קרציות ופרעושים אצל כלבים – כל מה שצריך לדעת

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
קרציות ופרעושים אצל כלבים

קרציות אומנם קטנות, אך יכולות לגרום לבעיות גדולות עבור הכלב שלך. בדוק את הכלב שלך מידי יום אם הוא היה באזור של דשא או בשדה.

הקרציות ניזונות מדם. כאשר אחד מהם נושך את הכלב שלך, הוא יכול להעביר מחלות כמו מחלת ליים וקדחת כתמים בהר הרוקי. שני אלו עלולים לגרום לנוקשות, כאבי פרקים ובעיות בריאותיות אחרות. 

נדרשת קרציה בין 3 ל-24 שעות של האכלה כדי להדביק בעל חיים. אבל אם אתה יודע איך למצוא ולהסיר אותם מוקדם, אתה יכול להוריד את הסיכוי שהכלב שלך יחלה. אתה יכול גם לוודא שהם לא מכניסים אחד מהמזיקים האלה לביתך, שם הוא עלול להידבק אליך ולגרום לך לחלות.

כיצד לבדוק אם לכלב שלך יש קרציות או פרעושים

1. יש לבדוק לפני שאתה נכנס הביתה , כדי להפחית את הסיכוי שקרציה תיכנס לביתך.

2. סרוק את הפרווה עם האצבעות, לחץ בעדינות כדי שתוכל להרגיש את כל הבליטות על העור. קרציות יכולות להיות קטנות כמו ראש סיכה או גדולות כמו ענבים. אל תשכחו לבדוק את כפות הרגליים (כולל בין אצבעות הרגליים), בתוך האוזניים, ומסביב לפנים ולצוואר.

3. אם אתה מוצא בליטה, חלק את פרוות הכלב שלך כדי שתוכל לראות את עורו. חפש באג שחור, חום או חום אפרפר. אולי תראה רק את גוף הקרצייה, או שתראה גם את רגליה.

בדיקת קרציות על הכלב שלך

כיצד להסיר קרציות

1. תזדקק לזוג כפפות לטקס או גומי, אלכוהול, משחה אנטיביוטית או נוזל חיטוי, פינצטה נקיה או כלי להסרת קרציות. ניתן לקנות בחנויות לציוד לחיות מחמד.

2. שים את הכפפות, מצא שוב את החרק וחלק את פרוות הכלב שלך כך שהעור והקרציה שלו ייחשפו.

3. אם אתה משתמש בפינצטה, תפוס את הקרצייה קרוב ככל האפשר לעור הכלב שלך ומשוך כלפי מעלה. נסה להסיר אותה בתנועה אחת. טלטלות עלולות לגרום לחלק מהגוף להתנתק ולהיתקע בעור חיית המחמד שלך.

אם יש לך כלי להסרת קרציות, הנח את החלק "המזלג" מתחת לבאג, קרוב לעור. אל תמשוך ישר החוצה. גם זה עלול לגרום להפסקה ולהשאיר חלק מהמזיק מאחור. במקום זאת, סובב לאט את הכלי בתנועת כיוון השעון מספר פעמים. הקרצייה תשחרר את הכלב שלך.

4. הכניסו את הקרצייה לצנצנת זכוכית, שקית ניילון או משהו אחר שתוכלו לסגור. הוסף כפית אלכוהול. האלכוהול יהרוג את החרק. שמור את המיכל לכמה שבועות. אם הכלב שלך נראה חולה, קח את הקרצייה לווטרינר שלך. הוא יבדוק את זה כדי לראות באיזה סוג מדובר. זה יכול לעזור להם להבין אם זה גרם לחיית המחמד שלך לחלות.

5. נקו את העקיצה והעור סביבו בחומר חיטוי, או טבלו אותו במשחה אנטיביוטית. נקו את הפינצטה או הכלי עם אלכוהול, ושטפו גם ידיים.

6. בדקו את אזור הנשיכה לעיתים קרובות במהלך השבועות הקרובים. התקשר לוטרינר שלך אם זה נראה מגורה או נגוע. אם הכלב שלכם נראה עייף במיוחד, מתקשה ללכת, או לא אוכל או שותה כרגיל, קבעו תור לווטרינר וקחו איתכם את הקרצייה.

אם אתה לא בטוח שאתה יכול להסיר קרציות

התקשר לווטרינר שלך. אתה יכול לקחת את הכלב שלך אליו , הוא יסיר אותן בשבילך. בנוסף הוא יראה לך איך לעשות זאת נכון , כדי שתוכל להוריד בעצמך בפעם הבאה.

יש מגוון של תכשירים לטיפול בקרציות ופרעושים , כדאי להתייעץ עם הוטרינר ולרכוש את התכשיר המומלץ בחנות חיות מחמד הקרובה אליך.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן