זה אפשרי: כך תגדלו כלב צמחוני – ובריא

אם החלטתם להפוך את הכלב שלכם לצמחוני או טבעוני, יש כמה כללים שכדאי שתקפידו עליהם כדי לשמור על הבריאות שלו. המדריך המלא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

ישנם לא מעט צמחונים וטבעונים שלא אוכלים בעלי חיים מטעמים אידיאולוגיים, בריאותיים ומאהבת בעלי החיים עצמם. אבל מה עושים אלה שמגדלים כלבים? האם אפשר להפוך גם את הכלבים לצמחוניים, מבלי לפגוע בבריאות שלהם?

לצפייה במדריכי האילוף שלנו:

יש אנשים הסבורים כי תזונת הכלבים חייבת להיות מבוססת על חלבון ועל מרכיבים מן החי המתעכלים היטב בקיבה שלהם. אך מצד שני, יש גם מגדלי כלבים שטוענים כי הכלבים הינם אוכלי כל ואינם טורפים מטבעם. ולכן, גם תזונה צמחונית או טבעונית בהרכב מאוזן יכולה להעניק להם את כל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לגופם.

אם החלטתם בכל זאת שאתם רוצים שהכלב – כמוכם – לא יאכל בעלי חיים מכל סוג שהוא, חשוב שתעשו את זה נכון ותקפידו על הכללים הבאים:

1. בדקו את רכיבי המזון

אצל יצרני המזון לכלבים אפשר למצוא מבחר מזונות צמחוניים או טבעוניים לכלבים שאינם מכילים חלבונים ורכיבים מן החי (שלרוב הם יקרים יותר). מזונות אלו נבדקים במעבדות מזון ומאושרים לשיווק ולמכירה. אך חשוב שתבדקו את טבלת המרכיבים שעל האריזה ותוודאו שהיא מכילה את כל אבות המזון שלהם הכלב זקוק כדי להתפתח ולהיות בריא וחיוני.

כלב צמחוני

2. העשירו בחלבונים

חשוב מאוד שהכלבים יאכלו מזון עשיר בחלבון. אם החלטתם לא לתת לכלב מזון מוכן שיש בו חלבון מן החי – בשר, עוף, דגים וביצים – הקפידו שהוא יקבל את החלבון ממקורות אחרים כמו דגנים מלאים וקטניות. כדי שהתזונה של הכלב תהיה עשירה ומספקת היא צריכה להכיל גם חומצות אמינו – תרכובות אורגניות לבניית חלבונים. הכלב זקוק ל-23 חומצות אמינו שונות. כאשר 13 מתוכן, הוא יכול לייצר בעצמו ואילו 10 חומצות אמינו הוא צריך לקבל מהתזונה שלו. אם אחת מחומצות האמינו חסרה לו, הכלב עלול לסבול ממחלות ומפגיעות גופניות שונות.

3. תנו לכלב מזון שהוא אוהב

יכול להיות שהכלב לא יאהב את הטעם של המזון הצמחוני או הטבעוני החדש שתקנו לו. אם זה המצב, המשיכו לקנות לו מזונות צמחוניים שונים ולהחליף אותם עד שהוא ימצא את זה האהוב עליו. בשלבים הראשונים מומלץ לקנות מזון באריזות קטנות כדי לבדוק אם זה אכן המזון הטעים לכלב שלנו. 

4. התאימו את המזון לכלב

עם ובלי קשר לצמחונות ולטבעונות, האחריות שלכם היא לדאוג לבריאות הכלב שלכם. לכן אם מדובר בגור כלבים או בכלב הסובל מאלרגיה למזונות מסוימים – חפשו את המזון המתאים לו מתוך המבחר הקיים. 

5. הקפידו על ארוחת בוקר וטיול

מומלץ לתת לכלב בוגר לאכול פעם אחת ביום, רצוי בשעות הבוקר. וזה לא משנה אם הוא אוכל מזון צמחוני או לא. גורים צריכים לאכול כשלוש פעמים ביום. כדי למנוע השמנה, תנו לכלב את הכמות היומית המומלצת לפי המשקל שלו, כמו שכתוב על אריזת המזון. כחצי שעה לאחר הארוחה – הוציאו אותו לטיול קצר כדי שיוכל להתרוקן.  

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בואו נדבר קצת על ציפורי מחמד. מהם הסוגים הפופולריים לאימוץ, התכונות של המינים והתאמתם לחיי שבי.
חתולי רחוב יכולים להגיע למצב בריאות קיצוניים חלקם ניצלים בזכות פעילות העמותות לבעלי החיים
גם כשטסים לטיול ארוך בחו''ל או עושים רילוקיישן למדינה אחרת, נרצה שהחתול או הכלב יצטרפו אלינו למסע.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן