זריקת אינסולין – איך לתת את הזריקה לחיית המחמד שלך בבית?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
זריקה לחתול

אם חיית המחמד שלך אובחנה כחולה בסוכרת, אז מתן זריקת אינסולין כנראה יהפוך לחלק משגרת היומיום שלך. אל תפחד! למעשה, זה לא כל כך קשה לתת זריקות אינסולין, ורוב חיות המחמד יכולות ללמוד לסבול את זה היטב. הנה איך לתת לחתול או לכלב זריקת אינסולין בבית, בתוספת טיפים על סוגי אינסולין, אחסון וטיפול.

מהו אינסולין?

אינסולין הוא הורמון המשתחרר מהלבלב ומנהל את רמת הסוכר בדם (גלוקוז) על ידי העברתו לתאים, שם ניתן לאחסן אותו או להשתמש בו לאנרגיה. כאשר חיית מחמד או אדם חולה בסוכרת, או שהלבלב אינו יכול לייצר מספיק אינסולין או שהגוף אינו מגיב לאינסולין כמו שצריך. עבור חולים אלה, אינסולין זמין כתרופה להזרקה המשמשת לסיוע בוויסות רמת הסוכר בדם. חיות מחמד עם סוכרת זקוקות לרוב לזריקות אינסולין קבועות כדי לשמור על רמות סוכר בריאות בדם.

איך לתת זריקת אינסולין לכלב / חתול?

זה נורמלי להרגיש מוצף או חרדה לגבי מתן זריקה לחיית המחמד שלך. אבל זה עשוי להקל על דעתך לדעת שהמחט קטנה להפליא ויש צורך להזריק רק כמות קטנה של אינסולין. רוב חיות המחמד מגיבות היטב וחוות לא יותר מאשר צביטה זעירה. משרד הווטרינר שלך צריך לתת לך הדגמה אישית כדי לאמן אותך כיצד לתת אינסולין לחיית המחמד שלך. הם המקום הראשון שאתה צריך להתקשר אליו אם אתה נתקל בבעיות כלשהן.

אלא אם כן הוטרינר שלך ממליץ אחרת, חשוב לתת אינסולין רק לאחר שחיית המחמד שלך אוכלת. אם חיית המחמד שלך לא אוכלת, צור קשר עם הוטרינר שלך לקבלת ייעוץ. תרצה לבדוק את רמת הגלוקוז בדם אם אתה יכול לעשות זאת בבית. התקשר לווטרינר שלך לפני מתן אינסולין אם חיית המחמד שלך מתנהגת חולה, רדומה, מתנודדת או מסוחררת.

לקבלת התוצאות הטובות ביותר, קבע שגרה של האכלה, מתן זריקת אינסולין ותגמול חיית המחמד שלך. 

הנה איך לתת זריקת אינסולין לחיית המחמד שלך בבית

  1. הנח שמיכה או מצעים רכים במיקום שבו תיתן את ההזרקה. עבור חיות מחמד קטנות יותר, ייתכן שיהיה לך קל יותר להשתמש בשולחן. אך ניתן לעשות זאת גם על הרצפה אם נוח לך.
  2. יכול להיות שיעזור לך להחזיק את המזרק או העט מוכן לשימוש לפני שאתה מחזיק את חיית המחמד שלך. הביאו את חיית המחמד שלכם למקום לאחר הארוחה. שמרו על קור רוח ורגוע, ודברו בנימה מרגיעה.
  3. אתר אזור להזרקה. האזורים הטובים ביותר הם שבהם יש הרבה עור רפוי. אצל כלבים, כתמים טובים הם בדרך כלל לאורך צידי עמוד השדרה בעור הרפוי של השכמות או הירכיים. אצל חתולים, אזור הגב העליון/צוואר הוא לעתים קרובות מקום אידיאלי.
  4. החזק את המזרק ביד הדומיננטית שלך והשתמש ביד השנייה כדי להרים את העור כדי ליצור צורת "אוהל". זה אמור לספק אזור משולש של עור עם אזור שטוח. לכאן תלך המחט.
  5. הכנס בעדינות את המחט לתוך העור. לא אמור להיות צורך לדקור או לתקוע אלא אם חיית המחמד שלך בעלת עור עבה מאוד.
  6. משוך מעט לאחור את הבוכנה באמצעות אחת האצבעות שלך על היד האוחזת במזרק. אם יש לך דם או אוויר, הסר את המחט והתחל מחדש. אם שום דבר לא נמשך לאחור, דחוף את הבוכנה עם האגודל כדי להזריק את האינסולין.
  7. הסר את המחט מהעור והשליך אותה בזהירות לכלי המיועד לחדים או חומרים מסוכנים ביולוגיים (זמין בבית מרקחת או באינטרנט). אין לזרוק מחטים לפח הרגיל. 
  8. בדוק את אזור ההזרקה על חיית המחמד שלך. אם אתה מבחין בכתם רטוב, סביר להניח שזה אומר שלא כל האינסולין עשה אותו מתחת לעור. אין לחזור על ההזרקה. צור קשר עם הוטרינר שלך לקבלת ייעוץ לגבי השלב הבא. 
  9. זהו, עשית את זה! תגמל את חיית המחמד שלך בשבחים או בפינוק קטן שאושר על ידי הווטרינר שלך לחולי סוכרת.

אם במקרה הזריקת לעצמך אינסולין בטעות, פנה לרופא שלך. כיוון שהדבר עלול להשפיע על רמת הסוכר בדם שלך. 

סוגי אינסולין

ישנם מספר סוגים של אינסולין זמינים עבור חיות מחמד, חלקם ספציפיים למין. הווטרינר שלך יקבע את סוג האינסולין הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלך. אבל הנה כמה מהסוגים הנפוצים יותר:

  • NPH (הומולין)– אינסולין אנושי מהונדס גנטית בעל פעולה בינונית המשמש לעתים קרובות בכלבים וחתולים
  • Lente (Vetsulin)– אינסולין חזיר בעל פעילות בינונית שכמעט זהה לאינסולין של כלבים. הוא משמש לעתים קרובות עבור כלבים ולפעמים עבור חתולים.
  • PZI (ProZinc)– אינסולין פרוטמין אבץ אנושי רקומביננטי ארוך טווח המשמש לעתים קרובות בחתולים ולפעמים בכלבים
  • גלרגין (לנטוס)– אינסולין אנושי רקומביננטי ארוך טווח המשמש לרוב בחתולים
  • דטמיר (Levemir)– אינסולין אנלוגי אנושי ארוך טווח המשמש בכלבים וחתולים כאחד.

רוב האינסולין מגיע בבקבוקון ונמשך לתוך מזרק להזרקה. חלקם זמינים כעטי אינסולין, שבהם אתה מודד את המינון על ידי סיבוב חוגה.

ייתכן והווטרינר שלך יצטרך לשנות את סוג האינסולין בשימוש בהתאם לתגובת חיית המחמד שלך. חשוב לפקח על חיית המחמד שלך בהתאם להמלצות הווטרינר שלך. חיית המחמד שלך תצטרך לבקר את הווטרינר מעת לעת כדי שיוכל לבדוק את תגובת הגלוקוז בדם לאינסולין לאורך היום. זה נקרא עקומת גלוקוז. 

יש אנשים שבוחרים לנטר את רמת הגלוקוז בדם של חיית המחמד שלהם בבית באמצעות מוניטור רמת הסוכר בדם. זה מצריך קבלת דגימות דם קטנות מחיית המחמד שלך ושימוש בגלוקומטר. (זה מה שאנשים חולי סוכרת עושים לעתים קרובות). זה לא כל כך קשה כמו שאתה עשוי לחשוב, והווטרינר שלך יכול להראות לך איך.

היכן ניתן לקנות זריקת אינסולין?

הווטרינר שלך אולי יוכל למכור לך אינסולין ומזרקים, אבל לפעמים תצטרך להשיג אותם מבית מרקחת. הווטרינר יכול לכתוב מרשם כדי לוודא שאתה מקבל את סוג האינסולין הנכון ואת המזרקים המתאימים.

חשוב להשיג את מזרק האינסולין המתאים – הם מגיעים בשתי יחידות מדידה: U-100 ו-U-40. שימוש במזרק שגוי יכול לגרום לך לתת מינון שגוי של אינסולין, מה שעלול להיות מסוכן עבור חיית המחמד שלך. בדוק תמיד שאתה משתמש במזרק התואם ליחידות האינסולין.

אחסון וטיפול באינסולין

רוב היצרנים ממליצים לזרוק את האינסולין כ-4-6 שבועות לאחר ניקוב הבקבוקון הראשון. אבל אינסולין יכול להיות יקר, וחיות מחמד בדרך כלל לא עוברות את זה מהר כמו אנשים. למרבה המזל, הנחיות AAHA קובעות כי "אם מטפלים בזהירות ומאוחסנים במקרר, לצוות המשימה נוח להשתמש באינסולינים מעבר לתאריך התפוגה (עד 3-6 חודשים) כל עוד הם אינם דהויים, צפופים או שיש להם שינוי כלשהו. בעקביות. יש להשליך אינסולין אם השינויים הללו מתרחשים".

כאשר מאחסנים אינסולין במקרר, שמור אותו בפנים ולא על הדלת מכיוון שהוא יהיה נתון לשינויי טמפרטורה נוספים על הדלת. אם חיית המחמד שלך לא מגיבה לאינסולין כמו קודם לכן, סביר להניח שהגיע הזמן לזרוק אותו ולפתוח בקבוקון או עט חדש במקום להתאים את מינון האינסולין. הווטרינר שלך יכול לעזור לך לקבוע מה לעשות.

זה נורמלי שהחלקיקים באינסולין ישקעו. ולכן, יש לערבב בעדינות את התמיסה לפני הוצאתה. אין לנער אינסולין מכיוון שהדבר עלול ליצור בועות אוויר קטנות שעלולות להוביל למינון שגוי. במקום זאת, גלגל בעדינות את הבקבוק או העט בין הידיים או הפוך אותו בזהירות מספר פעמים. 

בקבוקונים

שחרר את מכסה המחט שלך והחזק את הבקבוקון הפוך. יש לנקב את פקק הגומי ולמשוך בחזרה את הכמות המדויקת של אינסולין שנקבעה. אם אוויר חודר למזרק, דחף בעדינות את המזרק כדי לגרום לבועה לעלות. ולאחר מכן, דחוף אותם בחזרה לתוך הבקבוקון. משוך אותו לאחור עד שהמדידה תהיה מדויקת. 

עטים 

עטים מכילים מחסנית של אינסולין בפנים ומנגנון למדידת מינונים מדויקים. הנח קצה מחט חד פעמי חדש על העט. לאחר מכן, סובב או לחץ על העט כדי למדוד את המינון המדויק. העטים עשויים להשתנות בהתאם ליצרן, לכן הקפד לעקוב אחר הוראות השימוש.

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

איך לעזור לנחש להשיל את עורו וכיצד לשמור עליו ממחלות? – הכול במדריך שלפניכם
זן הסיסים נמצא בסכנת הכחדה תוך שנים סופרות, ללא התערבות מידית תוכי הסיסים יכחדו מהעולם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן