פריחת חום אצל כלבים – מה זה אומר?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פריחת חום אצל כלבים

כאשר קרני השמש מתעצמות במהלך חודשי הקיץ הלוהטים, בני לוויה ארבע הרגליים שלנו רגישים למגוון בעיות הקשורות לחום. דאגה אחת כזו היא פריחת חום, מצב עור שעלול לגרום לאי נוחות וגירוי. הבנת הסיבות, התסמינים ושיטות המניעה והטיפול האפקטיביות של פריחת חום היא חיונית כדי לשמור על חברינו הפרוותיים קרירים, נוחים וחופשיים ממחלת העור הזו במזג אוויר חם.

מהי פריחת חום אצל כלבים?

פריחת חום היא מצב עור שיכול להתרחש כאשר כלבים מתחממים יתר על המידה בתנאים חמים ולחים. זה דומה לפריחה בחום בבני אדם, הנקראת לפעמים "חום עוקצני". פריחת חום אצל כלבים מתרחשת כאשר עורו של הכלב אינו מסוגל להתקרר כראוי. מה שמוביל לגירוי, דלקת והתפתחות של בליטות קטנות או שלפוחיות.

כלבים לא מזיעים כמו שאנשים מזיעים. במקום זאת, הם מתקררים על ידי התנשפות, דבר שאינו יעיל במיוחד בסביבות חמות. ככל שטמפרטורת הגוף של הכלב עולה, הם יכולים לפתח פריחת חום, תשישות, או אפילו מכת חום. חיוני להעביר את הכלב שלך לאזור קריר ומוצל ולהציע מים מתוקים עם הסימנים המוקדמים ביותר של התחממות יתר.

תסמינים של פריחת חום אצל כלבים

פריחת חום מתבטאת בדרך כלל באדמומיות, בליטות קטנות או שלפוחיות על העור. במיוחד באזורים שבהם יש חיכוך או שבהם הפרווה עבה יותר. כגון בית השחי, המפשעה, הצוואר ומתחת לסנטר. זה עשוי להתרחש גם בתוך קפלי העור ועל הבטן.

תסמינים

  • אדמומיות שעלולה להיות כתמתית
  • בליטות, שלפוחיות, פצעים או גלדים
  • גירוד
  • איבוד שיער

אזורים המושפעים מפריחה בחום עשויים להיראות אדומים, דלקתיים או מגורים. בליטות או שלפוחיות קטנות ומורמות עשויות להיות נוכחות על העור ויכולות להיות מגרדות או כואבות. במקרים חמורים או עם גירוי ממושך, עלולה להתרחש נשירת שיער. כלבים עם פריחה בחום עלולים להפגין סימנים של אי נוחות. כגון גירוד מוגזם או ליקוק של האזורים הפגועים.

מה גורם לפריחה בחום אצל כלבים?

סביר להניח שפריחת חום תתרחש במהלך מזג אוויר חם ולח כאשר כלבים אינם מסוגלים לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם ביעילות.

  • כלבים המוחזקים באזורים לא מאווררים או בחללים סגורים רגישים יותר לפתח פריחת חום עקב חוסר זרימת אוויר לעור.
  • מאמץ יתר או פעילות גופנית ממושכת בתנאי חום יכולים לתרום להתפתחות פריחת חום.
  • כלבים עם פרווה צפופה או קפלי עור נוטים יותר לפתח פריחה בחום. שכן, החום והלחות הכלואים תורמים לגירוי בעור.
  • גזעי כלבים ברכיצפלים (בעלי פנים שטוחים) נוטים במיוחד להתחממות יתר.

חשוב להתייעץ עם וטרינר אם אתה חושד שלכלב שלך יש פריחת חום או כל מצב עור אחר. יש להם את המומחיות לאבחן במדויק את המצב ולהמליץ ​​על אפשרויות טיפול מתאימות המותאמות לצרכים הספציפיים של הכלב שלך.

כיצד וטרינרים מאבחנים פריחת חום אצל כלבים?

אבחון פריחת חום אצל כלבים כרוך בדרך כלל בשילוב של בדיקה גופנית, סקירת היסטוריה רפואית ולעיתים בדיקות נוספות. הווטרינר יבחן ביסודיות את עורו של כלבכם וישאל שאלות לגבי הפעילויות האחרונות של הכלב שלכם. כמו גם, על חשיפה לסביבות חמות ולחות וכל שינוי בהתנהגות או אי נוחות שאולי שמתם לב אליו.

הווטרינר שלך ישלול מצבי עור אפשריים אחרים. כגון אלרגיות, זיהומים פטרייתיים או חיידקיים, עקיצות חרקים או מצבי עור בסיסיים אחרים. זה עוזר להבטיח אבחנה מדויקת הקשורה ספציפית לפריחה בחום.

אם יש תסמינים מתמשכים או חמורים, הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​על בדיקות נוספות. אלה יכולים לכלול נטילת דגימות עור כדי לבדוק אם יש דלקות עור בסיסיות. או בדיקות אלרגיה אם יש חשד לתגובה אלרגית.

כיצד לטפל בפריחת חום אצל כלבים

הטיפול בתפרחת חום אצל כלבים מתמקד בהקלה על אי נוחות, הפחתת דלקת וקידום ריפוי העור הפגוע. במקרים מסוימים של פריחת חום ניתן לטפל בבית, אך חשוב להתייעץ תחילה עם וטרינר.

אם אתה מבחין בסימנים של פריחת חום או תשישות חום, העבר את הכלב שלך לאזור קריר ומאוורר היטב ופנה לוטרינר שלך. אתה יכול למרוח קומפרס קריר או מגבת לחה על האזורים הפגועים כדי להרגיע את העור. לעולם אל תשתמש בקרח ישירות על העור. זאת מכיוון שהוא עלול לגרום לנזק נוסף. לאחר הקירור, שמור על האזור נקי ויבש כדי למנוע לכידת לחות, שעלולה להחמיר את הפריחה.

הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​​​על כמה תכשירים או דרכי טיפול. כמו: קרם מקומי מרגיע, משחה או תרסיס כדי להקל על גירוד, להפחית דלקת ולקדם ריפוי. במקרים של דלקת או זיהום חמור, הווטרינר שלך עשוי לרשום תרופות דרך הפה. כגון קורטיקוסטרואידים כדי לסייע בשליטה על הסימפטומים. ייתכן שיהיה צורך באנטיביוטיקה אם קיים זיהום.

חשוב למנוע נזק עצמי בזמן שהכלב שלך מתרפא. השתמש בצווארון אליזבתני (קונוס) או בחולצת טריקו כדי למנוע מהכלב שלך ללקק או לגרד את האזורים הפגועים. שכן, זה יכול להחמיר את המצב. הימנע מחשיפת הכלב לתנאים חמים ולחים, שעלולים להחמיר את הפריחה.

אם פריחת החום לא משתפרת למרות הטיפול, חשוב להתייעץ עם הווטרינר שלך להערכה נוספת והתאמות אפשריות לתוכנית הטיפול.

זכור, כל כלב הוא ייחודי, וגישת הטיפול עשויה להשתנות בהתאם לחומרת פריחת החום ולהמלצות הווטרינר שלך. עדיף תמיד להתייעץ עם איש מקצוע וטרינרי לאבחון מדויק ותוכנית טיפול מותאמת לצרכיו הספציפיים של כלבכם.

פרוגנוזה לכלבים עם פריחה בחום

הפרוגנוזה לכלבים עם פריחת חום טובה בדרך כלל, במיוחד כאשר הם מאובחנים ומטופלים באופן מיידי. עם טיפול וניהול נאותים, רוב המקרים של פריחת חום בכלבים ניתנים לפתרון במהירות. עם זאת, הפרוגנוזה עשויה להשתנות בהתאם לחומרת המצב ולכל הגורמים הבסיסיים. בנוסף, כלבים עם גורמי נטייה מסוימים, כגון פרווה עבה או קפלי עור, עשויים להיות מועדים יותר לפריחה חום חוזרת, הדורשת טיפול מתמשך ואמצעי מניעה.

כיצד למנוע פריחת חום אצל כלבים

מניעת פריחת חום אצל כלבים כרוכה בנקיטת אמצעים יזומים כדי לשמור עליהם קרירים. וכך, למזער את חשיפתם לתנאים חמים ולחים. אם אתה גר באזור עם טמפרטורות גבוהות באופן עקבי או שיש לך חששות לגבי סבילות החום של הכלב שלך, התייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת המלצות ספציפיות ואמצעי מניעה.

שמור על סביבה קרירה

ודא שלכלב שלך יש גישה לאזורים מוצלים שבהם הוא יכול לחפש הקלה מאור שמש ישיר והבטח זרימת אוויר ואוורור נאותים בחלל המחיה שלו כדי למנוע התחממות יתר. קנה מאווררים או ספק אוויר קריר וזורם באזור המגורים של הכלב שלך. אתה יכול גם לספק מיטות קירור או מחצלות קירור לנוחות הכלב שלך. שמור על לחות טובה של הכלב שלך על ידי אספקה ​​קבועה של מים טריים וקרירים. ודא שקערות המים נגישות בקלות ומלא אותן באופן קבוע במהלך היום.

בזהירות זמן פעילויות

הימנע מפעילות גופנית נמרצת בחלקים החמים ביותר של היום. במקום זאת, תזמן טיולים ושעות משחק בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות כאשר הטמפרטורות קרירות יותר. הימנע מהליכת הכלב שלך על מדרכה חמה או על משטחים אחרים שיכולים לשמור על חום ולשרוף את כפותיו. היצמד לשטחי דשא או מוצלים לטיולים ופעילות גופנית.

פיקוח על זמן חוץ

פקח על הפעילויות החיצוניות של הכלב שלך ומדוד חשיפה שלו לאור שמש ישיר ולטמפרטורות גבוהות. הבא אותם לבית או לאזור מוצל אם אתה מבחין בסימנים של התחממות יתר או אי נוחות. חלק מהכלבים נהנים ממוצרי קירור. כגון: אפודים, בנדנות או מערכות צינון שיכולות לשמור עליהם קרירים תוך כדי תנועה. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע אם אביזרים אלה מתאימים לכלב שלך.

חתן למזג האוויר

שמור על מעיל הכלב שלך מטופח, במיוחד בחודשי הקיץ. הצחצוח מסייע בהסרת הפרווה העודפת. הוא מקדם את זרימת האוויר ומונע ראסטות שעלולות לתרום לפריחה בחום. אם לכלב שלך יש פרווה עבה או שהוא נוטה להתחכך, שקלו לראות מספרת מקצועית על בסיס קבוע.

על ידי יישום אמצעי מניעה אלה, אתה יכול לעזור להגן על הכלב שלך. גם מפני פריחת חום וגם מפני מחלות אחרות הקשורות לחום. זכור, מניעה מוקדמת היא המפתח כדי להבטיח שהכלב יישאר נינוח ובריא במזג אוויר חם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

החתולים שלנו אוהבים משחקים ואתגרים זה משאיר אותם חדים וערניים לכן חשוב לבחור להם משחקים שיתאימו להם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן