סימני כלבת אצל חתולים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כלבת, וירוס קטלני הפוגע במערכת העצבים המרכזית של בעלי חיים בעלי דם חם. זו מחלה זואונוטית העלולה להתפשט לאנשים ולבעלי חיים אחרים, בדרך כלל באמצעות נשיכות מאלה שכבר נגועים. כלבת נפוצה בעיקר בחיות בר כמו דביבונים, בואש ועטלפים. אך היא יכולה גם להדביק חתולים וכלבים מבויתים, כמו גם כל חיה אחרת בעלת דם חם.

מספר המקרים של חתולים עם כלבת למעשה עולה על אלו בכלבים. ייתכן שהסיבה לכך היא שלעתים קרובות יותר מותר לחתולים להסתובב חופשי בחוץ. לכן הם עלולים לבוא במגע עם חיות בר או בעלי חיים משוטטים, במיוחד בלילה. כמו כן, חתולים רבים אינם מחוסנים באופן שגרתי נגד כלבת.

לאחר שחתול נחשף לכלבת, עשויים לחלוף שבועות עד חודשים להופעת סימנים. ברגע שמופיעים סימני כלבת בחתול, המוות מתרחש בדרך כלל תוך 10 ימים. אין טיפול לכלבת בבעלי חיים. זו הסיבה שחיסון חיוני לחלוטין עבור כל החתולים.

סימני הכלבת בחתולים מחולקים בדרך כלל לשלוש קטגוריות: פרודרומלי (מבשר מחלה), אלים מעורר, ומשתק.

פצע נשיכה עלול לגרום לכלב בחתולים

לפני שמופיעים סימני כלבת, ייתכן שתבחינו בפצע נשיכה או מורסה על החתול. זה יכול להגיע מחיות בר, חתול אחר, או אפילו כלב. כל אחד מהם עלול לשאת כלבת. בנוסף, אם אתם יודעים שהחתול היה בקרבת חיות בר, כגון עטלף, בואש או דביבון, גם אם אינכם רואים פצע נשיכה ברור,כדאי לפנות לווטרינר.

כל פצע נשיכה או פציעה אחרת צריכה להיות מטופל על ידי וטרינר בהקדם האפשרי. שוחחו על היסטוריית חיסוני הכלבת של החתול שלכם עם הווטרינר. כך תוכלו להבין את הסיכון שהם ידבקו במחלה זו.
אם החתול חוסן בעבר נגד כלבת, הווטרינר עשוי להמליץ ​​​​על חיסון חוזר לאחר הנשיכה, במיוחד אם החיסון הגיע באיחור. זה יכול להגביר את החסינות ולמנוע מהכלבת להתקדם למערכת העצבים ולהיות קטלנית.
אם החתול מעולם לא חוסן נגד כלבת, אין טיפול זמין. בעלי חיים אלה בדרך כלל צריכים להיות בהסגר ולצפות בסימנים של כלבת. למרבה הצער, המתת חסד הומאנית היא האפשרות היחידה ברגע שמתחילים סימני כלבת עבור כל בעל חיים, בין אם הוא חוסן ובין אם לא.

תקופת הדגירה האופיינית לכלבת אצל חתולים היא חודש עד שלושה חודשים לאחר החשיפה. אך היא עשויה להיות ארוכה יותר במקרים מסוימים. במהלך תקופה זו, הנגיף עובר דרך הגוף אל מערכת העצבים, ובסופו של דבר מגיע למוח. הסימנים לזיהום בכלבת מופיעים לאחר תקופת דגירה זו. ברגע שמופיעים סימני כלבת, המוות מתרחש בדרך כלל תוך 10 ימים.
שימו לב שחתולים עשויים להפיץ כלבת מספר ימים לפני הופעת הסימנים.

שלב פרודרומלי

זהו השלב שבו הסימנים הראשונים של כלבת משפיעים על התנהגות החתול. ייתכן שתבחין שהחתול פתאום ביישן ומסתתר. חתולים חששנים עשויים להראות בעלי ביטחון יותר. החתול עלול להפוך לרדום, להיות בעל תיאבון מופחת או חום.
שינויים בהתנהגות ובאישיות משתנים לפי מקרה; חלק מהחתולים יציגו שינויים בולטים באישיות בשלב זה. בעוד שחתולים אחרים יציגו שינויים קלים בהתחלה, מה שמקשה על זיהוי הבעיה.
השלב הפרודרומלי של הכלבת נמשך בדרך כלל יומיים עד שלושה.

שלב מעורר (זעם)

במהלך שלב זה, חתולים נוטים להראות שינויים קיצוניים יותר בהתנהגות. הם נראים נסערים וחסרי מנוחה ולעתים קרובות מגיבים יתר על המידה למראות וקולות רגילים. חתולים רבים יהפכו לתוקפניים ללא סיבה נראית לעין. הם עשויים לתקוף אנשים, חיות אחרות ואפילו חפצים ללא פרובוקציה. הם עשויים גם להראות סימנים של חוסר קואורדינציה, אובדן שיווי משקל, רגישות יתר למגע או התקפים.
שלב זה יכול להימשך יום עד שבעה ימים ועשוי לחפוף מעט את השלבים האחרים או עשוי להיעדר לחלוטין בחלק מהמקרים.

שלב שיתוק- שלב אחרון של כלבת חתולים

במהלך השלב האחרון של הכלבת, החתול מפתח חולשה ובסופו של דבר שיתוק בראש, בצוואר ובחזה. הגרון יהפוך למשותק והחתול לא יוכל עוד להשמיע קול או לבלוע. כאן מתחיל הסימן הידוע של "קצף מהפה"; אם החתול אינו מסוגל לבלוע, הריור הופך מוגזם.
כאשר חולשה הופכת לשיתוק, השרירים השולטים בנשימה אינם יכולים לתפקד יותר, מה שמוביל למוות.
שלב השיתוק של הכלבת נמשך יומיים עד ארבעה ימים ובסופו של דבר מוביל למוות.

חשוב להבין שכל מקרה של כלבת הוא ייחודי וייתכן שהסימנים של החתול אינם תואמים לסימנים האופייניים שתוארו לעיל.

חתולים עם חשיפה אפשרית לכלבת יצטרכו להיות בהסגר כדי להגן על אנשים ובעלי חיים אחרים מפני חשיפה. בעלי חיים חולים עם חשד לכלבת יצטרכו לעבור הרדמה.

אם חתול כלשהו נשך אדם, החתול יצטרך להיות בהסגר למשך עשרה ימים. הסיבה לכך היא שאנו יודעים שלחתול מדבק יהיו סימנים של כלבת תוך 10 ימים. אם החתול אינו מראה תסמינים כלשהם במהלך ההסגר ונשאר בריא, אזי החתול לא היה מדבק בזמן הנשיכה ולא יעביר כלבת לאותו אדם.

הדרך היחידה לאבחן כלבת באופן סופי היא באמצעות ניתוח של רקמת המוח לאחר המוות. יש לשלוח את המוח לפתולוג לבדיקה.

שאלות נפוצות

  • איך נראה חתול עם כלבת?

לחתולים עם כלבת יש שינוי בהתנהגות. הם הופכים לתוקפניים, עצבניים וכועסים כלפי בעלי חיים ובני אדם אחרים. לחתול עם כלבת עשויים להיות גם סימנים נוירולוגיים כולל אובדן שיווי משקל, התקפים או חוסר התמצאות. הם עשויים גם להזיל ריר או להוציא קצף מהפה.

  • כמה זמן יכול חתול לחיות עם כלבת?

חתולים עם כלבת ימותו תוך 10 ימים מהתפתחות התסמינים, עם זאת, תקופת הדגירה לאחר נשיכה יכולה להיות חודשים.

  • מתי חתול מדבק בכלבת?

כלבת מתפשטת דרך הרוק. יכול לקחת לחתול בין שבועיים לחודשיים עד שהוא מדבק לאחר שנדבק. בדרך כלל חתולים הופכים מדבקים יום עד חמישה ימים לפני שמתפתחים תסמינים נוירולוגיים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי אוראל

נכתב על ידי אוראל

אוראל היא כותבת מאמרים צעירה מהעיר תל אביב. היא אוהבת בעלי חיים מאז ילדותה ובמיוחד מתחברת לחתולים. היא אמצה את החתול שלה כאשר הוא היה חתלתול ומאז הם בלתי נפרדים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בחודשי הקיץ מגיעים למרפאה כמעט כל יום פציינטים שהכלבים שלהם חטפו מכות חום. קרא עוד על התייבשות כלבים >>>

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן