כלב בקר אוסטרלי

כלב בקר אוסטרלי

כלב הבקר האוסטרלי (Australian Cattle Dog), הוא כלב רועים חסון בגודל בינוני שפותח באוסטרליה. הפרווה הכפולה הצפופה שלו מורכבת מפרווה עבה ומפרווה קצרה ועמידה בפני מזג אוויר. הגזע ידוע כעובד קשה, אינטליגנטי ונאמן לבעליו. מבחינה היסטורית, כלבים אלה גודלו לעבוד בחוות כרועים, והם עדיין משגשגים כשיש להם עבודה לעשות. הנאמנות העזה שלהם הופכת אותם לעובדים טובים עוד יותר. גם אם אתה לא עובד בחווה, אתה יכול להכניס אותם לעבודה שהם אוהבים, כמו לגלות פאזלים ולשלוף צעצועים.

מאפיינים של כלב בקר אוסטרלי

מעבר לכך שיש להם מוסר עבודה בלתי מעורער, כלבי בקר אוסטרלים מתמסרים מאוד לבעליהם ולא אוהבים להיפרד מהם. וזו הסיבה שהם ידועים בתור "כלבי צללים". זהו כלב פעיל במיוחד שיהפוך בשמחה לחבר הבא שלך לריצה או לטיולים. הם יכולים להיות מלאי חיבה עם משפחתם, למרות שהם לעתים קרובות זהירים בקרב זרים. אם הם שותפים היטב, הם בדרך כלל גם מסתדרים היטב עם כלבי בית אחרים וחתולים ידידותיים לכלבים.

כלב בקר אוסטרלי

מעניין, גורי בקר אוסטרלי נולדים עם פרווה לבנה. אבל במהלך החודשים הראשונים לחייהם, המעיל הופך לכחול או אדום, לעתים קרובות עם כתמים או דפוס מנומר.

היסטוריית הגזע

המתיישבים האוסטרלים גידלו את הכלב בקר אוסטרלי כדי לרעות בקר במהלך המאה ה-19. הגזע זוכה בעיקר בזכות השימוש במומחיות שלו כדי לעזור לחוואים להרחיב ביעילות את תעשיית הבקר האוסטרלית.

לאחר הרבעות והכלאות רבות, חוואים פיתחו כלב מוצק וחזק שיכול להתמודד עם האקלים הקשה של אוסטרליה. כלבים שהובאו לאוסטרליה מאנגליה גודלו עם הדינגו האוסטרלי המקומי כדי ליצור את אבותיו של הכלב בקר אוסטרלי שאנחנו מכירים היום.

במאי 1980 כלב הבקר האוסטרלי התקבל לרישום על ידי מועדון הכלבנות האמריקאי. הגזע הפך כשיר להצגה בקבוצת העבודה בספטמבר אותה שנה והועבר לקבוצת הרדינג ב-1983.

טיפול

אם כלב בקר אוסטרלי לא מקבל פורקן מהאנרגיה שלו, הוא עלול להשתעמם ולהרוס על ידי לעיסת נעליים או רהיטים. גזע זה אוהב לגור בבתים עם חצר מגודרת או נכס בטוח לרוץ בו. בנוסף, כלבי בקר אוסטרלים לא אוהבים להישאר לבד לתקופות ארוכות, במיוחד בחללים קטנים. אז הביאו את חברכם לטיול, לריצה או לשחיה שלכם.

פעילות ספורטיבית

פעילות גופנית היא חלק קריטי בחייו של כלב בקר אוסטרלי. בגלל המורשת הקשה שלהם, הגזע משתוקק לפחות 30 דקות של פעילות גופנית קבועה ביום. הליכה ועוד מספר משחקי אחזור יעייף את האוסטרלי שלך. גזע זה גם צריך לפחות 30 דקות ביום של גירוי מנטלי. אז דאג למגוון פאזלים, לעיסות וצעצועים כדי לעזור לכלב שלך להישאר מרוצה. אתה יכול לבדר את הכלב שלך עם פאזל לחלוקת פינוקים או צעצוע גומי מלא בחמאת בוטנים או פינוק אחר.

טיפוח

כלבי בקר אוסטרלים אינם צריכים תחזוקה גבוהה. לרחוץ אותם לפי הצורך, לקצץ את הציפורניים שלהם פעם בחודש, לצחצח שיניים ולנקות את האוזניים מדי פעם כדי לקדם בריאות. זה לא גזע הנוטה להזיל ריר מוגזם או לריח כלבלב.

המעילים הדו-שכבתיים שלהם אכן זקוקים לתשומת לב נוספת בתקופות השנה שבהן הם נושרים הרבה. למשל במהלך האביב כשהם משילים את מעיל החורף שלהם. במהלך תקופה זו, חשוב להבריש את האוסטרלי שלך לעתים קרובות. לפעמים אפילו מספר פעמים ביום, כדי להסיר שיער מת. תזדקק למגרפה או מסרק תחתון כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר.

אילוף

הכלב בקר האוסטרלי קל לאימון מכיוון שהם אינטליגנטים ואנרגטיים. הם יערעו כל דבר וכל מה שזז, כולל ילדים וחיות מחמד אחרות. מסיבה זו, הם זקוקים לסוציאליזציה והדרכה מוקדמת כדי להבין אילו התנהגויות אינן מקובלות. אם האימון המוקדם מוזנח, הם עלולים לתגרות בילדים רצים או לשחק קשוח מדי עם חיות אחרות.

כלבים אלה מצטיינים לעתים קרובות בענפי ספורט כלבים. כגון: זריזות, זריקת כדור, תחרויות עדרים או ניסויי צייתנות. בנוסף, הזמן המושקע באימון ובאינטראקציה עם הכלב בקר האוסטרלי שלך הוא דרך טובה לא רק לעורר את המוח שלהם. אלא גם לפתח עוד יותר את הקשר בינך לבין חיית המחמד שלך.

בעיות בריאות נפוצות אצל כלב בקר אוסטרלי

כלבי בקר אוסטרלים הם כלבים חזקים ואתלטיים. ככאלה, המפרקים והרצועות שלהם יכולים לעבור בלאי מסוים. קריעה של הרצועה הצולבת של הכלב היא שכיחה. וכל סימן של צליעה או כאב צריך להיבדק מיד עם וטרינר.

  • דיספלזיה של מפרק הירך של כלבים יכולה להופיע גם אצל כלבי בקר אוסטרלים והם עשויים לא להראות תסמינים עד לבגרות במקרים מסוימים. הסימנים כוללים צליעה, 'דילוג ארנב' שבו שתי הגפיים האחוריות נעות יחד בהליכה דמוית קנגורו. הימנעות מפעילות גופנית ונוקשות – במיוחד לאחר מנוחה ארוכה.
  • מצב נוסף המופיע בחלק מכלבי בקר אוסטרלים נקרא ניוון רשתית פרוגרסיבי,. מצב עיניים הכולל הידרדרות רשתית המובילה לפגיעה בראייה. שימו לב איך האוסטרלי שלכם רואה בלילה ואם יש לו אישונים מוגדלים לעיתים קרובות. בעוד שמצב זה אינו כואב, הוא יכול להוביל לעיוורון מוחלט.
  • כלבי בקר אוסטרלים נמצאים גם בסיכון לנטייה גנטית לחירשות. אינדיקציות לחירשות כוללות חוסר היענות לצליל, קפיצות והתקפי נביחות חריגים.

דיאטה ותזונה של כלב בקר אוסטרלי

בהיותם כלבים פעילים כל כך, חשוב מאוד לספק תזונה נכונה לגור האוסטרלי שלך, ולהבטיח שהם צורכים מספיק קלוריות כדי לעמוד בקצב אורח החיים הפעיל שלו. לרוב דיאטות המזון המסחריות לכלבים יהיה איזון הולם של חומרים מזינים עבור כלבים שמבלים את רוב זמנם כבני לוויה.

עבור כלבי בקר אוסטרלים שהם כלבי עבודה אמיתיים או מבלים שעות בריצה וריצה, הם עשויים להפיק תועלת מדיאטות ביצועים המתאימות לצרכים הספציפיים שלהם ככלבי עבודה. ככל שהם מתבגרים, מומלץ לעבור למזון משומר או להשרות את האוכל שלהם לפני הארוחה. מכיוון שהכלבים האלה כל כך פעילים ואנו רוצים לקדם מפרקים בריאים, חפשו מזונות עם גלוקוזאמין וכונדרואיטין, או שקול להוסיף תוסף מפרקים טוב.

עובדות מעניינות על כלב בקר אוסטרלי

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

גורמים סביבתיים כמו האוכל שהכלב אוכל יכולים להשפיע באופן קיצוני על מצב הרוח וההתנהגות של הכלב שלך.
הבסיס לתזונת שני בעלי חיים אלה שונה במהותה - קרא עוד במאמר בנושא התזןנה של כלבים וחתולים
משוך בחבל- משחק משיכה בחבל הינו משחק מהנה ושימושי ביותר עבור כלבכם. יכול להפחית מתח בקרב כלבים פחדניים או תוקפניים.

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן