מחזור אצל חתולים: האם חתולים מקבלים מחזור?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מחזור אצל חתולים

חתולים הם כל כך מרתקים, החל מכשכושי הזנב הייחודיים שלהם ועד איך השפמים שלהם עוזרים להם לנווט. הם מקוריים בכל כך הרבה מובנים.

ובכל זאת, אנחנו תמיד מנסים להבין איך הם פועלים. ומעט התנהגויות תמוהות יותר מחתול שהגיע לכאן שמחפש בן זוג: כל ההתפתלות, היללות וההתנופפויות האלה! אם אלו סימנים המעידים שהם מוכנים להתמסד, להיכנס להריון ולגדל משפחה, האם גם לחתולים יש מחזור?

ובכן, כמו רוב הדברים בעולם של חתלתולים, התשובה לא כל כך פשוטה.

האם חתולות נקבות מקבלות מחזור?

תקופת מחזור שאנו חושבים עליה לבני אדם ולכלבים היא ניקוי קבוע של רירית הרחם אם אין הריון לאחר הביוץ. עבור חתולים, תהליך הרבייה הוא קצת שונה.

חתולים לא מקבלים מחזור במובן שאנחנו מכירים אותו. בהחלט יש להם את כל אותם ההורמונים, אבל בניגוד לאנשים ולכלבים, הם לא מבייצים אוטומטית. חתולים הם מבייצים מושרים, כלומר הם לא מבייצים אלא אם כן מגורים על ידי החתול הזכר.

חתולי בית וכמה חתולי בר גדולים, כגון נמרים וברדלסים, הם מעוררי ביוץ. חתולים גדולים אחרים, כמו אריות ונמרים, הם מבייצים ספונטניים, כלומר ההורמונים שלהם מפעילים ביוץ ראשון, בדומה לבני אדם.

אין דימום כאשר לחתולה יש עליות הורמונליות, שאנו קוראים להן ייחום. במהלך מחזור החום, חתולות נקבות מוכנות לביוץ כשהן גדלות. ולכן, ההורמונים שלהן גורמים להן להיות במצב רוח לאהבה. 

איך יתנהגו חתולים בייחום?

כשהילדה הפרוותית שלך נהיית עצבנית, תוכל לדעת זה הסימן.  חתולים גדולים וקטנים מייצרים פרומונים מיוחדים, וכך הם מתקשרים זה עם זה ובכל עולמם. אלה מופרשים מבלוטות ריח שונות הממוקמות בחלקים מסוימים של הגוף. כגון פי הטבעת, הכפות, הלחיים, הפה, האוזניים התחתונות והמצח. לדוגמה, כשראש החתלתולה שלך חובט בך, היא מעוררת חיבה, כמובן. אבל, גם משאירה חותם כדי ליידע את כל האחרים למי אתה שייך וליצור איתה קשר לבירור נוסף.

אז האם החתולה שלך פתאום מקבלת את פניך בדלת בהתלהבות רבה יותר? כן, היא אוהבת אותך, אבל בהתאם לגילה, אולי היא גם מנסה לערוך קבלת פנים למחזרים פוטנציאליים על ידי השארת הודעת פרומון על המשקוף.

חתולות נקבות בייחום הן לא כמו גברות צעירות! הן עלולות לחפש חתול זכר ועשויות להתנהג קצת בטירוף. הן מתגלגלות על הרצפה, מייללות המון, ועשויות לכשכש את איבר המין שלהן כמעט על כל אחד. אה. עכשיו אנחנו לגמרי מבינים את הסיבה להתנהגות המסוימת הזו.

מתי חתולות מקבלות מחזור?

חשבו על מחזור הייחום כעל גל של עלייה הורמונלית. אם אתה מבחין בדם בצואה של החתול שלך או כשהוא מתעטש, אלו הם תסמינים של מצבים בריאותיים אחרים הדורשים טיפול וטרינרי מהיר.

מהו אסטרוס בחתולים?

  • ראשית, ההורמונים מופעלים, מה שגורם לנקבות צעירות להיכנס לייחום. זה יכול לקרות בפעם הראשונה כבר בגיל 4 חודשים.
  • לאחר מכן, שים לב לכל ההתנהגות המפתה שלה כדי לפתות בן זוג.
  • ברגע שנקבה בייחום גדלה על יד זכר, היא מבייצת וההורמונים משתנים שוב, מה שגורם לה לצאת ממחזור הייחום.
  • ועכשיו, היא בהריון.

באיזו תדירות יש לחתולים תקופה של עליות הורמונליות אלו? אם הם לא מעוקרים, התדירות רבה. מבחינה טכנית, ללא רבייה, המחזורים הם בלולאות של כשבועיים. אבל במציאות, נקבות חתולות עשויות להיראות בייחום כמעט תמידי מסוף החורף ועד תחילת הסתיו. כן – כל שבועיים במשך כמעט שנה שלמה!

אם יש להם המלטה והם לא מעוקרים לאחר מכן, סביר להניח שהם יעברו מחזור ייחום נוסף זמן קצר לאחר שהחתלתולים שלהם יגמלו ויעזבו את הבית. בממוצע, נקבה לא מעוקרת יכולה להמליט שלוש פעמים בשנה. אז כדי להבטיח את הבריאות והרווחה של החתול שלך, רוצ'ינסקי אומר שעדיף להשתלט על המצב.

באופן אידיאלי, נקבה צריכה להיות מעוקרת לפני שיש לה אי פעם מחזור ייחום. בדרך כלל זה אומר לפני גיל 5 חודשים. ברגע שההורמונים האלה יתחילו באמת לזרום במהלך מחזור הייחום הראשון, יש לה הרבה יותר סיכוי לפתח סרטן שד ממאיר בעתיד. ועם כל מחזור שלאחר מכן, הסיכוי לסרטן הזה פשוט ממשיך לעלות. לחתולים שעוקרו לפני הייחום ראשון שלהם לא סביר מאוד שיפתחו סרטן מסוג זה.

האם חתולים יודעים מתי את במחזור?

לא ידוע על שום דבר "רשמי" על חתולים שיודעים מתי לבעליהם יש מחזור. אבל לעתים קרובות נראה שהם חשים מתי אנחנו עצובים או לא בטוב. ולכן, נותנים לנו גירודים נעימים והתכרבלויות נוספות לתמיכה, וזה בסדר גמור.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בדומה לבני האדם, גם כלבים וחתולים יכולים לסבול מתגובה אלרגית לאלרגנים שבאוויר, עובש ואבקנים של עצים וצמחים שונים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן