פוקסהאונד אנגלי

פוקסהאונד אנגלי

כלבי פוקסהאונד אנגליים (American Foxhound) הם ציידים חזקים ואתלטיים שגודלו כדי לעקוב אחר טרף על פני קילומטרים של אזורים. אבל עם אימונים, פעילות גופנית סדירה ומקום לשוטט, כלבי הציד החיבה והחברתיים האלה יכולים להיות שמחים וידידותיים.

פוקסהאונד אנגלי

סקירת גזע

שם רשמי: פוקסהאונד אנגלי

גובה: 58.4 עד 63.5 ס"מ

משקל: 27.2 עד 34 קילו

אורך פרווה: קצר

צבע פרווה: שחור, חום/ שוקולד/ לבן, חום

דפוסי פרווה: ביקולור, טריקולור

אורך חיים: 10-13 שנים

אישיות: ידיותי, עדין, שובב


כפי שאולי ניחשתם, הגזע מגיע מאנגליה וגודל לציד שועלים. אבל מה שעשוי להפתיע הוא שהכלב בעל המראה הקלאסי הזה הוא כל כך נדיר. למעשה, כלב הפוקסהאונד האנגלי הגיע למקום האחרון ברשימת הפופולריות של מועדון הכלבנות האמריקאי (AKC) בשנת 2019 . עם זאת, אם התיכון לימד אותנו משהו, זה שפופולריות (או ההיפך שלה) אינה שיקוף מושלם של הכשרון.

הם כלבים יפים, אינטליגנטים, גדולים וחזקים, והם גם בני לוויה מלאי חיבה. הם חבר לכל החיים. אבל בגלל הגודל, החוזק, הסיבולת והאופי העצמאי שלהם, כלבי שועל אנגליים אינם בהכרח בחירה טבעית לבעלי כלבים הראשונים. מה שעשוי להסביר מדוע הם לא עלו לגדולה בארצות הברית. הגזע מסתדר הכי טוב עם בעל חיית מחמד מנוסה וסבלני, וברגע שחיית המחמד וההורים מאומנים מספיק לעבוד יחד, שותפות יפה יכולה לפרוח.

מראה חיצוני

כלבי פוקסהאונד אנגליים הם כלבי ציד עמוקי חזה ומרשימים. יש להם גולגולות שטוחות שלצדן אוזניים גבוהות שנשארות צמודות לראש ותלויות מתחת ללוע הארוך שלהן. גופם שרירי, רגליהם ישרות, כפות רגליהם עגולות ודמויות חתול, וזנבותיהם המחודדים נישאים בעליצות.

הפרווה הכפולה, קצרה ומבריקה של כלב הפוקסהאונד האנגלי מנשירה כמות מתונה ודורשת צחצוח שבועי בלבד כדי לשמור על ניקיון ושליטה. הפרווה שלהם היא שילוב של שחור, שזוף ולבן ועשויה להכיל כתמים שהם שילוב של לבן וארנבת, גירית, צהובה ושזוף.


טמפרמנט

הפוקסהאונד האנגליים הם כלבים חזקים, אתלטיים ואינטליגנטיים. הם גם ידועים בסיבולת שלהם, שמשרתים אותם היטב בשדה הציד, אך יכולים להפוך לקומץ אם לא נותנים להם דברים מתאימים להפעלת גופם ונפשם . כלבים אלה מגודלים לעבודה בלהקה הם חברתיים ומסתדרים היטב עם כלבים אחרים, במיוחד כלבי שועל אחרים, ונוטים להפיק תועלת מהליווי שלהם. דחף הטרף הגבוה שלהם אומר שיש לגשת לאינטראקציות עם חתולים, כלבים קטנים וחיות קטנות אחרות בזהירות ובפיקוח.

הם כלבים מלאי חיבה, עדינים וידידותיים. ועם סוציאליזציה מוקדמת ואימוני חיזוקים חיוביים , הציידים האצילים האלה יכולים להיות מרוצים באותה מידה עם ילד בחצר האחורית כמו שהם עוקבים אחר טרף.

כמו כל גזע כלב אחר, כלבי פוקסהאונד האנגליים אוהבים לתקשר. אתה יכול לצפות מהם לנבוח כשהם רואים מישהו או משהו יוצא דופן ולהודיע ​​לך שהם רוצים משהו. יללות , לעומת זאת, היא צורת תקשורת פחות נפוצה עבור הכלבים האלה החיים כחיות מחמד משפחתיות. כלבי ציד אלה בדרך כלל לא מייללים אלא אם כן הם בלהקה.

צרכים

כלבי ציד אלה גודלו כדי להסתובב על פני שטחים פתוחים לרווחה. להכניס אותם לדירה קטנה באמצע עיר היה מנוגד לטבעם. הכי טוב שיהיה להם הרבה מקום להסתובב בבטחה. אז חצרות גדולות ומגודרות והרבה זמן בחוץ הם אידיאליים.

כלבי פוקסהאונד אנגליים מאומנים היטב יכולים להיות כלבי משפחה נהדרים. במיוחד במשפחות פעילות שנהנות מריצה, טיולים ומשחקים חיצוניים אחרים . וכפי שצוין קודם לכן, הכלבים החברתיים הללו נוטים ליהנות מחברותם של כלבים אחרים. למרות שהם גורים עדינים, כלבי פוקסהאונד אנגליים יצטרכו להיות בפיקוח סביב ילדים קטנים רק בגלל הגודל והאנרגיה שלהם. כלב מאושר יכול בלי משים להפיל ילדים קטנים!

טיפול


בעוד שאנשים אולי לא אוהבים להיות מוגדרים על פי תפקידם, זה יכול להיות חשוב לעשות זאת כאשר מטפלים בכלבים שגדלו עבור משימה מסוימת. כלבי פוקסהאונד אנגליים נולדו לצוד שועלים .ולהשתמש ביכולות הריח הסנסציוניות שלהם כדי לעקוב אחר טרף. ולהתעלם מכך יהווה נזק גם לך וגם לכלב שלך. כלבים אתלטיים אלו זקוקים לפעילות גופנית סדירה המעוררת הן את גופם והן את מוחותיהם.

באופן כללי, התרגיל המספק ביותר לכלבים הוא היכולת לקבל חופש תנועה ולעסוק בהתנהגויות ספציפיות לגזע. אצל כלב פוקסהאונד אנגלי זה יכול להיות יציאה לטיול שבו הכלב שלך חופשי לרחרח עם האף שלו או לתת לו לשחק עם כלב אחר.

אם הכלב שלך נמצא בחלל סגור, חשוב לשמור אותו ברצועה. למרות שזה נכון לגבי כל הכלבים. זה הכרחי במיוחד עבור כלבים עם דחף טרף גבוה כמו כלב פוקסהאונד אנגלי. מראה של סנאי, ארנב או יצור קטן אחר עלול להתחיל מרדף שמעמיד את הכלב שלך בסכנה.

הסימנים שהכלב שלך אינו עושה מספיק פעילות גופנית כוללים:

  • היפראקטיביות מחוץ לזמני פעילות גופנית
  • התנהגויות לא רצויות (לעיסה, גירוד)
  • חוסר יכולת להתמסד
  • התנהגויות מחפשות תשומת לב (כפות מוגזמות או נביחות)
  • שינה עמוקה מועטה עד ללא (סוג השינה שבה הכלב שלך מתעוות ומשמיע קולות)

בניגוד לאמונה הרווחת, אלו אינם סימנים מובהקים של כלב "רע" או "קשה". ייתכן שהם רק מתכוונים לכך שהצרכים של הכלב להעשרה פיזית ונפשית אינם מסופקים.

טיפוח

למרבה המזל, הוא די פשוט. יש להבריש את הפרוות הקצרות, הצפופות והמבריקות שלהם פעם בשבוע . וזאת כדי לשמור אותם נקיים וכדי שהבית שלך לא יתמלא בפרווה. יש לבדוק את אוזניהם באופן קבוע לאיתור סימני זיהום. אם העור ורוד עם ציפוי קל של שעווה צהובה, אפשר להשאיר אותו בשקט. אם העור אדום ואתה רואה הפרשות חומות או שחורות, עליך להתקשר לווטרינר שלך. כלבי פוקסהאונד אנגליים זקוקים גם לקיצוץ קבוע כדי לשמור על בריאות הציפורניים שלהם.

בריאות

כלבי פוקסהאונד אנגליים הם כלבים בריאים יחסית עם תוחלת חיים של 10-13 שנים. עם זאת, הגודל והמבנה שלהם יכולים להפוך אותם לרגישים לכמה מצבים בריאותיים.

הרחבת קיבה-וולוולוס (GDV), המכונה לעתים קרובות פשוט "נפיחות" או " בטן מעוותת" . נוטה יותר להשפיע על כלבים גדולים עם חזה עמוק. המצב מתרחש כאשר מזון וגזים גורמים לבטן של כלב להתרחב. עד כדי כך שהם נלכדים בקיבה. המצב יכול להתקדם במהירות וזקוק לטיפול וטרינרי מיידי. לכן חשוב להכיר ולהתבונן בסימנים: חוסר שקט, ריר מוגזם, ואתה יכול גם לשים לב שהבטן של הכלב שלך נראית נפוחה.

דיספלזיה של כלבים (CHD) היא מצב התפתחותי שבו הירך מתעוות, וכתוצאה מכך מפרק רופף. זה יכול להוביל לכאב, בעיות ניידות ודלקת מפרקים ניוונית . ישנן סיבות רבות, אך גנטיקה היא גורם הסיכון הגדול ביותר לפתח CHD. סימנים של CHD כוללים צליעה, היסוס לקום או לקפוץ, העברת משקל לגפיים הקדמיות, אובדן שרירים בגפיים האחוריות וכאבים בירך.

מומלץ לבדוק עם הווטרינר שלך לגבי מצבים אלה כדי ללמוד על הסימנים ומה יכול למנוע אותם לחלוטין.

היסטוריה

בעוד שציד איילים עם כלבי ציד היה בילוי מועדף בתחילת ימי הביניים. ה-AKC מסביר כי יערות נסוגים, יחד עם גידול אוכלוסיה, אילצו את האדון הבריטי לשקול מחצבה חדשה – השועל האדום – במאה ה-14.

מה שאנו חושבים עליו כעל ציד השועלים הבריטי המסורתי. שבו ציידים רכובים מובלים על ידי להקת כלבי ציד ריחניים במעקב אחר שועל ברחבי האזור הכפרי. לא הופיע עד המאה ה-17. ועם הספורט הגיע הגזע. כלב הפוקסהאונד האנגלי נוצר על ידי שילוב של כלבי ציד איילים הידועים ביכולות סיבולת וריח עם כלבי ציד מהירים וזריזים מסוג גרייהאונד.

הספורט גדל בפופולריות, ולא רק באנגליה. עד המאה ה-18, ציד שועלים בסגנון אנגלי התקיים גם באמריקה. אבל רק ב-1909 רשם ה-AKC את כלב השועל האנגלי הראשון שלו, כלב בשם אודיטור.

הפופולריות של צייד השועלים דעכה מאז מלחמות העולם. סקוטלנד אסרה את הספורט ב-2002, ובשנת 2005 נכנס לתוקף חוק הקובע כי יש לירות טרף על ידי ציידים במקום להרוג על ידי כלבי ציד. לפיכך, במקומות רבים (כולל ארה"ב), המטרה של ציד שועלים עברה לפשוט מעקב אחר הטרף במקום להרוג.

שיתוף המאמר

מדורי תוכן לטיפול וגידול כלבים

האם מזון ללא דגנים עדיף? למה לא צריך לרוץ לקנות מזון רפואי לכלב הסובל מאלרגיות?
מה מכילים סוגי המזון מהשונים של אוכל לחיות מחמד? קראו במאמר

חפשו כאן חנות חיות

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן