שעלת המכלאות

"שעלת המכלאות" הינה מחלה מדבקת של כלבים. זוהי דלקת של דרכי הנשימה העליונים - קנה הנשימה והברונכים, הגורמת לשיעול. בתנאי מכלאות ופנסיונים המחלה מתפשטת בין הכלבים בקלות יתרה ומכאן שמה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב בבדיקה אצל וטרינר

לכלבכם יש שיעולים חזקים ומטרידים? ייתכן שהוא סובל משעלת המכלאות, מחלה מדבקת וחולנית שעלולה להוביל לדלקת ריאות! פוסט זה מתעמק במחלה זו ובוחן את הגורמים, התסמינים ודרכי הטיפול.

הגורם למחלה

שעלת המכלאות נגרמת משילוב קטלני של נגיף וחיידק התוקפים את מערכת הנשימה של הכלב. מחלה זו היא מדבקת מאוד ועוברת כאשר כלב נגוע משתעל הוא פולט לאוויר את החיידקים ומדביק את הכלבים בסביבתו.

התסמינים למחלה

הסימן העיקרי והבולט ביותר הוא שיעול חזק, שיכול להימשך מפעם אחת ביום ועד התקפים תכופים המפריעים לשינה. לעיתים, השיעול מלווה בליחה ובהתכווצות שרירי הבטן, כאילו הכלב מנסה להיפטר ממשהו תקוע בגרונו.

במקרים קשים יותר, ייתכנו גם תסמינים כמו מצב רוח ירוד, ירידה בתיאבון וחום. בעת זיהוי תסמינים אלו יש לגשת לווטרינר לאבחון וטיפול. הזנחה עלולה להוביל לדלקת ריאות חמורה!

אבחון המחלה

ווטרינר יבצע בדיקה יסודית של הכלב וייתכן שידרוש בדיקות נוספות, כמו בדיקות דם או צילומי רנטגן, במיוחד אצל כלבים מבוגרים, על מנת לשלול מחלות לב.

דרכי טיפול במחלה

הטיפול כולל אנטיביוטיקה למשך 10 ימים לפחות, בשילוב סירופ או מדכאי שיעול לפי הצורך. ההחלמה עשויה להיות איטית יחסית, אך ברוב המקרים השיפור ניכר תוך 3-4 ימים.

האם מומלץ לעשות חיסון נגד שעלת מכלאות?

החיסון נגד שעלת המכלאות אינו מומלץ לכלבים באופן שגרתי, מכיוון שהוא עלול לגרום למחלה באחוז קטן מהמקרים. כמו כן, החיסון מיועד בעיקר לכלבים בסיכון גבוה, כמו אלו המיועדים להיכנס לפנסיון כלבים. כלב המיועד להיכנס לפנסיון יש לחסנו כשבועיים לפני כניסתו המתוכננת. לפני ביצוע חיסון, מומלץ לברר עם הנהלת הפנסיון האם הייתה שם התפרצות של שעלת המכלאות לאחרונה.

לסיכום

שעלת המכלאות היא מחלה מדבקת לכלבים בלבד, אך ללא טיפול היא עלולה להחמיר לדלקת ריאות. הקפידו על טיפול וטרינרי מיידי, מנוחה בבית, הימנעות ממגע עם כלבים אחרים וחיסון במקרים הנדרשים. כך תוכלו לשמור על כלבכם בריאים ומאושרים!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

נחשים מסוכנים נושכים כ-5.4 מיליון אנשים מדי שנה, אילו סוגים קיימים ואיך נמנעים מסכנה?
התאמת מזון לחתול איכותי ובריא היא החלטה החשובה ביותר שתיקחו החתול שלכם
חשבתם שרק כלבים ניתנים לאילוף, מסתבר שלא, גם חתולים יכולים ללמוד טריקים חדשים
הוא היה כוכב בשנות ה-60, מחזיק בתואר הנחש הארסי הנפוץ ביותר בארץ וניזון מציפורים ואפילו לטאות. מיהו הצפע הארצישראלי?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן