בעיות עיכול אצל גורים: איך מטפלים?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
בעיות עיכול אצל גורים

שלשול אצל גורים למרבה הצער זו מציאות שבעלי חיות מחמד מכירים מקרוב. לגורים אין מערכת חיסונית מתפקדת במלואה. ולכן, הם יכולים להיות קצת יותר רגישים לשינויים ולמקורות זיהום פוטנציאליים מאשר לעמיתיהם הבוגרים.

מקרים קלים של שלשול עשויים להיעלם במהירות מעצמם. אך גורמים אחרים כולל זיהומים וטפילים, יכולים להיות סימן לבעיה חמורה. הנה למה לשים לב וכיצד לדעת מה הצעדים הבאים שלך צריכים להיות כאשר לגור שלך יש שלשול.

לגור שלי יש שלשול – למה?

כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לשלשול אצל גורים כוללות גורמים סביבתיים, זיהומים וטפילים. אנו מקווים שזה יעזור לך למצוא תשובות ל"למה לגור שלי יש שלשול?"

לחץ

אמנם להיות גור יכול להיות מאוד כיף, אבל יש גם הרבה חוויות חדשות – וזה יכול להיות מלחיץ. מעבר לבית חדש, מפגש עם אנשים ובעלי חיים חדשים, לימוד הליכה ברצועה, ביקורי וטרינר וחיסונים, ועוד. כל החוויות הללו עלולות לגרום ללחץ, והגור שלך עלול לקבל שלשול בגלל זה. שלשולים הקשורים ללחץ מתרחשים בדרך כלל תוך שעות עד יום מהאירוע המלחיץ, ובדרך כלל חולף במהירות מעצמו.

שינוי דיאטה

שינוי מזונות מהר מדי עלול לגרום לשלשולים ללא קשר לגיל הכלב שלך. שאל את המגדל או הבעלים הקודם של הגור שלך איזה מותג ונוסחת מזון היא רגילה לאכול, והתחל עם אותה דיאטה. אם ברצונכם לעבור למזון אחר, עשו זאת בהדרגה במשך מספר ימים. החל ממעט מהמזון החדש מעורבב עם הישן והגדל את יחס המזון החדש לאורך זמן.

חלק מהכלבים עלולים לסבול מאי סבילות למזון או, פחות נפוץ, אלרגיות למרכיבים ספציפיים. אלה יכולים גם לגרום לשלשולים. זיהוי אלרגיה או אי סבילות למזון הוא תהליך שלוקח זמן וידרוש הדרכה מהווטרינר שלך.

טפילים

תולעים אוהבות גורים! כמה טפילים נפוצים שעלולים להדביק גורים כוללים תולעים עגולות, תולעי קרס, תולעי שוט, תולעי סרט, קוקסידיות וג'יארדיה. טפילים מועברים לרוב באמצעות קקי. (כלב עם תולעים מוציא ביצים וזחלים, גור מרחרח קקי ושואף אותם). אבל חלקם, כמו תולעים עגולות, עלולות לעבור מאם לגורים דרך השליה.

בנוסף לשלשול, גורים עם טפילים עשויים להיות בעלי בטן נפוחה, שלשול דמי, להיראות רזים או להיות רדום. לפעמים אתה יכול לראות תולעים בקקי.

הווטרינר שלך יכול לבדוק את הצואה של הגור שלך עבור ביצי תולעים וטפילים אחרים. תמיד הביאו דגימה אם הגור שלכם סובל משלשול. לאחר זיהוי הטפיל הפוגע, הווטרינר שלך יכול לרשום את התרופה הטובה ביותר לתילוע כדי לפתור את הבעיה.

עם זאת, טיפול בתולעים או טפילים אחרים אינו מונע מהגור שלך לקבל אותם שוב. זוכרים איך טפילים מופצים לעתים קרובות דרך קקי? הקפד לנקות ביסודיות את החצר שלך, להסיר את כל הקקי כדי למזער את מספר התולעים הטפיליות החיות באדמה ובסביבה. אחרת, הגורה שלך יכולה להדביק את עצמה מחדש מהקקי שלו.

כל הגורים צריכים להיות בלוח זמנים קבוע לתילוע החל בזמן שהם אצל המגדל. רוב הווטרינרים ממליצים להמשיך בתילוע קבוע וארוך טווח, כמו עם מוצר חודשי.

חוסר שיקול דעת תזונתי ורעילות

כמו פעוטות, גורים אוהבים לשים את הפה שלהם על כל דבר ועניין. אכילה לא נכונה יכולה לגרום לשלשולים בכמה דרכים שונות. "חוסר שיקול דעת תזונתי" היא אבחנה וטרינרית נפוצה, וזה פשוט אומר שהגורה שלך אכלה משהו שלא היה צריך לאכול. זה יכול לנוע בין חגיגה על שאריות האשפה מהבישול שלך לבליעת כדור טניס לעוס או ללעוס את צמח האמריליס שלך.

אכילת כמות מוגזמת של מזונות עשירים או שומניים עלולה לגרום לקלקול קיבה. במקרים כאלה, הגור שלך עלול להקיא או להיראות לא נוח כמו גם לשלשול.

אם הגור שלך אכל משהו רעיל, התסמינים המדויקים ישתנו בהתאם למה וכמה היא אכלה. אם אתה חושד שהגור שלך אכל משהו רעיל, או אינך בטוח לגבי האיום הפוטנציאלי של החטיף הבלתי חוקי שלו, צור קשר עם קו סיוע לרעלים של בעלי חיים, מיד. שירותים אלו אמנם גובים תשלום, אבל כדאי מאוד לקבל גישה למידע העדכני ביותר על רעילות בכלבים.

אפילו פריטים לא רעילים שאינם מזון יכולים להיות בעייתיים אם הם נתקעים במערכת העיכול של הגור שלך וגורמים לחסימה. מלבד שלשול, גור עם חסימה עלול להקיא, להיות רדום, לסרב לאכול ולסבול מכאבי בטן.

זיהומים ויראליים וחיידקים

Parvovirus, המכונה לעתים קרובות פשוט "parvo", הוא אבחנה שמעוררת פחד בלבו של כל בעל גור. נגיף זה מדבק מאוד וממיט הרס על המערכת החיסונית והגוף של הגור, גורם לשלשולים קשים, הקאות, ירידה במשקל, אנורקסיה, חום ותרדמה. הטיפול מורכב מטיפול תומך כדי לעזור לגור שלך להילחם במחלה ולמקד את הסימפטומים. גור עם פרבו ככל הנראה יאושפז בבית החולים לקבלת נוזלים תוך ורידי כדי לשמור על לחות, תרופות והשגחה מסביב לשעון מהצוות הווטרינרי שלה. Parvo הוא לעתים קרובות קטלני, במיוחד אם הטיפול מתחיל מאוחר מדי.

למרבה המזל, יש חיסון יעיל לפארבו, והוא כלול בסדרת הגורים השגרתית. הגורה שלך תקבל מספר סבבים של חיסון בהתאם לגילה. זה חיוני להביא את הגור שלך לפגישות המאיץ שלה בזמן. אפילו חיסון אחד שהוחמץ יכול להשאיר אותה ללא הגנה. לאחר שהיא סיימה את סדרת הגורים שלה, בשנה שלאחר מכן היא יכולה לקבל חיסון לשנה או שלוש שנים.

הימנע ממקומות עם כלבים אחרים, כגון גינות כלבים, כלבי פנסיון ומקומות פופולריים לטיול כלבים עד שהוא מחוסן לגמרי. אפשר רק לה לקיים אינטראקציה עם כלבים שאתה יודע שהם מחוסנים. אם הגור שלך אכן מקבל פרבו, יהיה צורך להרחיק אותה מכלבים וגורים לא מחוסנים כדי למנוע את הפצתו אליהם.

מלבד וירוסים כגון פרבו, הגור שלך יכול גם לקבל זיהומים חיידקיים במערכת העיכול שלה שעלולים לגרום לשלשולים. האשמים הנפוצים כוללים קלוסטרידיום, E. coli וסלמונלההגור שלך יכול לאסוף אותם מאכילת מזון רקוב או קקי מחיה נגועה. כשהיא מתבגרת ומערכת החיסון שלה מסיימת להתפתח, היא תהיה פחות רגישה לפולשים הזעירים האלה.

גור עם הקאות ושלשולים

הקאות ושלשולים הם שילוב מסוכן. שניהם גורמים לגורה שלך לאבד מים מגופה, מה שמוביל להתייבשות. התייבשות עלולה לגרום לנזק קבוע לאיברים הפנימיים שלו תוך מספר ימים. אם הכלב שלך חווה את הכאב הזה של הקאות ושלשולים, תרצה להתקשר מייד לווטרינר שלך.

 קוליטיס אצל כלבים: האם השלשול של הכלב שלך יכול להיות קשור ללחץ?

מתי להתקשר לווטרינר שלך

אם לגור שלך יש שלשול אבל הוא עדיין שובב ונורמלי, אין צורך להיכנס לפאניקה. סביר להניח שזה יפתר מעצמו.

להלן הסימנים להתקשר לווטרינר כדי לקבוע תור:

  • שלשול שנמשך יותר מיממה
  • צואה מדממת או שחורה
  • הקאות ושלשולים
  • תַרְדֵמָה
  • חניכיים חיוורות
  • חום
  • התנהגות כואבת – יציבה כפופה, מתוחה או בכי
  • בליעה ידועה של פריט שאינו מזון (כגון עניבות שיער או צעצועים) או חומר רעיל

יַחַס

אם הכלבלב שלך בריא באופן כללי, הווטרינר שלך עשוי פשוט להורות לך להאכיל תזונה תפלה (כגון עוף מבושל רגיל, המבורגר רגיל או אורז ללא תיבול משמעותי) למשך כמה ימים כדי לתת למערכת העיכול שלו הפסקה. גם פרוביוטיקה המיועדת לשימוש בכלבים יכולה להועיל.

הווטרינר שלך עשוי לרשום תרופה כמו מטרונידזול, טילוזין או אנדוסורב כדי לעזור לנרמל את מערכת העיכול ולהפסיק את השלשול.

אם גם הגור שלך מתנהג כחולה, הטיפול המדויק יהיה תלוי בסימנים ובגורם לשלשול. ייתכן שיתנו לו נוזלים מתחת לעור כדי לשמור על לחות.

מניעת שלשול גורים

ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי למזער את הסיכון לשלשול אצל הגור שלך:

  • בצע שינויים בתזונה בהדרגה במשך מספר ימים
  • הימנע מהאכלת שאריות שולחן
  • עקוב אחר לוח זמנים קבוע של תילוע
  • אסוף את כל הקקי של הכלבים מייד
  • שמור על הגור שלך בארגז כאשר הוא ללא השגחה כדי למנוע ממנו לאכול משהו שהוא לא צריך
  • הרחק מזונות בני אדם מהישג יד
  • השתמש רק בצמחים ידידותיים לכלבים בחצר שלך והרחיק מהישג ידם של צמחי בית רעילים
  • אין לדלג או לדחות אף חלק מלוח הזמנים של חיסון הגור
  • הימנע ממגע עם כלבים לא מחוסנים עד שהגור שלך יחוסן במלואו
נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן