למה יש כלבים שאוהבים להתכרבל – ואחרים לא? 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב מתכרבל

אתם מתכרבלים על הספה, נרגעים ומשדרים את התוכנית האהובה עליכם. ומי מכורבל ממש לידכם עם הראש על הברכיים? לא אחר מאשר הכלב האהוב שלך. אבל האם תהיתם פעם למה כלבים מסוימים אוהבים להתכרבל… אבל אחרים לא? הנה כמה סיבות אפשריות.

למה כלבים מתכרבלים?

אחת הסיבות העיקריות לכך שכלבים מסוימים אוהבים להתכרבל היא בגלל שהם רואים אותך חלק מהקבוצה המלוכדת שלהם ורוצים להראות חיבה ואהבה.

הדבר דומה חיבוק כלבים לכלבים שנפגשים בגינת הכלבים. ראשית, הם מריחים אחד את השני כדי להרגיש את חברם החדש וליצור מהם זיכרון. אם הם אוהבים זה את זה, הם מתכרבלים ומתחככים זה בזה כדי להראות את חיבתם.

אבל יש סיבה חשובה נוספת לכך שגורים מחפשים מגע קרוב. מלבד הפגנת חיבה, כמה כלבים מנסים להתכרבל – או להיראות – כשהם מפגינים פחד.

כלבים שמפחדים מסופות רעמים, זיקוקים או אירועים סביבתיים רועשים או מפחידים אחרים עשויים לנסות להתכרבל. להכיר את ההבדל היא חיונית. כי מתן תשומת לב רבה מדי כאשר כלבים מעורבים בתגובה הקשורה לפחד יכול להחמיר את ההתנהגות לטווח ארוך.

למה כלבים לא אוהבים להתכרבל?

לכל כלב יש דרך אחרת להפגין חיבה. היא יכולה להיות תלויה בגזע או במבנה הגנטי שלו, או בגלל חוויות מוקדמות בחיים. כמה גורים עשויים לרצות להתכרבל רק על סמך הטמפרטורה, שעשויה להשתנות באופן דרמטי בין אם הם קרים מדי או חמים מדי.

אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שהדרכים שבהן אנו מפגינים אהבה פיזית אינן מועדפות לרוב על ידיהם. לדוגמה, כלבים רבים לא אוהבים נשיקות, חיבוקים או דגדוגים. חלקם אפילו לא אוהבים שמשפשפים להם את הבטן

אבל הנה החדשות הטובות: על ידי תשומת לב רבה לשפת הגוף של הכלב שלך, תוכל לקלוט כל מיני אותות לגבי אם וכיצד הכלב שלך אוהב להתכרבל.

בדיוק כמונו, כלבים רוצים וצריכים מגע פיזי. עבור רבים, ישיבה או שינה ליד הבעלים שלהם היא דרך להתכרבל. אחרים מזמינים חיבוקים או חיות מחמד על ידי התהפכות, השמעת קול בצורה ספציפית או התקרבות עם גוף מתנועע.

בין אם חיית המחמד שלכם מתפנקת ובין אם לא, למד הכלבים לטפל פיזית באמצעות התניה קלאסית היא חיונית. זה חשוב בחיים לטיפוח ופרוצדורות וטרינריות. באמצעות התניה קלאסית, הנגיעות האלה מתחברות לדברים נעימים, בעיקר פינוקים! סוציאליזציה מוקדמת עוזרת גם כן.

האם יש כלבים שמתכרבלים יותר מאחרים?

יש לזכור שלכל כלב יש אישיות אינדיבידואלית. אבל, עדויות אנקדוטליות מצביעות על כך שכלבים מסוימים מתלטפים יותר מאחרים. אם אתה תוהה לגבי גזע ספציפי, בדוק תחילה את ההיסטוריה שלו.

אפילו כמה גזעי הכלבים הגדולים ביותר, כמו דנים גדולים או מסטיפים, יכולים להיות גם מתרפקים. כמה גזעים ענקיים מקבלים את הסטריאוטיפ של להיות כלבי ברכיים כי הם אוהבים לפעמים 'לשבת' על הברכיים שלך. הם לא יודעים עד כמה הם ענקיים!

עם זאת, מומלץ להורים פוטנציאליים לחיות מחמד שלא לבחור גזע המבוסס על הנטייה הטבעית של הכלב להתכרבל. שכן, העדפותיו של הכלב יכולות להשתנות עם הזמן מסיבות שונות. כולל בעיות בריאותיות בלתי צפויות או בעיות התנהגות.

דרכים אחרות לתקשר מלבד חיבוק

זה בסדר גמור אם הכלב שלך לא רוצה להתכרבל. בטח שמת לב להרבה דרכים אחרות שהוא חושב שאתה מדהים. כמו בזמן משחק, נסיעה משותפת, או אפילו מחכה בסבלנות שתחזור הביתה.

חשוב לציין שלמרות שההתכרבלות היא מהנה ומרגיעה עם הכלבים שלנו, פעילויות רבות אחרות חיוניות לקשר שלנו ולרווחה הפיזית, הרגשית והחברתית שלהם.

אם לא הייתה לך הזדמנות לנסות את השיטות הבאות לקשר עם הכלב שלך, הן מהנות, קלות – ולעתים קרובות בחינם!

  • עשה יותר מהפעילויות האהובות על חיית המחמד שלך. קשה לדמיין, אבל לא כל הכלבים נהנים לשחק באחזור. אולי הם מעדיפים לשחק בצעצוע אינטראקטיבי, להתרווח בשמש, או לטייל בשכונה ולהריח הכל. כל עוד אתם משחקים איתם או אפילו רק בקרבת מקום, שניכם מתחברים.
  • לאמן אותם לעשות משהו חדש. אימון חיזוק חיובי מחזק ללא הרף את הקשר ביניכם על ידי בניית אמון ושיפור התקשורת. זה מועיל לחבר הכלב שלך להבין מיומנויות בסיסיות ורמזים להתנהגות, וטריקים שונים הופכים את החיים המשותפים למעניינים יותר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

על אף היתרון המובהק של החתול ביכולת השמיעה שלו על בני האדם, ממש כמונו גם הוא יכול לחלות בדלקת אוזניים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן