מי שהולך לישון עם כלבים מאושר יותר?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב ישן

האם אי פעם מישהו מקרוביך הזדעדע כשגילה שהכלב ישן על המיטה שלך? או שאולי אתה לא מוכן להכניס את הכלב שלך אפילו לחדר השינה? לך ולשותף שלך יש ויכוחים סוערים אם הכלב יכול להצטרף אליכם? לחלופין, אולי אתה אחד מאלה שתמיד בסוף מוצאים את עצמם ישנים בפינה בזמן שהכלב שלך משתרע על שאר מיטת הקינג סייז שלך.

כשזה מגיע לנושא הדיון הזה, אין גישה נכונה או לא נכונה. אתה רק צריך להיות מודע ליתרונות ולחסרונות ולבצע בחירה מושכלת.

אם אתה נותן לכלב שלך לישון על המיטה שלך אל תדאג, אתה לא לבד. מאמר שפורסם ב-Human Nature בשנת 2017 הציג שכמחצית מהבעלים מאפשרים לישון במיטה או בחדר השינה. 

אם אתה נותן להם לישון איתך מלכתחילה, מעבר לסידור אחר מאוחר יותר יהיה יותר מאתגר. עדיף להתחיל כפי שאתה מתכוון להמשיך.

מהם החששות הבריאותיים בלישון עם הכלב שלך?

לעתים קרובות יש הערות על החוסר הגיינה שיש בכלבים על המיטה ושקיים סיכון למחלות זואונוטיות (מחלות שעלולות לעבור מבעלי חיים לאנשים).

הסיכון די קטן למעשה אם הכלב שלך מטופח, עובר בדיקות קבועות ומקבל חיסונים. כדאי גם לקחת בחשבון ששני שליש מהמחלות בבני אדם יכולות לעבור מבני אדם לבעלי חיים. אז אולי גם לכלב שלך זה לא הבחירה האידיאלית.

האם הכלב ינסה לשלוט בך אם תיתן לו לישון על המיטה?

יש אנשים שטוענים שכלב שקיבל מעמד שווה לך ינסה לשלוט בך. המנטליות של "המבוגר האחראי" כלפי התנהגות כלבים נפגעה באופן נרחב.

הוא יכול להיות רכושני כלפי פריטים בעלי ערך גבוה עבורם, כמו מיטה סופר נוחה למרות שהכלב שלך אולי לא מנסה לשלוט בך.

הם עלולים להתחיל לנהום אם חיית מחמד אחרת, בן הזוג שלך או אפילו ילד מתקרבים. זה דבר שאסור לאפשר.

למד את הכלב שלך שאם יוותר על מה שהוא שומר הוא יקבל משהו טוב יותר. לכן, אם הכלב שלך יורד מהמיטה, הוא יקבל פינוק סופר טעים. בן הזוג שלך יכול לתגמל אותו בכך שהוא מאפשר לו לשבת במיטה ללא כל מהומה.

שמירת טריטוריה עלולה להסלים אם לא מטפלים נכון. אם אתה מודאג, אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה התנהגותי מוסמך.

אולי מתאים לכלב שלי מקום שינה אחר?

אין שום דבר רע בבחירה שהכלב שלך ישן במקום אחר. פשוט היו עקביים, ודא שיש לו מרחב נוח, ותגמל אותו על שהולך לשם. אזורי שינה נפרדים יכולים להיות מועילים במיוחד בנסיבות מסוימות.

מיטה נוחה ומיועדת לכלב

איך מתנהגים בשינה בזמן אילוף הגור?

קיים סיכוי שהגור שלך יעבור תקרית על המיטה שלך שעלולה לגרום לך לשנת לילה מופרעת. על ידי מיקום הגור בכלוב, סביר להניח שיהיה קל יותר לנקות תאונות. ייתכן שתחליטו להחזיק את הכלוב בחדר השינה, כך שלגור עדיין יש קשר הדוק.

לישון עם כלבים קשישים עם בעיות בסוגרים או בניידות

חלק מהכלבים הקשישים עלולים לפתח בריחת שתן ועשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לתאונה במהלך הלילה.

אתה יכול להשתמש בחיתולי כלבלב, אם אתה רוצה להזיז אותם מהמיטה זכור שהם כבר רגילים לישון שם. זה יכול להיות מבלבל ומעיק עבורם אם פתאום תסגור אותם למטה ותצפה שהם יישארו שם. הזזתם חייבת להיעשות עם הרבה חיזוקים חיוביים וייתכן שיהיה צורך לעשות זאת בהדרגה. אולי מיטת כלבים קלה לניקוי הממוקמת ממש ליד שלך היא פשרה טובה.

עבור כלבים עם בעיות ניידות, העלייה והירידה מהמיטה מאתגרת, ועלולה להיות מסוכנת אם הם נופלים. אתה יכול לבחור להתבזבז על מיטה בסגנון צמוד לקרקע או להשקיע בסט מדרגות כלבלב. 

אם יש מספר כלבים בבית וזה מלווה במריבות

אם אתם גרים בבית מרובה כלבים, ייתכן שלא יהיה מעשי אם כולם על המיטה. שנת לילה טובה עלולה להיות חמקמקה, והתכתשויות בחדר עלולות לפרוץ. 

חלק מהכלבים ישנו כולם בהרמוניה על המיטה יחד. אם אתה רוצה להיות מוקף בהם, אז אולי חוסר המקום הוא משהו שאתה מוכן לסבול! אם לא, זה בהחלט הגיוני להעביר את הכלבים שלך לישון על הרצפה או בחדר אחר. יש להם אחד את השני לחברה, אחרי הכל.

אם יש לך ילדים שישנים איתך יחד, שקול אם עדיין מתאים שהכלב שלך יהיה גם על המיטה. יתכן שילדכם לא יזהר כל כך כדי לוודא שהוא לא יתגלגל או ידרוך על כלב ישן. גם הכלב בעל האופי הטוב ביותר יכול להגיב באופן שלילי אם הוא נבהל או כאוב. במיוחד אם הם נבהלים מתוך שינה עמוקה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן