קשר חיובי עם חתול: איך לשפר מערכת יחסים חתולים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
קשר חיובי עם חתול

שמעתם פעם על הסטריאוטיפים האלה שחתולים מרוחקים? רובם לא נכונים. עם זאת, עם חתולים בעלי אבחנה רבה יותר, ייתכן שיידרש מעט עבודה כדי ליצור אינטימיות אמיתית. אחרי הכל, לכל חתלתול יש אישיות נבדלת, ובאחריותנו כהורים לחיות מחמד לכבד זאת ולכוון לפגוש אותם ברמה שלהם.

הקשר עם החתול שלך מתרחש בצורה מוצלחת יותר אם אתה שם לב ל:

  • סגנון התקשורת שלהם– חתול תמיד מנסה להגיד לך משהו. מהאופן שבו הם נוגעים בך ועד למיאו ולכשכושים בזנב. אנחנו רק צריכים לצפות ולהקשיב.
  • יצירת אינטראקציות הבונות אמון– כאשר אתה נותן לחתול שלך זמן משחק מעשיר ומכבד את האינסטינקטים הטבעיים שלו, אתה תיצור מעורבות חיובית המגבירה את האמון והביטחון.

יש לנו טיפים רבים שיעזרו לך ליצור קשר טוב יותר עם החתול שלך ולהשיג חיים שלמים של טוב נעים.

האם חלק מהחתולים מתחברים לבני אדם בקלות רבה יותר?

לכמה גזעי חתולים יש מוניטין של היותם בין החתולים הידידותיים ביותר. זה לא חד משמעי, ותמיד יש יוצא מן הכלל:

עם זאת, כל חתול הוא אינדיבידואל. הם הגיעו למסקנה ש'קיימת שונות גנטית מהותית בתוך אוכלוסיות גזע'. במילים אחרות, ייתכן שהמרכבת שלך לא דומה למרכבת "טיפוסית". שכן, כל תכונות אישיות נובעות משילוב של "גנטיקה, סביבה וסוציאליזציה".

אז האם בחירת גזע היא הדרך הטובה ביותר לבנות קשר עם החתול שלך? לא בהכרח.

הרוב המכריע של חתולי המחמד בארה"ב הם חתולים מעורבים, שאין להם שרטוט התנהגותי טיפוסי. בעל חתול פוטנציאלי ישרת את הטוב ביותר אם יבלה קצת זמן עם החתול או החתלתול ויפגוש את האב והאם אם הם זמינים. זה אמור לתת להם הבנה הרבה יותר ברורה לגבי האישיות והמזג של אותו חתול או חתלתול.

למרות שזה עשוי להיות קשה יותר לעשות אם אתה מאמץ ממחסה או הצלה, ישנן שיטות אחרות להכיר את החתול שלך ולבנות איתה מערכת יחסים.

איך חתולים מתחברים לבני אדם

פירוש המיסטיקה החתולית אינו כל כך מסובך כשאתה מכוון לשפת האהבה שלהם. מגרגור קולני ועד מיאו בלילה, לחתלתול שלך יש דרכים ייחודיות לבטא רגשות, רצונות וצרכים.

אם אתה רוצה לגרום לחתול שלך להתחבר איתך אפילו יותר, שפת הגוף שלו היא מגדלור בהיר של מידע. 

בואו נרחיב על זה…

מתחכך בך

זוהי מחווה שותפה, והם גם מפקידים ריח. חתולים משתמשים בריח כדי לקבוע מי הוא חלק מהקבוצה החברתית שלהם. הלחיים, המצח, צידי הגוף והזנבות שלהם הם רק חלק מהמקומות שבהם יש לחתולים בלוטות ריח. אם החתול שלך מתחכך ברגליים שלך כשאתה חוזר הביתה, זו ברכה, אבל זה גם בגלל שאתה מריח רגיל כאשר היית בחוץ יותר מדי זמן.

חבטת ראש

המונח המתאים לזמן שבו החתול שלך מכה אותך הוא "חבטות". זו מחווה מאוד מעוררת חיבה. וכן, הם שוב מפקידים ריח כדי ליידע את העולם למי אתה שייך!

מצמוץ איטי

זה כאשר אתה ממצמץ לאט מאוד ואז מפנה את הראש רק מעט. אם יתמזל מזלך, החתול שלך ימצמץ לך לאט בחזרה, מה שאומר שנוח להם בנוכחותך, והם סומכים עליך.

מתגלגלים על הגב וחושפים את הבטן

עוד התנהגות ברכה שמראה אמון. רק אל תנסו ללטף את החזה שלהם! רוב החתולים לא אוהבים ששפשפו את הבטן שלהם, והם יודיעו לך על כך. עדיף לתת גירודים בלחיים ובמצח ולהימנע לגמרי מהבטן.

יושב/שוכב עליך או לידך

בכל פעם שחתול בוחר להיות קרוב אליך, הוא מראים עד כמה הוא בוטח ואוהב להיות לידך. מכיוון שחתולים הם מין חברתי סלקטיבי, זה אומר הרבה!

4 דרכים ספציפיות להיקשר לחתול שלך

כדי ליצור קשר עם החתול שלך לא צריך קסם – זה יותר מבוסס מדע מכל דבר אחר. על ידי התחשבות בעולם מנקודת המבט של החתול שלך, אתה יכול לספק פעילויות מעשירות המחזקות את החתול שלך.

1. הפכו את הבית שלכם למקום המאושר שלהם

יחד עם עמידה בדרישות הבסיסיות שלהם, חתלתולים נהנים מסביבה הכוללת:

  • מרחבים בטוחים וחמים, עם הרבה פינות מסתור ומקומות לקום גבוה, כמו עצי חתול.
  • משאבים מרובים, מרווחים היטב. כגון מזון, מים וארגזים. זה חשוב במיוחד אם יש לך קבוצה של חתולים. תרצה לקבל את מספר החתולים פלוס אחד מכל אחד מהפריטים האלה, ואתה צריך לרווח אותם כך שחתול אחד לא יוכל לתבוע את כל המשאבים או למנוע מהאחרים לגשת אליהם.
  • לתת מענה לאף המעולה (והרגיש) של החתול. חיוני שתמיד יהיו להם דברים עם הריח שלהם, אז אל תנקו את כל הפריטים שלהם בבת אחת. כמו כן, חתולים יכולים למצוא ריחות חזקים. כמו למשל, מוצרי ניקוי ומטהרי אוויר לא נעימים ואף מלחיצים. לכן, השתמשו ללא ריח בכל פעם שאפשר.

2. שחקו משחקים שנותנים לחתול שלכם להיות הכי חתול שלו

גירוד, טיפוס, קפיצה, רדיפה והסתערות הם ההתנהגויות הטבעיות של החתול שלך, הספציפיות לזן. הם צריכים את היכולת לעשות את הדברים האלה. לחתולים שלנו בפנים בלבד אין דרך טבעית לבטא את ההתנהגות הטורפת המולדת שלהם. הדרך הטובה ביותר שאנו יכולים לספק זאת היא באמצעות משחק אינטראקטיבי.

שקול גם לבנות מתקן עם שפע של מוטות ומסלולים.

3. ערכו יחד פאזל אוכל

עבודה משותפת על מחבוא אוכל היא עוד פעילות חיבור מצוינת. למעשה, אימון הוא דרך נוספת לקשר. וכן, חתולים מאוד ניתנים לאילוף!

4. צור אינטראקציות עקביות וחיוביות בין חתול לאדם

זה חיוני לשפר קשר עם בעלי חתולים. הנה מה שחשוב לזכור:

  • אפשרו לחתול שלכם לשלוט באינטראקציות חברתיות, ואפשרו לו גם להתקרב או לסגת כפי שהם מרגישים בנוח.
  • שאל את החתול שלך לפני הטיפול אם הוא רוצה שיגעו בו או לא, ולאחר מכן בדוק איתו לעתים קרובות כדי לראות אם הם עדיין נהנים מהאינטראקציה. התשובות הן בשפת הגוף של החתול שלך.
  • בלי עונשים. זה עלול לעצור התנהגות לא רצויה כרגע. אם אתה מרסס מים על החתול שלך, הסיכויים הם מצוינים שהם יפסיקו לעשות את מה שהם עושים ויברח. אבל מה שחתול לומד מהאינטראקציות האלה הוא שבני אדם הם בלתי צפויים ומסוכנים מדי פעם.

אי אפשר ללמד חתול שכל התנהגות היא 'שגויה'. אבל אתה יכול לעודד התנהגויות רצויות באמצעות חיזוק והדרכה.

איך להתחבר עם גור לעומת חתול בוגר

מולוי אומר שהגישה שלך זהה במידה רבה, תוך שימוש בכל הכלים שלמעלה, כל עוד אתה זכור שלרוב החתלתולים יש הרבה יותר אנרגיה וסקרנות – ותתאים את הציפיות שלך בהתאם!

זה גם הזמן להקנות הרגלים טובים והתנהגויות רצויות לפני שלחתלתול שלך תהיה הזדמנות לפתח התנהגויות לא רצויות כמו גירוד רהיטים או השמדת צמחי בית. זה גם חיוני ללמד אותם לשחק עם צעצועים ולא עם ידיים או רגליים.

קשר עם חתול חדש

כשאתם מאמצים או מטפחים חבר חתולי, אתם מתמלאים בהתרגשות ולא יכולים לחכות להפגין את כל החיבה שלכם. עם זאת, רוב החתלתולים זקוקים למרחב אישי וזמן להסתגל.

כל שינוי בשגרה או בסביבה יכול להיות מלחיץ מאוד עבור חתול, ואנחנו עושים את שניהם כשאנחנו מאמצים אותם ומכניסים אותם לביתנו. חיוני להתחיל אותם בחלל קטן יותר, כמו חדר שינה, עם כל מה שהם צריכים, ולתת להם לפרוק ולהסתגל בקצב שלהם. אל תכריח אותם לחקור – תן להם לעשות זאת בעצמם כשהם מוכנים.

מומלץ להתחבר לחתול שלך בהדרגה באמצעות השיטות הבאות:

  • לבלות איתם זמן על ידי מתן הזדמנויות למשחק ואינטראקציה. עם זאת, אל תכפה עליהם אינטראקציות.
  • בזמן שאתם עדיין מכירים אחד את השני, חשוב עוד יותר לשאול את החתול אם נוח לו ללטף או להיות מוחזק באותו רגע ולכבד את התשובה, גם אם היא 'לא'. זוהי דרך נפלאה לבנות אמון, שהיא הבסיס לכל קשר.
  • אם החתול ביישן או עצבני במיוחד, אתה יכול לשחק איתם עם צעצוע מתחת לדלת. גם אם הם לא מוכנים להתקרב אליך.
  • דרך נוספת לתת לחתול החדש שלך להתרגל אלייך היא פשוט לבלות ביחד. אל תעשה שום דבר לחתול או עם החתול – תן להם להישאר במקום שהם מרגישים בטוחים, בין אם זה על המיטה שלך או מתחתיה. בחר מקום במרחק מה. שימו מוזיקה עדינה וקרא ספר. לאחר מכן, פשוט תתעלם החתול שלך. זה מאפשר להם להתרגל לריח ולנוכחות שלך בצורה לא מתעמתת שלא מאלצת אינטראקציה חברתית לפני שהם מוכנים.

לקריאה נוספת:

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

פרויקט מדהים של כלבים המאולפים להגן על החיות בר מפני ציידים שבה את ליבנו
הפיתון הבורמזי (burmese pythons) נחש גדול, אלגנטי ובעל אופי נוח.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן