מאלף כלבים מקצועי חושף, אלו האימונים ההכרחיים לכלב שלכם

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אילוף כלבים

באיזה גיל מלמדים את הכלב לציית לפקודות בסיסיות, מתי נכון להתחיל באילוף גורים, ומה הבסיסי להצלחה של תהליך האימון? שי רצר, מאלף כלבים מספר את כל מה שחשוב לדעת

גורים, כמו תינוקות אנושיים, לומדים וסופגים הרבה מאוד בחודשי החיים הראשונים שלהם, במיוחד כשמדובר בניווט בסביבה החדשה שלהם ובאימוץ נימוסים טובים. בין אם זה מהסביבה שבה הם חיים, מהתרועעות עם אנשים ובעלי חיים אחרים או מאימון ישיר, הלמידה בחודשי החיים הראשונים היא בסיס קריטי, שמכין אותם לשלבי החיים הבוגרים יותר. מתן סוציאליזציה מתאימה ואילוף בסיסי מספק להם גם ביטחון עצמי, שהוא חיוני לבריאותם הרגשית.

הדבר הראשון שעושים לפני שמאלפים גור כלבים

עוד לפני שמתחילים לאלף גור כלבים, חשוב להתמקד בבריאות הרגשית שלו. המשמעות של זה היא ליצור סביבה שבה הגור מרגיש בטוח.

לדברי שי רצר, מאלף כלבים מומחה ומפתח שיטת האילוף בשיטה החיובית, בסופו של דבר, אילוף גורים, מסתכם בשני מרכיבים מרכזיים: בניית מערכות יחסים ויצירת מבנה. אחרי הכל, ברגע שקיים קשר אוהב ואמון, הרבה יותר קל (ומהנה) ללמד את הכלב התנהגויות ופקודות ספציפיות כמו "בוא" או "רגלי".

שלב הגדילה, בין 8-16 שבועות

מטרת אימון מס' 1 – חשיפה לסביבה

בתקופת החיברות הקריטית הזו, שמסתיימת בגיל 16 שבועות, גורים הם תלמידי החיים. הם סקרנים – וצריכים ללמוד – איך העולם סביבם עובד, במיוחד איך דברים נראים ונשמעים. מסיבה זו, חשוב להתמקד תחילה בחשיפה לסביבה. מומלץ להכיר לכלב את רעשי הסביבה, לרבות רעשי תנועה, תחבורה ציבורית, עוברי אורח ובעלי חיים נוספים, לבקר אצל הווטרינר ולספק לכלב את הטיפולים הדרושים בהתאם לגילו וללמד אותו שהעולם הוא מקום מהנה.

מטרת אימון מס' 2 – שליטה בדחפים

אימון ההתנהגות האמיתי הראשון לגורים בשלב זה צריך להיות שליטה בסיסית בדחפים. בדרך כלל מתחילים בפקודה פשוטה כמו "שב", שהיא בסיסית למדי, כמו שילד לומד לומר בבקשה כשהוא מבקש דבר מה, במקום לצוות פקודה.

לכל הפחות, הכלב צריך ללמוד לשבת בזמן הארוחה. באופן אידיאלי, כדאי לקחת דברים רחוק יותר ולשלב את ההתנהגות בזמן פעילות וללמד את הגור לשבת לפני משחק. אימונים מסוג זה יכולים להתחיל ברגע שהגור בן 8 שבועות, בתנאי שמשתמשים בשיטת החיזוק החיובי.

עד גיל 6 חודשים

עד גיל 6 חודשים, הגור כבר צריך להיות בקיא בכמה שיעורים.

מטרת אימון מס' 3 – משחק מנומס

גורים שלומדים את הלקח של משחק מנומס יודעים מתי להפסיק, מה אסור ומבינים מה המשמעות של "לא לנשוך", במיוחד בשל העובדה שהגור עדיין מצמיח שיניו בשלב זה, וסביר להניח שיש לו רצון עז לנשוך וללעוס דברים. מסיבה זו הוא צריך לדעת אילו חפצים ביתיים הם צעצועים למשחק ואילו חפצים לא – למשל, הגוף והבגדים של בני הבית.

מטרת אימון מס' 4 – אימון ביתי

אימון הגור יכול להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים. מאלף כלבים מקצועי יוודא שהגור מתקדם בצורה מתמדת. אחד הדברים שחשוב ללמד את הכלב בשלב זה הוא לעשות את הצרכים שלו מחוץ לבית בשעות המיועדות לכך.

מטרת אימון מס' 5 – להיות לבד

בין אם באמצעות אילוף ארגזים או השארת הגור שלכם בסוג אחר של מקום בטוח וסגור, המטרה היא להבטיח שהגור יוכל לסבול להישאר לבד לפרקי זמן קצרים.

מטרת אימון מס' 6 – תגובה לפקודת "שב"

חשוב לגרום לגור להגיב בשלב מוקדם יחסית לקריאה "שב". בין אם תלמדו אותו לציית לפקודות אחרות או לא, חשוב לוודא שהוא ישמח לבוא אליכם כשתקראו לו. כמו כן, זו אחת הדרכים לרסן ולהרגיע אותו בסיטואציות שונות.

מטרת אימון מס' 7 – המשך שליטה בדחפים

בשלב הזה, הגור כבר יודע להתנהג בנימוס – לשבת לפני הארוחה, לשחק לבד ולבוא כשקוראים לו, מה שאומר שאפשר לעלות מדרגה וללמד אותו דברים נוספים. אם הגור נובח, קופץ או נוגס לתשומת לבכם, הוא עלול להיקלע לצרות ככל שיתבגר, ומן הסתם, זה יקשה עליכם בעתיד. לכן, אם הוא נוטה לעשות זאת לעיתים קרובות, כדאי לתת לכך התייחסות.

שלב הצמיחה – עד גיל שנה

עד גיל שנה, כלבים צריכים להתקדם בלמידה של כל ההתנהגויות המנומסות שהם יצטרכו לשארית חייהם.

מטרת אימון מס' 8 – שליטה בהתנהגויות הבסיסיות האלו

בעוד שה"יסודות" ישתנו בהתאם לכלב ולסביבה שבה הוא חי, שליטה בהתנהגויות הבסיסיות הנה הכרחית. אלו כוללות ציות לפקודות כמו "שב", "בוא", "רגלי" ועוד, גם כשיש הסחות דעת. כמו כן, הכלב צריך לרכוש את המיומנות של הליכה עם רצועה רופפת ועוד.

האם אי פעם מאוחר ללמד כלב?

מאלף כלבים מנוסה יטען שחיוני ללמד מיומנויות מסוימות בשלבי החיים המוקדמים של הגור. אולם, אין זה אומר שלא ניתן לאמן את הכלב הבוגר ולהשיג תוצאות נפלאות. ככל שהגור מתבגר, חיוני להבין כיצד אימנו אותו עד לשלב זה, ובדרך כלל, אימון הכלב יכלול גם למידה של הבעלים. חשוב לבסס דומיננטיות וכישורי חיים,, אך יותר מכל – אמון ותקשורת ברורה.

מאלף כלבים מקצועי יכול לאמן כלב בכל גיל

לדברי שי רצר https://shairazzer.com , באמצעות אילוף בשיטה החיובית אפשר לעזור לכלבים בכל גיל. במקרים רבים, ניתן להפוך התנהגות גסה במהירות על ידי לימוד דרך חדשה ומהנה להתנהג. 

קרדיט תמונה: freepik

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

החלטנו להתמקד ברשויות מקומיות בעלות דירוג סוציו אקונומי נמוך. על מנת לוודא שגם ברשויות אלו רווחת בעלי החיים תקודם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן