גזעי הכלבים הכי מסוכנים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלבים מסוכנים

למרות שאנו מחזיקים כלבים לעתים קרובות כחיות מחמד, חשוב לזכור שהם צאצאי זאבים. הם אולי מבויתים, אבל כלבים הם חיות בסופו של יום. יתרה מכך, גזעי כלבים רבים מהם גודלו למטרות אלימות, כמו ציד והגנה על הבית. אין זה פלא ש -4 מיליון אנשים ננשכים על ידי כלבים מדי שנה. זו הסיבה שהמצאנו את רשימת גזעי הכלבים המסוכנים ביותר לשנה זו בהתבסס על הגזעים הנושכים בתדירות הגבוהה ביותר וכן לאילו גזעים מיוחסים להם את התקיפות הקטלניות ביותר.

עם רשימה זו, אתה יכול להעריך את הסיכון של בעלות או בסביבה של גזעי כלבים שעלולים להזיק לך.

1. פיטבול

זה לא אמור להפתיע את רוב האנשים שחוקרים גזעי כלבים מסוכנים. אך הפיטבול הוא גזע הכלבים המסוכן ביותר. על פי המחקר שהוזכר לעיל, במשך תקופה של 13 שנים, הפיטבול היה אחראי ל-284 מקרי מוות. זה בערך 2/3 מכל התקפות כלבים קטלניות בארצות הברית.

זה נתון די מייאש כשלוקחים בחשבון שרק 6% מכל הכלבים בארצות הברית הם פיטבולים. הם גודלו כדי להיות מסוכנים במשך דורות ככלבי ציד וכלבי קרב. כך שאין זה מפתיע שכלבים אלה ממשיכים להוות איום עד היום.

סיבה נוספת לכך שפיטבולים הם גזע הכלבים המסוכן ביותר היא שיש להם גוף גדול (במשקל של עד 80 קילו). יש להם לסתות חזקות ואינסטינקטים רוצחים גדולים. לבני אדם ולבעלי חיים אחרים אין סיכוי מול פיטבול. ובכל זאת, אנשים רבים מתעקשים שבעלי החיים האלה הם רק תוצר של גידולם ושיש להם פיטבולים אוהבים כחיות מחמד.

2. רוטוויילר

לפני שפיטבולים הגיעו לתודעת הציבור כחיות מסוכנות ביותר. רוטווילרים נחשבו לעתים קרובות לגזע הכלבים המסוכן ביותר בעולם. כלבים אלה יכולים להגיע לגובה של עד 50 ס"מ ולשקול 40 ק"ג או יותר ועדיין להיות בריאים.

יש להם גוף גדול וטמפרמנט שעלול להפוך לרעה במצבים מסוימים. באופן ספציפי, הכלב יהפוך להיות מאוד ידידותי ומגונן על בני הבית שלו. אבל, ההגנה הזו לא מורחבת למבקרים.

באותו ביניים שבו שוחחנו עם הפיטבול, הרוטוויילר היה אחראי ל-45 התקפות קטלניות. מספר המהווה 10% מכלל ההתקפות הקטלניות שהיו עדים לאותה תקופה בארצות הברית. לרוטווילרים יש גם נשיכה עוצמתית להחריד שהם יודעים להשתמש בו בצורה נהדרת.

3. רועה גרמני

רועים גרמניים הם כלבי עבודה שהוכנסו לשימוש בצבאות ובכוחות משטרה בעשורים האחרונים. הסיבות לבחירה זו ברורות: אלו הם כלבים חזקים ואינטליגנטים. הם חזקים ומסוכנים שיכולים לגרום התקפות קטלניות על אנשים.

משקלו של כ-40 ק"ג וגובהו מעל 2 מטר, גזע הרועה הגרמני מושלם בצמצום איומים אנושיים. הגידול הדור לכלבי עבודה הביא לכלי יעיל ביותר.

למרבה הצער, גזע זה מצטיין בתוקפנות ובטריטוריאליות. והם היו הגורם ל-20 מקרי מוות (כ-5% מכלל מקרי המוות של נשיכת כלבים) ולמספר רב של תקריות נשיכה לא קטלניות. הבטנה היחידה, במקרה זה, היא שהגזע הזה הוא בעל יכולת אימון גבוהה.

4. בולדוג אמריקאי

בניגוד לעמיתיהם הבריטים, הבולדוג האמריקאי הוא עדיין חיית עבודה רבת עוצמה שלא גדלה יתר על המידה לחוסר תועלת. כשהם מתביישים בגובה של 30 סנטימטרים, הכלבים האלה יכולים לארוז על שרירים ולשקול מעל 50 ק"ג. הם כלבים עבים וחזקים שמסוכנים מאוד כשהם תוקפים.

במהלך המחקר שנמשך 13 שנים, בולדוג אמריקאי היו אחראים ל-15 מקרי מוות כ-3.5% מכלל ההתקפות הקטלניות. למרות שזה לא מספר גדול, זה משמעותי כשלוקחים בחשבון שגזע זה מוזכר לעתים רחוקות לצד כמה מהכלבים המסוכנים האחרים.

לגזע הזה יש נשיכה חזקה ויכולת לקפוץ מספיק גבוה וחזק כדי להפיל מבוגר שטוח על הגב.

5. בולמסטיף

מסורים, ערניים וחסרי פחד הם כולם מונחים החלים על גזע הבולמסטיף. וזו הסיבה שאנשים מעריכים אותם כחיות מחמד. הם יגנו על הבית והחצר שלך, אבל אולי הם לא ייהנו מנוכחות של זרים, ויש לרסן את ההתנהגות הזו בגיל צעיר כדי למנוע התקפות.

למרות שהתקפות של בולמאסטיפים הן נדירות יחסית. העובדה היא שהכלבים האלה כל כך גדולים שכאשר הם כן תוקפים אדם או חיה אחרת, הנזק הוא חמור. הם יכולים להגיע ל-58 ק"ג ולעמוד בגובה 63 ס"מ או יותר.

כלבים אלה היו אחראים ל-3.2% מכל ההתקפות הקטלניות שהתרחשו במהלך 13 שנות המחקר, המייצגים רק 14 מקרי מוות. עם זאת, כשחושבים על הנדירות היחסית של בעל החיים בארה"ב, זה סימן שהכלב מסוכן.  

6. האסקי סיבירי

כלבי האסקי הסיבירי מוערכים בשל המראה דמוי הזאב שלהם. אתה לא צריך להיות מופתע יותר מדי לגלות שכלבים חולקים מראה עם חיות בר מתנהגים קצת כמוהם.

האסקי שימשו ככלבי מזחלות באזורים הקרים ביותר של קנדה וארצות הברית . למרות שהם שוקלים רק 27 ק"ג, הם חזקים לגודלם וחיות מאוד עצמאיות. לכלבים אלה מוטיבציה גבוהה מתפיסת טרף. רוב בעלי החיים הקטנים מהם, כולל בני אדם, יכולים להיראות להם כמו טרף.

במקרה הזה, האינסטינקטים שלהם להישרדות הם שמכניסים אותם לצרות הרבות ביותר. האסקי היו אחראים ל-3% מכל ההתקפות הקטלניות במחקר שציטטנו. הם בעלי חיים אלה ידידותיים רוב הזמן.  אך ידוע שהם תוקפים ילדים ומבוגרים שמאתגרים אותם אפילו ללא היסטוריה של תוקפנות.  

7. לברדור רטריבר

הלברדור רטריבר הוא כלב ציד שגודלו לעבוד לצד בני אדם. הם כלבים גדולים למדי. במשקל של עד 36 ק"ג וגובהם רק כ-2 מטרים. הלברדורים זוכים לעתים קרובות להערכה ככלבים ידידותיים למשפחה. והם מייצרים כלבי שמירה עניים בשל אופיים האמין.

אז איך זה שלברדור הפך להיות אחראי ל-2.1% מכלל מקרי המוות במחקר? רוב הזמן מאמינים שהלברדור מגן על הטריטוריה שלו או אפילו על האוכל שלו. לפעמים, בני אדם מגבים בטעות את הכלב שלהם לפינה וגורמים לו להרגיש מאוים כאשר הם מתקנים את התנהגותו.

כך או כך, הלברדורים אינם בעלי חיים אגרסיביים במיוחד. אבל, הם יכולים להתהפך או לנשוך קשות בני אדם. 

8. בוקסר

מתאגרפים הם כלבים מעניינים מכיוון שהם בו זמנית מטומטמים להפליא מבחינת המראה שלהם. אבל, הם גודלו להיות כלבי עבודה. לכלבים האלה יש הרבה אנרגיה, והם יכולים לשקול עד 36 ק"ג של שרירים.

כאשר משלבים את היכולות הפיזיות שלהם עם האופי המגן שלהם, קל להבין מדוע בוקסרים יכולים להיות כל כך מטרידים. אם מישהו שהכלב לא סומך עליו עושה משהו שהוא תופס כמאיים ליד הבעלים שלו, הכלב יכול לתקוף.

בוקסרים גרמו רק ל-7 מקרי מוות בשנים האחרונות. אבל, יש להם נטייה גם לנשיכות לא קטלניות. כמו גזעים מסוכנים אחרים, אתה צריך להשיג גזע זה רק אם אתה יודע איך לטפל ולאלף כלב.  

9. דוברמן פינצ'ר

לדוברמן פינצ'ר יש צללית אייקונית שניתן לזהות בקלות על ידי האוזניים הקצוצות, הגב הישר והמראה של ערנות מתמדת. בעלי חיים אלה שימשו ככלבי שמירה. עבודה שהם ביצעו כל כך טוב שהם הפכו כמעט לשם נרדף לעבודה, רועים גרמניים בצד.

השם "פינצ'ר" מגיע ממונח גרמני המתייחס להרגל שלהם לתקוף ולנשוך טרף. זהו גזע נוסף שגדל במשך דורות כדי להפוך לכלבי התקפה מושלמים. זה לא צריך להיות כל הפתעה שהם מסוכנים למדי.

דוברמנים היו אחראים לכ-6 מקרי מוות בזמן המחקר וכן לאירועי נשיכה רבים. למרות שהוא אינו פורה במספר מקרי המוות כמו כלבים אחרים, הגזע מסוכן ומסוגל לגרום לפציעות חמורות. הם עומדים מתנשאים לגובה ומשקלם למעלה מ-37 ק"ג.  

10. אלסקן מלמוט

לבסוף, יש לנו את אלסקן מלמוט, כלב שדומה להפליא לאסקי הסיבירי. ההבדל העיקרי הוא שהמלמוט האלסקן גדול בהרבה מעמיתיהם חיי הזאבים. כלבים אלה יכולים לשקול כמעט 40 ק"ג ולעמוד בגובה 66 ס"מ, כך שהם די גדולים וחזקים.

הם גם אנרגטיים מאוד, והם אוהבים לקפוץ ולהסתבך. למרבה הצער, כלבים אלו אינם ידועים כמי שנכנעים לרצונות בעליהם. ולכן, יש לאלף אותם היטב מגיל צעיר.  

למרות שהם אחראים רק ל-4 מקרי מוות, האלסקן מאלמוט עדיין נמצא ברשימת הכלבים המסוכנים. וזאת בגלל הנשיכה העוצמתית שלהם ונכונותם להשתמש בו נגד אחרים.

גזע כלבים מסוכן נוסף שיכולנו להוסיף לרשימה זו הוא כלבים מעורבים. הם הרכיבו מספר לא מבוטל של עקיצות קטלניות שהוצאו לאורך השנים. אבל קשה לתרום לקטגוריית "גזע מעורב" כאשר אין נתונים זמינים לגבי מה מורכב הגזע שלהם.

לסיום,

בסך הכל, עשרת גזעי הכלבים האלה מייצגים את המסוכנים ביותר שקיימים. כמובן בהתבסס רק על מספר האנשים שהם הורגים ותדירות התוקפים אחרים. הם מאיימים לא רק בגלל המעשים שלהם. אלא, גם בגלל שיש להם פוטנציאל לעשות נזק נורא כזה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

כדי לאמץ תוכי באופן חכם, עליך קודם לוודא שתכונותיו מתאימות לך. קרא עוד על אימוץ תוכי חכם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן