נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר

הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הוא כלב ספורטיבי בגודל בינוני, שמקורו בקנדה. יש לו פרווה אדומה-זהובה, אוזניים נופלות, גוף אתלטי ופרווה כפולה עמידה למים. הכלבים העליזים האלה נקראו במקור Little River Duck Dogs. הם אוהבים אימון במים וספורט באותה מידה שהם אוהבים את משפחותיהם. הם דומים לגולדן רטריברים – אם כי קטנים יותר בגודלם ומביאים איתם אישיות שכולה שלהם. לגבי האם האישיות הזו מביאה שמחה לחיים שלך או מתח, הכל תלוי במה שאתה מחפש בכלב משפחה. ובאיזה סגנון חיים אתה יכול להציע לכדורי הפרווה העליזים האלה.

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר (לעתים קרובות מקוצר בפשטות ל-טולר) הם כלבי ספורט בלב עם אינטליגנציה, חיבה וזיקה לעצמאות. תן לטולר את מה שהוא או היא צריכים, כולל שפע של פעילות גופנית ותשומת לב, ויהיה לך בן לוויה נאמן ומלא חיבה. בנוסף שותף לטיולי אופניים וכל הטיולים הארוכים שאפשר לעשות. 

סקירת גזע

קבוצה: ספורט

גובה 45 עד 53 ס"מ (זכרים); 43 עד 50 ס"מ (נקבות)

משקל: 15 עד 22 ק"ג

פרווה: כפולה באורך בינוני עם פרווה תחתית רכה

צבע פרווה: אדום, אדום-זהוב או צהבהב, לרוב עם כתמים לבנים

תוחלת חיים: 12 עד 14 שנים

מזג: אינטליגנטי, אנרגטי, מלא חיבה, ערני, חברותי

היפואלרגני: לא

מוצא: קנדה

מאפיינים של הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר (טולר)

הכלבים הפעילים האלה תמיד מוכנים לזמן משחק, או להתאמן ולהצטרף למשפחותיהם להרפתקאות. לטולרים יש אישיות ידידותית במיוחד כלפי ילדים. הם נהנים לחיות בבתים מרובי כלבים שבהם מעודדים משחק. גזע זה מסתדר היטב גם עם חתולים כאשר ההצגה נעשית כראוי. בגלל מקורותיו בציד, הוא עדיין שומר על דחף טרף ועשוי לרדוף אחרי בעלי חיים קטנים יותר.

בעלים פוטנציאליים צריכים להיות מודעים לכך שהנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם גזע בעל אנרגיה גבוהה מאוד. הם זקוקים להרבה תשומת לב וגירוי נפשי בכל יום. ובלעדיו, הם עשויים למצוא בידור בהרס בבית. עם הטיפול הנכון ומשפחה אוהבת, כלבים אלה יכולים להפוך במהירות לחברים נאמנים.

רמת חיבהגבוהה
ידידותיותגבוהה
ידידותי לילדיםגבוהה
ידידותי לחיות מחמדבינונית-גבוהה
צריכה פעילות גופניתרמת גבוהה
משחקיותגבוהה
רמת אנרגיהגבוהה
יכולת אלוףבינונית-גבוהה
אינטליגנציהגבוהה
נטייה לנבוחבינונית-גבוהה
נשירת פרווהגבוהה

היסטוריה של הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר

הגזע מגיע ממחוז יארמות' בנובה סקוטיה. מחוז חוף קנדי ​​הממוקם מעט מצפון-מערב למיין. טולרים, שגודלו במקור בשנות ה-1800 על ידי ציידים, זכו לשבחים על כושר ההמצאה שלהם בכל הקשור לציד. בדומה לשועל, הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר משתמש בתנועות מהירות שמושכות את תשומת הלב של הטרף. התנועות מפתות אותם החוצה לשטח הפתוח. מכיוון שהם רטריברים, טולרים חשובים גם לציידים בשל נכונותם להיכנס למים ולהביא עופות מים שהופלו.

טולרים נשארו סוד של ציידי נובה סקוטיה במשך שנים. אם כי בסופו של דבר הם הוכרו על ידי מועדון המלונה הקנדי בשנת 1945. אירוע זה היה בסימן השינוי הרשמי של הגזע מ-Little River Duck Dogs לכינויים הנוכחיים שלהם. בשנות ה-60, טולרים עשו את דרכם לארצות הברית. למרות שלא הוכרו רשמית על ידי ה-AKC עד אמצע שנות ה-80. יש הרבה מה לשבח בטולר מודרני: למרות שהם ממשיכים להיראות ולהתנהג כמו שועלים, הם הסתגלו היטב לחיים מחוץ לשטחי הציד (אם כי רבים עדיין פעילים בספורט). כיום, טולרים שמחים לחיות חיי כלב משפחה, בתנאי שעדיין יש להם פיתרון לאנרגיית הרטריבר המפורסמת שלהם. 

טיפול בנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר

הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם כלבים פעילים. הם מסתדרים הכי טוב בבתים עם בעלים שיכולים למלא את צורכי הפעילות הגופנית שלהם. הם קצת יותר עקשנים מרטריברים פופולריים אחרים. אבל עם עקביות באימון, הלהיטות שלהם לרצות יכולה לעזור להם ללמוד התנהגויות רצויות בבית. טיפוח טולר דורש מעט יותר מהברשה רגילה וטיפול שגרתי. הבעלים צריכים להתכונן לרמה גבוהה של נשירה מכלבים ארוכי שיער אלה.

פעילות גופנית

כמו רוב הכלבים, הטולר דורש פעילות גופנית יומיומית כדי להיות במיטבו. לפחות שעה ביום של פעילות תשמור על גזע זה שמח ובריא. טיול ארוך אחד או שניים או חצר אחורית מגודרת הם המפתח. אם כי טולרים נהנים גם להשתתף בספורט כמו אימוני זריזות. הוספת זמן משחק רב היא דרך מצוינת לחזק את הקשר שלך ושל הכלב שלך. בסופו של דבר, צרכי הפעילות הגופנית של טולר ספציפיים תלויים בהעדפות האישיות שלו. חלק מהטולרים מסתפקים בהירגעות על הספה במשך רוב היום לאחר הליכה ארוכה, בעוד שאחרים דורשים הרבה יותר גירוי ופעילות.

טיפוח

טיפוח טולר דומה לטיפול ברטריברים אחרים. גזע זה מחליף פרווה פעמיים בשנה. לכן הבעלים צריכים לצפות להגדיל את לוח הזמנים של ההברשה שלו בעונות אלו כדי לשלוט בפרווה תועה ברחבי הבית. במהלך שאר ימות השנה, הברשת כלבים אלה כמה פעמים בכל שבוע אמור בדרך כלל לשמור על נשירה תחת שליטה. יש לרחוץ את הטולר כאשר פרוותו מתלכלכת או לאחר אימונים ארוכים בחוץ.

כמו כל גזעי הכלבים, גם לטולר צריך לצחצח שיניים, לקצץ ציפורניים ולנקות את האוזניים על בסיס קבוע. השתמש בניקוי אוזניים המתאים לחיות מחמד לפי הצורך כאשר לכלוך ופסולת מצטברים בתוך האוזניים.

אילוף

אילוף הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר יכול להיות אתגר. למרות שהם בהחלט להוטים לרצות את הבעלים שלהם, לטולרים יש אופי עיקש ועצמאי שיכול לעמוד בדרך לאילוף יעיל. אם כי זה בהחלט אפשרי. התחילו שיעורי צייתנות בסיסיים מוקדם כאשר הגורים בני כשמונה שבועות. מומחים ממליצים על אימונים קצרים בשילוב עם הרבה חיזוקים עקביים וחיוביים. מכיוון שחלק מהטולרים נוטים לקצת שובבות, גזע זה דורש אימוני ציות גם אם הוא לא עובר לשיעורים מתקדמים כמו ציד.

בעיות בריאות נפוצות

בעוד שהנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר נחשבים כלבים בריאים בדרך כלל, כמו רוב הגזעים הגזעיים, הם עדיין מועדים לכמה בעיות תורשתיות. מגדלים אחראיים שואפים לשמור על סטנדרטים גבוהים על ידי בדיקת הכלבים שלהם לפני הרבייה. מה שעוזר להם להימנע מהעברת בעיות לגורים. בקש תמיד מהמגדל שלך לספק תוצאות ברורות של בדיקות גנטיות רלוונטיות להורי הגור.

להלן מצבים הקשורים לגזע הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר:

  • מחלת אדיסון: הידועה גם בשם היפואדרנוקורטיסיזם. מחלת אדיסון משפיעה על בלוטת יותרת הכליה וייצור הורמונים תקין המאזן את האלקטרוליטים בגוף.
  • חירשות: בעוד שחירשות יכולה להיגרם מגורמים כמו גנטיקה, דלקות אוזניים, פציעה ועוד, כלבים חירשים עדיין יכולים לחיות חיים נוחים ומלאים. אילוף כלבים חירשים עשוי לדרוש שיטות ואמצעים ספציפיים כדי לשמור על בטיחות הכלב.
  • אנומליה בעין קולי: מחלה זו מונעת מכלי הדם בעין להתפתח כראוי, מה שפוגע ברשתית לאורך זמן ולעיתים מוביל לעיוורון.
  • ניוון רשתית מתקדם (PRA): מצב זה משפיע על הרשתית בעיניים של הכלב שלך, פוגע בראייתו ובסופו של דבר מוביל לעיוורון.
  • מפרק הירך: דיספלזיה נגרמת על ידי מום במפרקי הכלב שלך כשהם מזדקנים, ובמקרים חמורים, היא עשויה לדרוש ניתוח מתקן.

חלק מהמחלות הללו, כמו מחלת אדיסון וחירשות, אינן נוטות להופיע עד גיל העמידה. יתכן שטולר עם פגמים גנטיים אלה יתרבה לפני גילוי המחלות. למרבה הצער, בדיקות סמן גנים לגזע עדיין אינן זמינות. גישה להיסטוריה הגנטית של ההמלטה במשך יותר מדור אחד יכולה לעזור למגדלים להפחית את הסיכונים הללו.

דיאטה ותזונה

האכילו את הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר שלכם בדיאטה של ​​מזון לכלבים באיכות גבוהה פעמיים ביום. מזונות עם חלבון בריא המופיע כמרכיב הראשון הם הטובים ביותר עבור כלבים פעילים אלה. טולרים שמתעמלים באופן נרחב בכל יום עשויים להזדקק לאפשרויות עתירות קלוריות בכמויות גבוהות. אל תהסס לתת לטולר שלך שפע של פינוקים בריאים. (זכור: הם מגיבים היטב לחיזוקים חיוביים!). עקוב מקרוב אחר משקלו של הכלב והפחית פינוקים אם הוא מתחיל לעלות יותר מדי במשקל.

יש להתאים לכל צרכים תזונתיים ספציפיים כמו אלרגיות למזון או רכיבי תזונה ספציפיים לגיל. תמיד עדיף לדבר עם הווטרינר לגבי סוגי המזון וגודל המנות על סמך גיל, משקל ורמת הפעילות.

היכן לאמץ או לקנות נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר

מכיוון שהוא עדיין גזע כלבים נדיר במקצת, אולי מאמצים פוטנציאליים לא ימצאו רבים מהכלבים הללו במקלטים מקומיים. עם זאת, הצלות ספציפיות לגזע קיימות כדי לעזור לגורים למצוא את בתיהם לנצח. המקלט המקומי שלך עשוי להכיר לך גזעי רטריבר דומים שמחכים להיות החבר הכי טוב הבא שלך.

כאשר מאמצים ממגדל, חשוב לעשות מחקר. ודא שסיפקו לך את ההיסטוריה הרפואית של ההמלטה. מותר לך לפגוש את ההורים, ולראות שהכלבים גדלים במיקום נוח בתוך הבית. נובה סקוטיה דאק טולר עולה בדרך כלל בין 5,000 ל-8,000 ש"ח. אך המחירים עשויים להשתנות עד 13,000 ש"ח בהתאם לאילן היוחסין והזמינות של ההמלטה.

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

בטח, הגורים שלנו יכולים לאכול את הפרי הפריך הזה - פשוט הימנעו מהזרעים.
תוהה האם הכלב שלך יכול לאכול אבטיח? קרא את העצות האלה ותוכל לפנק את הכלב בבטחה.

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן