיים שטס ללא ליווי בעליו, מתבצעת דרך אגף המטענים. איתם מסדירים את כל הפרטים. לאחר הטיסה אוספים את בעל החיים ממסוף המטענים.

נהלי הטסת חיות מחמד לאירופה

אם אתם מתכננים טיסה עם חיית מחמד לאחת ממדינות האיחוד האירופי, עליכם להכין את הפרטים הבאים לקראת הטיסה: בעל החיים שלכם חייב לשאת שבב זיהוי אלקטרוני שעומד בתקן ה-ISO האירופאי, אישור תוצאות בדיקת דם שביצעתם אצל הוטרינר הפרטי לגילוי נוגדני כלבת, אישור חיסון כלבת בתוקף, פנקס חיסונים לחיית המחמד שכולל את היסטוריית חיסוני הכלבת (כולל תאריכי חיסון, מספר אצווה, התרכובת, היצרן והתוקף), כל הפרטים על השבב של החיה שלכם (המספר הסידורי, המיקום בגוף, תאריך הכנסתו).

אם אתם טסים לפינלנד, אירלנד או מלטה תידרשו לתעודת בריאות וטרינרית בשם EU Annex ll.

בנוסף, תצטרכו להציג אישור טיפול מונע לטפילים פנימיים. בקשו מהוטרינר את כל הפרטים, יום הטיפול, שם היצרן ושם התכשיר. טיפ קטן מאיתנו, אל תשכחו לברר בנוגע לטיפול בשם Echinococcus multilocularis, זה יכול לעזור.

אם אתם מתכננים טיול ארוך או מעבר לאנגליה, תגלו שהכניסה עם בעלי חיים למדינה מותרת רק עם "מובילים מוסמכים", חברות תעופה מאושרות על ידי המדינה. חברות בריטיש איירווייס ואל על הן החברות המאושרות מישראל בינתיים.

נהלי הטסת חיות מחמד לארצות הברית

אם אתם וחיית המחמד שלכם מתכוונים לחיות את החלום האמריקאי, תגלו שיש דרישות ונהלים בנושא הטסת בעלי חיים שהם תקפים לכל מדינות ארצות הברית. בעוד שאחרים משתנים ממדינה למדינה. מומלץ להיכנס לאתר משרד החקלאות של המדינה אליה אתם טסים או עוברים, כדי לברר את כל הפרטים. אם אתם טסים עם כלב, כדאי לבדוק אילו גזעי כלבים מותרים לגידול במדינת היעד שלכם, כי ישנם איסורים בנושא.

כמה דרישות שכדאי להכיר לקראת טיסה עם חיית מחמד לארצות הברית. אישור מוטרינר ממשלתי על חיסון של כלבת שהתבצעה לפחות 30 יום לפני מועד הטיסה, פנקס חיסונים בתוקף בשפה האנגלית המכיל בתוכו סימנים מזהים לחיית המחמד שלכם (משקל, צבע, גזע, מין), היסטוריית החיסונים ותוקפם. אם אתם טסים ספציפית לגואם או הוואי עם הכלב שלכם, גם אם הוא מחוסן כמו שצריך, הוא עדיין יידרש להסגר בן 130 ימים.

לא טסים בלי ביטוח מתאים

לא רק בעל החיים שלכם צריך להיות מוכן לטיסה אלא גם אתם. ודאו שיש ברשותכם ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאמה אישית. ביטוח שמכסה את כל זמן שהותכם בחו"ל, ומכיל את כל הכיסויים שיגרמו לכם להרגיש רגועים ובטוחים. כיום ניתן לחפש הצעות ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין. באתרים כמו בסטי ולחסוך זמן יקר, מאמץ וכסף על הפוליסה שלכם. בבסטי תמצאו הצעות ביטוח מבוססות על נתוני הטיסה שלכם – טווח התאריכים, שם היעד, פרטי המשתתפים. כל הצעות הביטוח מסודרות מהזולה ליקרה ביותר כך שאתם יכולים לבחור טווח ולנוע בתוכו.

בנוסף, בכל פוליסה שתפגשו באתר תראו את הפיצ'רים הייחודיים לחברה המבטחת. מה שיכול לעזור לכם להבין טוב יותר מה מגיע לכם. תוכלו לסנן את ההצעות על פי כיסויים נחוצים לטיסה בטוחה ונעימה. כבודה, מחשב נייד, השתתפות עצמית ברכב שכור בחו"ל ועוד ועוד. משווים בקליק בין פוליסות נבחרות וגם את הפוליסה שאוהבים, עורכים עד שיוצאים מרוצים. תוך 2 דקות או פחות יוצאים עם הצעת ביטוח נסיעות לחו"ל בדיוק בשבילכם, שתבטיח לכם רשת ביטחון כשאתם מטיילים עם חיית המחמד האהובה ביעד עליו חלמתם רבות.

קרדיט לתמונה – SHUTTERSTOCK.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

לא קל לראות את חיית המחמד שלך מזדקנת. בייחוד כשזה מתבטא במצה הבריאותי שלו והאחריות לשלומו הופכת להיות יותר ויותר כבדה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן