האם כלבים יכולים לקבל כוויות שמש?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

רוב האנשים מודעים היטב לסכנות של חשיפה לקרינת UV ושהייה בחוץ זמן רב מדי בשמש ללא הגנה מתאימה מפני השמש. אבל האם גם כלבים יכולים לקבל כוויות שמש? לרוע המזל כלבים יכולים לקבל כוויות שמש. הנה איך לדעת אם הכלב שלך עלול להיות בסיכון וכיצד להגן עליו מפני השמש.

כלבים עלולים להיות בסיכון לא רק לכוויות שמש אלא גם לנזק לעור שעלול להוות נטייה לסרטן העור. מלנומה, סוג ספציפי של סרטן עור בבני אדם, נקשרה זה מכבר לנזקי שמש אצל אנשים. הקשר בין מלנומות בכלבים לחשיפה לשמש בכלבים פחות ברור. אין זה אומר שחשיפה לשמש לא יכולה להוביל לסוגי סרטן אחרים בכלבים. למעשה, מחקרים הראו קשר פוטנציאלי בין נזקי שמש לקרצינומה של תאי קשקש בכלבים.

האם גזעים מסוימים רגישים יותר לכוויות שמש מאחרים?

אם אתה מחפש צעדים שתוכל לנקוט בהם כדי למנוע נזקי שמש לעור שלך, שרוולים ארוכים וכובעים עשויים לעלות על הדעת. אור ה-UV המזיק מהשמש לא יכול לעבור דרך שכבות הבד הללו. באופן דומה, מעיל הפרווה של כלב יכול להגן עליהם מפני השמש. כלבים עם פרווה דקה יותר, במיוחד אם הם בהירים יותר, וכלבים חסרי שיער רגישים הרבה יותר לכוויות שמש:

  • Xoloitzcuintli
  • טרייר אמריקאי חסר שיער
  • סחלב אינקה פרואני
  • מלטזית
  • בישון פריז
  • דלמטי
  • גרייהאונד

כלבים בעלי ציפוי עבה יותר, במיוחד אלה עם פרווה כפולה , עשויים להיפגע פחות מכוויות שמש. הפרווה העבה פועלת כמו שרוולים ארוכים וכובע ומהווה מחסום לקרני ה-UV. ייתכן שכלבים בעלי פרווה עבה יחלו להיות רגישים יותר אם יפתחו פרווה דקה או נשירת שיער. נשירת שיער או התקרחות כתוצאה מהפרעות אנדוקריניות, כגון תת פעילות בלוטת התריס או מחלת קושינג , עלולות להגביר את הסיכון של כלב לכוויות שמש.

כיצד למנוע כוויות שמש מכלבים 

כוויות שמש אינן רק כואבות ולא נוחות, אלא עלולות להוביל לסרטן. זכור את שגרת ההגנה על העור של הכלב שלך בעת תכנון פעילויות חוצות כשהשמש בחוץ. אם הכלב שלך נמצא בסיכון גבוה לכוויות שמש, הימנע מפעילויות בחוץ בין השעות 11:00-16:00, כאשר קרני ה-UV החזקות ביותר.

קרם הגנה לכלבים

אם הכלב שלך חסר שיער, הדרך הקלה ביותר להגן על העור שלו תהיה להשתמש בקרם הגנה ספציפי לכלב . מסנני הקרינה לבני אדם עשויים לכלול מרכיבים שעלולים להיות מסוכנים לכלבים כמו סליצילטים ותחמוצת אבץ. סליצילטים עלולים לגרום לאלקלוזיס נשימתי, לחמצת מטבולית, עלייה באנזימי כבד, היפרתרמיה או אפילו התקפים. בליעת תחמוצת אבץ עלולה לגרום להקאות או לתגובות אלרגיות.

בעת מריחת קרם הגנה, הקפידו על אזורים שעלולים להישרף מהר יותר מאחרים, כולל גשר האף, קצות האוזניים ובכל מקום אחר שבו פיגמנט העור בהיר יותר. מרחו את קרם ההגנה כ-20 דקות לפני היציאה למעשה החוצה. עקוב אחר הכלב שלך כדי שלא ילקק את קרם ההגנה לפני הוא נספג. תוכל להעסיק אותם על ידי צעצוע או אימון וכך למנוע מהם ללקק.

הלבשה

אם הכלב שלך לא בהכרח חסר שיער אבל יש לו פרווה קלה ודקה הוא עדיין עלול להישרף, וייתכן שקרם הגנה לא תהיה הדרך הטובה ביותר להגן עליו. במקום זאת, השתמש בבגדים. ישנם מעילים, חולצות, כובעים ואפילו משקפי מגן שיכולים להגן על הכלב שלך מפני השמש.

כיצד לטפל בכוויות שמש בכלבים 

בדיוק כמו מניעת כוויות שמש, טיפול כוויות שמש בכלבים דומה לטיפול בכוויות שמש אצל אנשים. אם אתה בחוץ בשמש ושם לב שהכלב שלך הופך קצת יותר ורוד מגוון העור הרגיל שלו, הבא אותו פנימה או מתחת לצל בהקדם האפשרי. קומפרס קריר עשוי להקל על כל אי נוחות מיידית, וג'ל אלוורה יכול לעזור להרגיע את הכוויה. עם זאת, השתמש במעט אלוורה, והיה ערני שהכלב שלך לא יבלע או ילקק. אלוורה, בעודה משחה מרגיעה לכוויות, עלולה לגרום להקאות או שלשולים אצל כלבים בבליעה. 

אם לכלב שלך יש כוויה חמורה שאינה מחלימה כראוי, ייתכן שהוא יזדקק לסיוע של אנטיביוטיקה. אז פנה לטיפול וטרינרי אם כוויות השמש של הכלב שלך חמורות ולא ניכר שיפור.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי חני

נכתב על ידי חני

חני היא כותבת המתמחה בנושאי בעלי חיים. כבר 15 שנה שהיא כותבת מאמרים וכתבות על חיות בר וחיות מחמד עבור מגוון כתבי עת ואתרי אינטרנט.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות עבור גוזלים הוא להשאירם לטיפולה המסור של אמם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן