למה חתולים בוהים בנו בזמן שאנחנו ישנים?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתולים בוהים

אם אי פעם התעוררת בגסות משינה עמוקה ושלווה הודות לחתול כבד שיושב על החזה שלך ומניף נשימה של חתול לתוך הפנים שלך, אתה לא לבד. בהייה בבני אדם בזמן שהם ישנים היא התנהגות נפוצה של חתולים, גם אם תמוהה. (ואולי לפעמים גם מעצבנת). 

כפי שמתברר, חתולים בוהים באנשים הרבה, לא רק בזמן שהם ישנים. לעתים קרובות חתולים בוהים בך בזמן שאתה ער מאותן סיבות שהם בוהים בך בזמן שאתה ישן בשלווה. חתולים לפעמים בוהים בקירות או בחפצים חסרי ערך אחרים. אבל זה לעתים קרובות סימן לבעיה קוגניטיבית. וזה משהו שצריך להיבדק על ידי הווטרינר שלך אם אתה מבחין שזה קורה.

בואו נסתכל על כמה מהסיבות העיקריות לכך שחתול יכול לנעוץ בך מבט בזמן שאתה ישן. נלמד כמה עצות מועילות להפסקת התנהגות זו. (כמובן אם תרצה בכך, יש כאלה שישמחו אם זה קורה להם).

רעב

רעב הוא אחת הסיבות הגדולות ביותר שאתה עלול להתעורר לחתול שבוהה בך בזמן שאתה ישן. עיניים משועממות עמוק לתוך הפנים שלך, במיוחד אם זה מתרחש בשעות הבוקר המוקדמות. כמעט שום דבר לא מניע חתול יותר מקערת אוכל ריקה. אם אתה שם לב שהחתול שלך מעיר אותך בשגרה בשעות הבוקר המוקדמות, ואז דוהר אל מנת האוכל, אתה יכול להמר שהוא מוכן לארוחת הבוקר. 

ישנן כמה דרכים למנוע מחתול רעב לבהות בך ולהעיר אותך לפני שאתה מוכן. פתרון אחד הוא לנעול את החתול שלך מחוץ לחדר שלך בזמן שאתה ישן. (לזה יש חסרונות – אין חתול חם ומגרגר להתכרבל איתו בלילה). זה לא תמיד עובד בכל מקרה. יש חתולים שנחושים להגיע אליכם ללא קשר למחסום. והם יכפו או ישרטו בדלת או מיאו בקול רם עד שתתייאשו ותכניסו אותם.

אפשרות נוספת היא להשקיע במזין אוטומטי המגיש ארוחת בוקר בדיוק בזמן כדי שהחתול שלך לא ירגיש צורך להעיר אותך. אתה יכול גם למלא כמה מאכילי פאזלים עם חלק מהארוחה הרגילה של החתול שלך ולהשאיר אותם במקומות שונים בבית כדי שהחתול שלך "יצוד" את האוכל שלו.

שעמום

אם אתה מתעורר באמצע הלילה מהחתול שלך בוהה בך, רוב הסיכויים שהיא רוצה לשחק. חתולים הם קרפוסקולריים, מה שאומר שהם באופן טבעי ערניים ופעילים ביותר עם עלות השחר והערב. זה יכול להיות בעייתי עבור חתול שחי עם בני אדם. שלעתים קרובות, מעדיפים לישון אחרי הזריחה. למרבה המזל, חתולים ישנים הרבה. כ-13 שעות ביום בממוצע. זה אומר שהחתול שלך לא יהיה ער כל הלילה. אם כי הוא עשוי להרגיש מלא אנרגיה בחלק מהלילה. החתול שלך עשוי לבדר את עצמו על ידי שיטוט ברחבי הבית או מכת את קערת האוכל. (ראה לעיל אם קערת האוכל תתרוקן). אבל כמה חתולים, במיוחד חתלתולים, לא יכולים לעמוד בפיתוי לנסות להעיר גם אותך, כדי שיהיה להם עם מי לשחק. 

המפתח לגרום לחתלתול לישון יותר בלילה כרוך בעיסוק בו בפעילות רבה יותר ובמשחק בשעות הערב המוקדמות. מהרגע שבו אתה חוזר הביתה מהעבודה, הפוך את המשימה שלך לשחק עם החתול שלך. באמצעות שרביטי נוצות, לזרוק עכברים או כדורים כדי לרדוף, או לעשות סשן מהנה עם קרן לייזר. (הקפד לא להאיר את האור לתוך שלך עיני חתול). מאוחר יותר, קרוב יותר לשינה, קנח את העניינים עם קצת חיבוק שקט על הספה. עם מספיק פעילות בערב, החתול שלך צריך להיות מוכן להיכנס לישון כשיגיע הזמן להיכנס למיטה.

פחד או כאב

אם החתול שלך מפחד או מרגיש חרדה, הוא עלול לשבת קרוב אליך ולבהות בניסיון להביע את הדאגה שלו. חתולים עשויים גם לזחול קרוב ולבהות בך בריכוז אם הם חווים כאב. אם החתול שלך בדרך כלל לא בוהה בך בזמן שאתה ישן, אבל פתאום מתחיל לעשות את זה באופן קבוע, תסתכל מקרוב על המצב. במידה ויש לך חתול נוסף בבית, וודא שהוא לא מציק, אורב או אפילו תוקף. אם החתול שלך צולע, מתנגד למגע, מפסיק לאכול או לשתות, או חווה שינויים בהרגלי ארגז החול שלו, קבע ביקור עם הווטרינר שלך לבדיקה.

אהבה

אם החתול שלך בוהה בך בזמן שאתה ישן, יכול להיות שהוא פשוט משדר את האהבה והחיבה העמוקה שלו אליך. אם הבהייה מלווה בגרגורים, שפשוף ראש, מצמוצים איטיים ושפשוף פנים, אתה יכול להיות בטוח שהוא מביע את אהבתו. אחרי הכל, חתולים יכולים להיות בררנים בחיבה שלהם. אז התהפכו הצידה, וראו את עצמכם מבורכים בכך שאתם אהובים על ידי חברכם החתולי. 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

יש כלבים שנולדו חירשים או בעלי נטייה לאובדן שמיעה בגלל הגזע שלהם או בעיה מולדת. "זו יכולה להיות תוצאה של מחלה תורשתית א
כ-5,500 תרנגולות מטילות במושב ברק שבעמק יזרעאל נמצאו נגועות בשפעת העופות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן