מקורות טבעיים של טאורין לכלבים וכמות מומלצת ליום

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב אוכל

טאורין היה בחדשות בשנים האחרונות לאחר שנחשד לקשר בין דיאטות ללא דגנים ומחלות לב בכלבים. החשד בתחילה היה שמחסור בטאורין (שהיא חומצת אמינו) בתזונה הוביל לקרדיומיופתיה מורחבת. ככל שחלף הזמן, התיאוריות סביב הקישור של דיאטה נטולת דגנים ל-DCM השתנו עם מידע חדש. אך הוא הביא את הטאורין לקדמת הבמה במחשבותיהם של אנשים רבים בכל הנוגע לבחירת מזון לכלבים שלהם. הנה מה שצריך לדעת על טאורין לכלבים. וכמה מזונות שהם מקורות טבעיים של טאורין. אז, כמה טאורין צריכים כלבים?

מה זה טאורין?

אין תשובה ישירה ופשוטה לשאלה הזו, כי התשובה היא באמת "אנחנו לא יודעים".

כדי להבין למה, אנחנו צריכים להבין מה טאורין עושה. טאורין היא חומצת אמינו, הנחשבת ל"אבני הבניין" של חלבונים. ישנן 22 חומצות אמינו הדרושות לגוף לבצע את כל התפקודים הנחוצים. מתוך 22, 12 הן חומצות אמינו לא חיוניות. זה לא אומר שהן לא נחוצות, אבל הגוף יכול לסנתז חומצות אמינו אלה בעצמו בעת הצורך. 10 חומצות האמינו האחרות הן חומצות אמינו חיוניות, מה שאומר שהתזונה חייבת להשלים אותן כדי שהגוף יקבל גישה אליהן. 10 חומצות האמינו החיוניות הן ארגינין, היסטידין, איזולאוצין, לאוצין, ליזין, מתיונין, פנילאלנין, תראונין, טריפטופן, ולין. טאורין היא חומצת אמינו לא חיונית וניתן לסנתז אותה על ידי הגוף של הכלב.

כמה טאורין צריכים כלבים?

עם זאת, כאן הדברים מסתבכים. לא כל הכלבים מסוגלים לסנתז את הכמות הנכונה של טאורין, אבל אין מדע מדויק מאחורי זה. גיל, גזע ומצב בריאותי משחקים חלק ביכולת של הכלב שלך לסנתז טאורין. טאורין תומך בבריאות הלב, העיניים, העור, הפרווה, הרבייה והכבד. כמו גם במערכת החיסון.

רק הווטרינר של כלבך יכול להגיד כמה טאורין הכלב שלך צריך. הם יכולים לבצע בדיקות כדי לקבוע אם הכלב סובל ממחסור בטאורין. ולהציע המלצות על סמך הצרכים הנוכחיים של הכלב. החדשות הטובות הן שאפשר לתת לכלב שלך מנת טאורין ממקורות מזון. הנה כמה ממקורות הטאורין הטבעיים שיעזרו להבטיח שמאגרי הטאורין של הכלב שלך יישארו בכמות טובה.

7 מקורות טבעיים של טאורין לכלבים

דגים

דגים הם אחד ממקורות הטאורין הטובים ביותר לכלבים. הם נוטים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של טאורין מבשרים אחרים. הם בשר רזה שעמוס בחומרי תזונה וחומצות שומן אומגה. סלמון, טונה, סרדינים, פורל קשת, דניס ואחרים הם הדגים הטובים ביותר למקורות טאורין. הטונה מנצחת את רוב המתחרים עם כ-332 מ"ג ל-100 גר' בשר.

רכיכות

רכיכות הן מקור נהדר של טאורין לכלבים.  הרכיכה לא רק עשירה בטאורין, אלא גם נוטה להיות חלבון חדש עבור כלבים רבים. זה אומר שהיא מועילה לכלבים עם אלרגיות לחלבונים נפוצים. אפשרויות טובות של רכיכות לכלבים כוללות צדפות וחלזונות למאכל.

ביצים

תכולת הטאורין בביצים שנויה במחלוקת. מחקרים שונים מצאו רמות שונות של טאורין שנראות קשורות לתזונת התרנגולת ולתוספי מזון. עם זאת, ביצים הן חלבון רזה שיכול להיות סביר במיוחד עבור בעלי כלבים רבים. ביצים שלמות אינן צריכות להיות מקור חלבון ראשוני או יומיומי. מכיוון שביצים שלמות וגולמיות עלולות להוביל למחסור בביוטין. ביצי תרנגולת, ברווז, שליו ואווז הן כולן אפשרויות ביצים טובות לכלבים. אבל ביצי תרנגולת נוטות להיות הקלות ביותר למצוא ובמחיר סביר ביותר. 

עופות

בשרי עופות כמו תרנגול, הודו וברווז כולם עשירים בטאורין. בשר כהה מכיל טאורין גבוה יותר מאשר בשר לבן, ולכן ירכיים וכרעיים הם מקורות טובים יותר לטאורין מאשר חזה וכנפיים. 

בשר אדום

חלבוני בשר אדום הם גם מקורות טובים לטאורין. כולל בשר בקר וכבש. עם זאת, אלה נוטים להיות גבוהים יותר בקלוריות ושומנים לא בריאים מאשר עופות ודגים. לכן יש לחלק אותם כראוי ולהאכיל אותם במידה. בשר שריר טלה נא הוא אחד המקורות הגבוהים ביותר של בשר אדום טאורין. מגיע ב-310 מ"ג לכל 100 גרם בשר. 

בשר איברים פנימיים

בשר איברים הוא הרקמה הצפופה ברכיבים תזונתיים הכוללת איברים שונים בכל הגוף. המקורות הטובים ביותר של טאורין מבשר איברים הם לב וכבד. כבד עוף מנצח כבד בקר בכ-40 מ"ג על כל 100 גרם בשר, כאשר כבד עוף שוקל כ-110 מ"ג וכבד בקר שוקל בסביבות 68 מ"ג. 

חלב עיזים

נמוך בטאורין משאר מקורות החלבון הנדונים כאן. הוא מכיל טאורין ונוטה להיות קל יותר לעיכול לכלבים מאשר חלב פרה. עם זאת, חלב עיזים עשיר בקלוריות ובשומן, ולכן יש לתת אותו במידה. הוא עמוס בפרוביוטיקה ולעתים קרובות נחשב למזון שעוזר לתמוך בבריאות מערכת העיכול. למרות שחלק מהכלבים עלולים לחוות קלקול קיבה בגלל חלב עיזים.

לסיכום

תוספת טאורין אינה הכרחית עבור רוב הכלבים, אך הווטרינר יכול לעזור לקבוע אם הכלב שלך זקוק לתוספת זו או לא. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להאכיל את הכלב שלך בתזונה מאוזנת העומדת בהנחיות, כדי להבטיח שהמזון של הכלב עונה על כל הצרכים שלו. המדע עדיין בוחן את הקשר בין דיאטות ללא דגנים ו-DCM בכלבים. לא מאמינים שרמות הטאורין במזון ממלאות תפקיד. עם זאת, מומלץ להאכיל את הכלב שלך בתזונה עשירה בחלבון המסייעת בתמיכה ברמות הטאורין ובבריאות הכללית.

נכתב על ידי אוראל

נכתב על ידי אוראל

אוראל היא כותבת מאמרים צעירה מהעיר תל אביב. היא אוהבת בעלי חיים מאז ילדותה ובמיוחד מתחברת לחתולים. היא אמצה את החתול שלה כאשר הוא היה חתלתול ומאז הם בלתי נפרדים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן