קוניור שמש – 5 עובדות מעניינות על התוכי הצהבהב

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
סאן קונור

רוב האנשים נמשכים בתחילה לקוניור שמש (סאן קונור) בשל המראה המדהים שלהם. אך אלו שמתאהבים במין עושים זאת בשל מאפיינים רבים וחביבים אחרים שלו כמו אישיות שובבה ואינטליגנציה חדה. עיין בכמה מהעובדות המפורטות למטה כדי ללמוד עוד על קוניור שמש. כמו כן, במאמר נפרט איך זה לגדל אותם כחיות מחמד.

עובדות מעניינות על תוכי קוניור שמש

1. הגודל של תוכי קוניור שמש

ה-Sun Conure מגיע באורך של כ 30 ס"מ מהמקור ועד קצה נוצות הזנב. ה-Sun Conure היא ציפור בגודל בינוני עם גזרה יפה. הן ציפורים בריאות, שאינן רזות מדי אף פעם. יש להם מראה תוכי קלאסי ללא גודל ונפח של ציפורים גדולות יותר כמו מקאו או קקדו. מה שהופך אותם למושכים מאוד לאלה שנמשכים למראה של מיני ציפורים אקזוטיות יותר אבל אין להם מקום לאכסן ולטפל בהם בציפור גדולה מאוד.

תוכי קוניור שמש
תוכי קוניור שמש

2. הם רועשים

דבר אחד שבעלי Sun Conure פוטנציאליים צריכים להבין הוא שהציפורים האלה רועשות מאוד. הן אינן בחירה טובה אולטימטיבית עבור אלה שגרים בדירות. יש להם צרחה חודרת אוזניים שהם יפלטו לאורך כל היום, במיוחד בזריחה ובשקיעה. שיחת הקשר שלהם יכולה לשאת קילומטרים ועוזרת להם לאתר זה את זה בטבע בזמן שהם מחפשים מזון במהלך היום. בגידול ביתי, לעומת זאת, רמת רעש זו עלולה לגרום לבעיות למי שגר בסמיכות לשכניהם.

3. תוחלת החיים שלהם ארוכה

אימוץ קוניור שמש הוא מחויבות לא קטנה. עם טיפול נאות, לציפורים אלו תוחלת חיים של עד 30 שנה בחיי בית. לפני שתחליט לעשות את הצעד ולהביא סאן קונורה הביתה, חשוב שוב. וודא שאתה מוכן ומסוגל להתחייב לטפל בציפור שלך לפחות פרק זמן זה.

4. הם יכולים ללמוד לדבר

למרות שזה בהחלט לא המקרה עבור כל קונורי השמש, כמה פרטים למדו לדבר די בהצלחה. ואף הצליחו לצבור אוצר מילים של כמה עשרות מילים. עם זאת, באופן כללי, זה לא סביר לצפות מסאן קונור לפתח את יכולת הדיבור של סוגים אחרים של תוכים כמו אמזונות ומקאו. לעתים קרובות יותר מאשר לא, Sun Conures נוטים להעדיף לחקות סוגים אחרים של צלילים. כגון שריקות, מיקרוגלים, פעמוני דלת וטלפונים. חלק מהסאן קונורים אף פעם לא מחקים צלילים כלל. הם מעדיפים להיצמד לטווח הקול הרגיל למין שלהם.

5. יש להם צבעים חיים מאד

בעוד שהצבעים שלהם דומים במקצת לג'נדיי קונורי הפופולרי באותה מידה כשהם צעירים, סאן קונורי נחשבים לצבעוניים ביותר מכל מיני הקונורי. הסיבה לכך היא שנוצות ספורט בוגרות של Sun Conure במגוון גוונים של אדום, צהוב, ירוק, כתום, כחול, ואצל ציפורים מסוימות, גוונים של סגול. תכונה ייחודית נוספת של ה-Sun Conure היא כתמי העור הלבנים החשופים סביב העיניים. רבים מכנים זאת "טבעות עיניים". כתמים אלה דומים לטלאים החשופים המאפיינים בדרך כלל תוכי מקאו ונתפסים בעיני רבים כתכונה מושכת שיש לתוכי.

עובדות מעניינות על תוכי קוניור שמש

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן