האם האסקי סיבירי טוב עם ילדים?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
ילדה עם האסקי סיבירי

האסקי סיבירי הוא יותר מסתם פרצוף חמוד. מתחת לכל המראה היפה שלו יש אישיות ייחודית שראויה להתייחסות מדוקדקת לפני שאתה מוסיף אחד למשפחה שלך. במיוחד אם הבית שלך כולל ילדים קטנים.

מה הופך כלב לטוב עם ילדים?

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שכלב "טוב עם ילדים" או "ידידותי למשפחה?" הכלב האידיאלי לבית עם ילדים הוא כזה שקל יחסית ובצד הרגוע יותר. תכונות אלו ישרתו אותם היטב בנוכחות ילדים צעירים. ילדים שאינם מבוגרים מספיק כדי לכבד את המרחב האישי והתנהגותם עלולה להיות לא יציבה ורועשת. כלבים חרדים שנבהלים בקלות וכאלה שמראים סימנים כלשהם של התנהגויות שמירה אינם אידיאליים לבתים עם ילדים.

מעניין לציין כי ידידותי לילדים אינו שם נרדף לגגיל של הילדים. מכיוון שחלק מהכלבים העדינים והנינוחים ביותר הם גם מהגדולים ביותר. ועדיין, הגודל כן קובע (תחשוב על גור במשקל 60 קילו שמנסה לשחק משיכת חבל עם פעוט). כלבים מגזע בינוני וגדול אינם בחירות רעות מטבען לבתים עם ילדים. הם ידרשו אמצעי זהירות נוספים והשגחה מתמדת כדי לצמצם נזק לא מכוון שנגרם על ידי פערי הגודל. מצד שני, כלבים קטנים מאוד יכולים להיות גם פחות אידיאליים כי קל להם להיפגע (אפילו בטעות) אם ילד ידרוך עליהם.

האם גזע שלם יכול להיות טוב עם ילדים?

לגזעי כלבים מסוימים יכולים להיות מאפיינים כלליים שגורמים להם סיכוי גבוה יותר להסתדר בבית עם ילדים, אבל שלכל כלב יש בסופו של דבר אישיות משלו. עם ם זאת, בדרך כלל מעודדים אנשים עם ילדים לאמץ כלבים מבוגרים שכבר חיו בסביבת אומנה ונחשפו לילדים. זה ייתן לך מושג הרבה יותר טוב למה לצפות, ויש לך (באופן אידיאלי) את הבונוס הנוסף של דילוג על שלב האימון לצרכים. כלבים מבוגרים נוטים גם יותר להחזיק בטמפרמנט נינוח.

אבל אם הלב שלך מרוכז בגור, מומלץ להתבונן בשני ההורים וההמלטות הקודמות שלהם. אם אפשר, כדאי לקבל תמונה מדויקת יותר של מה שעתיד לבוא. אם הולכים למגדל, תודיעו לו שאתם מחפשים חיית מחמד משפחתית. ישנם 'קווי עבודה' של גזעי כלבים שיכולים ליצור חיות מחמד משפחתיות נפלאות, אבל הכלבים האלה נוטים להיות בעלי אנרגיה גבוהה. הם צריכים להיות עסוקים מאוד ויכולים להיות קצת היפר מדי עבור אלה עם משפחות צעירות.

למרבה הצער, גידול כלב מגיל גור אינו מבטיח באופן אוטומטי ידידותיות לילדים, אנו רואים הרבה גורים וכלבים מתבגרים שיכולים להפגין התנהגות אגרסיבית. כמו בכל הגזעים, סוציאליזציה מוקדמת, אימוני חיזוק חיוביים ופעילות נפשית וגופנית נאותה הם חיוניים כדי לעזור לגורי האסקי להפוך לבני לוויה בטוחים ובריאים.

האם האסקי טוב עם ילדים?

האסקי מתוארים ככלבים ידידותיים וחביבים שיכולים להיטיב עם ילדים. מומלץ להורים פוטנציאליים לחיות מחמד לעשות את המחקר שלהם. הכר את הגזע ועם הכלב האישי, אם אפשר. האסקי יכול להיות רועש ודורש הרבה פעילות גופנית (תחשוב על טיולים וריצה של כמה קילומטרים לעומת הליכה קצרה מסביב לבלוק). הם גם ידועים לשמצה בכך שהם בורחים בכל ההזדמנות. האסקי עלולים להיות הרסניים גם אם הם לא עושים מספיק פעילות גופנית – נפשית ופיזית כאחד.

מאפיינים אלו לא בהכרח פוסלים את האסקי מכינוי ידידותי למשפחה. חשוב להכיר את התכונות שלהם ולקחת בחשבון את גודלם.

טיפים מומלצים לגידול וטיפול האסקי סיבירי

  • תן להאסקי שלך לשחק ברצועה רק באזורים עם גדר גבוהה ומאובטחת.
  • בעת טיולים, הקפד להשתמש ברתמה ורצועה מאובטחים.
  • פקח על כל האינטראקציות בין האסקי שלך לילדים הצעירים שלך.
  • השתמש בעט כושר, שערים או ארגז כדי ליצור מרחב בטוח עבור האסקי שלך שבו הם יכולים להירגע הרחק מילדיך בעת הצורך (וכאשר אינך מסוגל לפקח).
  • ודא שההאסקי שלך יישאר עסוק. הם גדלו להיות כלבי עבודה, הם צריכים להפעיל באופן קבוע את הגוף והמוח שלהם. 

כיצד להציג כלבים וילדים אחד לשני?

כשזה מגיע להצגה של כלבים וילדים צעירים, תמיד עדיף להיות פרואקטיבי ולא תגובתי. אם אתם כבר גרים עם האסקי ומתכננים להרחיב את התא המשפחתי בעתיד הקרוב, לפניכם טיפים שיעזרו.

טיפים להיכרות בין האסקי לבין התינוק החדש

  • קולות הבכי של תינוקות יכולים להציק לכלבים מסוימים. מומלץ להשמיע לכלב קולות שונים של תינוקות נסערים כדי לעזור לגור שלך להתרגל לרעש.
  • הגדר מקום (למשל ארגז, או מיטה) שבו הכלב שלך יכול לברוח ממגע של ילדים.
  • עבדו על רמז "ללכת למזרן", כך שאם וכאשר הידיים שלכם מלאות בטיפול בילדכם, תוכלו לבקש מההאסקי שלכם ללכת למקום המיועד לו. זהו גם מקום בטוח עבורם להיות כשהתינוק משחק על הרצפה.
  • בקש מבן זוגך או חבר לעזור לך לטייל עם הכלב בזמן שאתה דוחף את העגלה. מומלץ עד שהגור שלך מסתגל להליכה בקרבתו.

התייעצות עם וטרינר

מומלץ לתת לווטרינר הסבר לגבי השינויים הצפויים בבית. הם נמצאים בעמדה הטובה ביותר לתת לך עצות לגבי חיית המחמד שלך. הם עשויים אפילו להפנות אותך למאמן או רופא התנהגותי וטרינרי להכנה מעמיקה יותר. אתה יכול גם לבדוק אם יש שיעורי הכנה לתינוק זמינים באזור שלך או באינטרנט.

אימוץ כלב חדש- מה עושים?

אם כבר יש לכם ילדים קטנים ואתם מתכננים לקבל בברכה בן משפחה פרוותי, הגדר חללים שבהם הילד והכלב שלך יוכלו לשחק בבטחה בנפרד. ואם ילדכם מבוגר מספיק, תוכלו להתחיל ללמד אותם כיצד להשתמש במגע עדין. הדגישו את החשיבות של כיבוד המרחב האישי של הכלב החדש שלכם. זו הכנה לאופן שבו אתם רוצים שהם יתקשרו עם חיית המחמד שלכם.

ברגע שהכלב נמצא בביתך, תוכל להתחיל סוציאליזציה ממוקדת ואימוני חיזוקים חיוביים. גם כלבים בוגרים יכולים להיות חברתיים, זה רק דורש עוד קצת זמן וסבלנות. זה חשוב במיוחד עבור כלבים שאומצו ממקלטים או כאלה שהחמיצו סוציאליזציה נכונה בתור גורים.

לסיכום

בין אם אתם מוסיפים כלב חדש או בן אדם חדש לביתכם. ישנה חשיבות עליונה שלעולם לא תשאירו את ילדיכם הקטנים לבד עם הגור שלכם. זאת ללא קשר לגודלו או מזגו של הכלב. לא כלבים ולא ילדים ניתנים לחיזוי במאה אחוז. אפילו הכוונות הטובות ביותר עלולות להוביל לתאונות. לבסוף, אם אתה מבחין בתגובתיות כלשהי, בחרדה או התנהגות נוגעת אחרת, פנה לוטרינר המהימן ולמאמנים שלך לעזרה. הם יוכלו לשתף איתך פעולה במציאת פתרון.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן