חתול אבוד: כמה טיפים למציאת חתול שברח

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתול אבוד

למצוא חתול אבוד עשוי לדרוש קצת עבודה, אבל זו לא משימה בלתי אפשרית. התחל את החיפוש שלך בבית לפני שאתה מתחיל לעשות שלטים ולדפוק על דלתות השכנים.

רוב הסיכויים שהגעת למאמר הזה כי אתה לא יכול למצוא את החתול שלך. דבר ראשון: אל תיבהל! יש סיכוי טוב שהחתול שלך נמצא איפשהו ליד הבית שלך ויכול להופיע שוב בקרוב. יכול להיות שזה רק ייקח קצת חיפוש. חיפשנו כמה הצעות שיכולות לעזור, והרי הן כאן לפניכם.

התחל מהבית, ואז עבור החוצה

בהנחה שלא ראית את החתול שלך יוצא מהדלת, הטיפ הראשון הוא לוודא לחלוטין שהחתול לא עדיין בבית. פעמים רבות קורה שחתולים נתקעים בפינות כלשהן בבית, וקשה להם לצאת.

לאחר שחיפשתם בפנים, התחילו לחפש בחלק החיצוני של הבית שלכם. חפשו מתחת לסיפונים ולמרפסות, ובמקומות קטנים אחרים שבהם חתול יכול להסתתר. אם יש לך חתול בית, סביר מאוד שהוא יהיה איפשהו ליד הבית שלך. אם החיפוש הזה לא מניב תוצאות, פנה אל השכנים שלך. אבל אל תשאל רק אם הם ראו את החתול, תבקשו לחפש בביתם כמו שעשיתם בביתכם. זה אולי אומר להתלכלך קצת, להשתמש בפנסים כדי להציץ למקומות חשוכים. זה תלוי בך, לא בשכן שלך. פשוט לא יהיה אכפת להם כל כך לעשות את זה, אז אתה צריך לעשות את זה.

חתולים נמצאים בדרך כלל בקירבת הבית

מחקר משנת 2017 על חתולים נעדרים מדד כמה רחוק מהבית נמצאו 477 חתולים. המרחק החציוני היה כ-50 מטרים מהבית. עבור חתולים מקורה, המרחק החציוני היה 39 מטר משם. 

חתולים עם גישה לחיק הטבע – כאלה שעלולים להסתובב בשכונה בחופשיות, נמצאו לעתים רחוקים יותר. המרחק החציוני שלהם נמדד ב-300 מטרים, יותר משלושה מגרשי כדורגל משם, לפי המחקר.

אם אתה מכיר את הטריטוריה של החתול שלך, חפש באזור זה לפני שתרחיב החוצה. 

איך למצוא חתול אבוד שמסתתר?

התנהגות העבר של החתול שלך עשויה לתת לך מושג מה הוא עושה כשהוא אבוד. אם הוא אוהב להתרועע כאשר חברים מבקרים בביתך, ייתכן שהוא פשוט נדד לבית סמוך ומצא דרך פנימה. 

אם החתולה שלך בדרך כלל מתחבאת ולא יוצאת החוצה עד שאורחי הבית עזבו, היא עשויה להתחבא איפשהו. היא תהיה בפאניקה ובפחד, אז היא תשתוק, בתקווה שתסתתר מכל טורף. לכן הבעלים צריכים להסתכל היטב.

לדוגמה, איגוד בלשי חיות המחמד של טקסס מצא חתול נעדר שהסתתר בפטיו חרב עשוי מבלוקים קרוב לביתו. בסופו של דבר נאלצו המחלצים להסיר חלק מהבלוקים כדי להחזיר את החתול.  

חתולים מסוימים עשויים בסופו של דבר לחזור לבית כי הם עוברים "סף" וזקוקים לבעליהם. ככל הנראה למזון או מים – אבל זה לא תמיד המקרה. אם החתול מתחבא בשקט, עדיף לחפש בשעת לילה מאוחרת כאשר הפעילות בחוץ נרגעת. אז אולי יהיה לך סיכוי טוב יותר לשמוע אותו.

יציאה באישון לילה אולי לא נשמעת מושכת. אז אפשרות נוספת היא פריסת מצלמות כדי לעקוב אחר החתול למקרה שיצא ממרחב המחבוא שלו. בחינת צילומי מצלמות המעקב שלך או של השכן שלך יכולה לעזור גם היא. 

צור פליירים, פוסטים במדיה חברתית

זה טוב לפרסם את בשורת האבידה של החתול האבוד שלך. אבל פוסט בפייסבוק או באינסטגרם עלול לא לעשות הרבה אם אתה לא מחובר לאנשים שגרים לידך. ניתן לבדוק אם יש עוד ארגון חיות מחמד אבודות מבוסס מדיה חברתית באזור שלך שיכול להפיץ את הבשורה.

פליירים הם טובים, אבל תרצו למסור אותם ישירות לשכנים. עצם הצמדתם לעמוד טלפון אינה יעילה כל כך. הצב את השלטים בצמתים מרכזיים ליד המקום שבו חיית המחמד אבדה כדי שהנהגים לא יחמיצו אותה. ההודעה צריכה להיות קצרה כדי שנהגים יוכלו לקרוא אותה כשהם עוברים על פניה. 

כדאי גם להתקשר לעמותות לבעלי חיים באזור כדי לראות אם מישהו מצא את החתול שלך. אם החתול שלך ענד קולר ותגי זיהוי או אפילו עם שבב ובסופו של דבר הגיע לאחת העמותות, יש לך סיכוי מצוין להתאחד מחדש. אם לחתול שלך לא הייתה כל תעודת זהות והוא לא קיבל שבב, התקשרות לעמותות או אפילו סריקה אישית שלהם עשויה להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן