זני הכלבים החכמים ביותר שתכירו

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

יש הרבה כלבים חכמים בחוץ, אבל כמה גזעים ידועים במיוחד ברמות האינטליגנציה הגבוהות שלהם. מספר גורמים נכנסים לקביעת האינטליגנציה של הכלב. הבנת מילים, יכולות פתרון בעיות, היענות לאילוף , מיומנויות תקשורת, זיכרון ויכולת לחזות התנהגות אנושית. גזעי הכלבים החכמים ביותר בדרך כלל ציונים גבוהים בכל הקטגוריות הללו.

בורדר קולי

הבורדר קולי נחשב לרוב לחכם מכל הכלבים ולמשיג-יתר של עולם הכלבים. במקור גדלו ככלב רועים, בורדר קולי יכולים לבצע כמעט כל עבודה שאתה נותן להם. הם אנרגטיים במיוחד, אתלטיים. הם תמיד מוכנים ללמוד משהו חדש. למעשה, אם לא תשאיר אותם כל הזמן לנוע ולעבוד, הם עלולים להתחיל להיות הרסניים בבית. 

רועה אוסטרלי

הרועה האוסטרלי הוא בהיר, פעיל וידידותי. הרקע שלו ככלב רועים הפך את הגזע הזה לעובד חרוץ שרוצה פעילות גופנית ואתגרים נפשיים. האוסטרלי לומד מהר ותמיד מחפש אתגר חדש. כלבים אלה צריכים להיות עסוקים בעבודה, אחרת הם עלולים להשתעמם ולהיות מתוסכלים. ספורט כלבים הוא אידיאלי עבור גזע זה.

פודל

צעצוע, מיניאטורי או בגודל סטנדרטי, הפודל ניחן בכמה מכוח המוח הטוב ביותר של הכלבים. מקורם של פודלים הוא כלבי ציד וממשיכים להיות עובדים חרוצים ובני לוויה נאמנים. הם יכולים ללמוד בקלות אפילו את הטריקים המורכבים ביותר. לדוגמה, אתה יכול ללמד פודל להתאזן על כדור, לקפוץ דרך חישוק, או לעבוד ככלב שירות.

כלב בקר אוסטרלי

כלב הבקר האוסטרלי הוא גזע כלבים ממוקד ומונע במיוחד היוצר קשר הדוק עם בעליו. הכלב הזה גדל כדי לרעות בקר והוא הכי מאושר עם העבודה שצריך לעשות. ללא גירוי, הוא עלול למצוא דרכים לא רצויות להישאר עסוק (למשל, התנהגות הרסנית או נדודים כדי לחקור). אבל כמו רוב הכלבים החכמים, כלבי הבקר טובים מאוד בקריאת אנשים ולעתים קרובות יוכלו לצפות את הצעד הבא של הבעלים שלהם.

רועה גרמני

הרועה הגרמני הוא גזע שיש לו כל כך הרבה אנרגיה ואינטליגנציה שלפעמים הוא נראה כמתוח או חרד. רועים גרמניים צריכים עבודה לעשות. משהו פשוט כמו פיקוח והגנה על ילדים יכול לתת לגזע הזה תחושת מטרה. כלבים אלה בדרך כלל מתקדמים באימונים מהר ומשגשגים בביצוע משימות עבור הבעלים שלהם.

כלב צאן שטלנד

כלב הרועים השטלנדי תמיד מתבונן בסביבתו, להוט ללמוד או מחכה לאות ממך לעסוק במשימה. שלטי טובים מאוד בקריאת אנשים ויכולים להבין בקלות את ההתנהגויות שמצפים מהם. הם נוטים ליצור קשרים הדוקים עם בעליהם ומגיבים מאוד לאימונים.

פפיון

אל תתנו למסגרת העדינה של הפפיון להטעות אתכם; זה יותר מכלב ברכיים. הכלבים הקטנים האלה הם ידידותיים, ערניים ופעילים. הם עשויים להתכרבל קצת בחיקך, אבל אז יחפשו משהו מעניין לעשות. כמו כלבים קטנים רבים, לפפיון יש פן קצת עיקש. עם זאת, אם תהפוך את האימון למתגמל (עם תגמולים בעלי ערך גבוה), אז הכלב ילמד במהירות.

רוטוויילר

הרוטוויילר הוא מומחה בקריאת אנשים על ידי לימוד שפת גוף ורמזי פנים. כלבים אלה הם בדרך כלל מאוד חביבים עם אנשים שהם מכירים. אך עשויים להיות יותר קשים עם זרים. ניתן לאמן רוטוויילר די בקלות ברגע שאתה משיג את אמונם. הם יכולים ללמוד לבצע פעולות רבות ותמיד ישגיחו על הסביבה כדי לוודא שכולם בטוחים. 

ג'ק ראסל טרייר

הטרייר ג'ק ראסל, יחד עם הטרייר פרסון ראסל קרוב, הוא כלב נטול פחד, אנרגטי עם שנינות חדה ואופי עקשן. בגלל האנרגיה וכוח המוח שלהם, הטריירים האלה מצטיינים בספורט כלבים, כמו זריזות. הרצון שלהם להמשיך לנוע יכול להפוך את האימון למאתגר בהתחלה. אבל עודד מוטיבציה עם תגמולים, ותראה כמה טריקים מורכבים הכלבים האלה יכולים ללמוד.

גולדן רטריבר

על פני השטח, הגולדן רטריבר עשוי להיראות כמו כלב שמח ומטופש. אבל הזהובים הללו חכמים ועצומים כאחד ובכך מצטיינים באימונים. תכונות אלו הופכות את הגולדן רטריבר למצוין כחיות שירות. הגזע מצטיין גם בספורט כלבים. מעל לכל, הזהוב יכול ללמוד להשתלב בהרבה סוגים שונים של משקי בית.

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בואו וקראו על תהליך ההאכלה והשלבים של גוזלים. קראו עוד במאמר >>>
כלבים הם חיה מרתקת ואפשר ללמוד עליהם במשך שנים, את המקורות שלהם, ההתנהגות, גישות שונות לאילוף ועוד המון מידע מרתק.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן