איך אני יכול לדעת את המין של חתול?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מין של חתול

קביעת המין של החתול החדש שלך היא לא תמיד דבר קל. התכונות של חתול זכר בהשוואה לחתול נקבה לא תמיד ברורות לבעלי חתולים חדשים, וקשה עוד יותר לקבוע את המין של חתלתול או זכר מסורס.

עם זאת, ישנם סימנים והתנהגויות שיכולים להקל על קביעת מין החתול. והמשך לקרוא כדי לגלות את הדרכים הטובות ביותר לקבוע את מין החתול שלך.

קביעת המין של חתלתולים גורים

לאלו המאמצים חתלתול, רוב הסיכויים שחיית המחמד החדשה היא רק בת כמה שבועות. גורי חתולים שזה עתה נולדו וקטנטנים הם כל כך לא בשלים שכמעט בלתי אפשרי לדעת את המין שלהם. עם זאת, ברגע שהם בני שישה או שמונה שבועות, איברי המין שלהם נהיים ברורים יותר מבחינה ויזואלית. עם זאת, הפין אינו נראה בדרך כלל אצל חתולים זכרים. ואין זה סביר שהבעלים יוכל להרגיש או לראות את שק האשכים. לפיכך, חוסר לכאורה של פין או אשכים אינו אינדיקציה לכך שחתלתול הוא נקבה.  

ככלל אצבע, מגדלים משתמשים ב"סימני פיסוק" כדי לזהות את המין של חתולים צעירים יותר או חתולים מסורסים. כדי לעשות זאת, הרם בעדינות את זנבה של חיית המחמד. התחל בליטוף בעדינות ונסה לגרד את הגב התחתון של החתול כיוון שהוא או היא עלולים להרים את הזנב אוטומטית עם תחילת הגירוד.

  • חתולים נקבות– כאשר מסתכלים על אזור איברי המין של נקבה, החלל שמתחת לזנב, זה ייראה כמו סימן קריאה הפוך (¡) עם החריץ הארוך של אזור הנרתיק מתחת לפי הטבעת. פי הטבעת והנרתיק נמצאים בדרך כלל במרחק של כחצי סנטימטר בלבד זה מזה. אצל גורי חתולים, פי הטבעת והנרתיק עשויים להיראות כמו נקודות, והם עשויים להיות אפילו קרובים יותר זה לזה.
  • חתולים זכרים– לחתול הזכר יש הפרדה גדולה יותר בין פי הטבעת לפין, כשהאשכים באמצע. שני הפתחים האלה נראים יותר כמו נקודות, עיגולים או נקודתיים (:) מאשר כמו חריצים או קווים.

מין של חתולים מבוגרים

לאלו המאמצים חתול בוגר, השתמשו באותה טכניקת מין המשמשת לגורי חתולים. זה בדרך כלל עובד טוב גם לחתולים מסורסים וגם לחתולים שלא סורסו. עם זאת, אם חיית מחמד לא מעוקרת או מסורסת, יהיה קל יותר לקבוע את המין שלה בהתבסס הן על המראה והן על פי ההתנהגות. ברגע שחתולים מעוקרים או מסורסים אין הבדל התנהגות ברור בין המינים. ההבדלים לכאורה קשורים כנראה לטמפרמנט של חתולים בודדים.

  • חתולים "שלמים"– לחתולים שלא סורסו יש אשכים ברורים ולסת רחבה יותר. יש להם גם התנהגויות ייחודיות שמתחילות כשהן מגיעות לבגרות. חתולים זכרים לא מסורסים נוטים להיות פעילים ואגרסיביים יותר. הם גם נוטים יותר לסמן את הטריטוריה שלהם באמצעות ריסוס שתן מאשר מסורסים. חתולה נקבה שלא עברה עיקור תיכנס לייחום בערך כל שבועיים בעונה. במהלך תקופה זו ההתנהגות שלה יכולה להשתנות באופן דרסטי כשהיא מנסה למצוא בן זוג. במהלך תקופה זו, חתולים לא מעוקרים בדרך כלל דורשים יותר תשומת לב וקולניים יותר.
  • חתולים מעוקרים ומסורסים– חתולות נקבות מעוקרות עדיין יראו את ה"!" הפוכה. אבל אם היא מאומצת כמבוגרת, ניתן להשתמש בבדיקות הורמונליות כדי לקבוע אם היא מעוקרת. עם נקבות חתולים, חשוב לברר אם הם עוקרו או לא לפני שתקרה המלטה בהפתעה. רוב החתולים הזכרים המסורסים עדיין יראו את השרידים של שק האשכים. ופי הטבעת והפין עדיין יהיו קרובים יחסית זה לזה. חתולים מסורסים לא יציגו התנהגויות טיפוסיות של גברים או נקבות. זכרים מסורסים הם בדרך כלל פסיביים יותר מזכרים "שלמים", ונקבות מעוקרות אינן עוברות חום.  

הבדלים במראה המבוסס על מין

  • בעוד שכל החתולים נראים דומים מאוד, כמה צבעים ואינדיקציות פיזיות ייחודיים למין מסוים.
  • באופן ספציפי, נדיר ביותר שלחתול זכר יש פרוות קליקו בשלושה צבעים. עבור אלה עם חתול קליקו או טורטי, סיכוי טוב מאוד שחיית המחמד היא נקבה.
  • זה נדיר שלחתולה יש פרווה בצבע כתום או ג'ינג'ר (או כתום-לבן). למי שיש חתול כתום, יש סיכוי טוב שזה זכר.
  • לחתולה שילדה יש ​​סיכוי גבוה בהרבה לפטמות ברורות מבחינה ויזואלית. (אם כי גם לזכרים וגם לנקבות יש פטמות).
  • לנקבות שעוברות ייחום עשויה להיות כמות קטנה של הפרשות נרתיקיות ריריות. ולחתולה בהריון תהיה בטן נמוכה ונפוחה.

לסיכום

בכל שלב תוכל להתייעץ עם הוטרינר שלך, אם אינך בטוח במין החתול והוא יוכל לתת את המידע המדוייק ואף ימליץ איך לנהוג ומה ההמלצות.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

המחלה הזו קשה לאבחון וכן יכולה להוביל לסיכון חייו של הכלב, אך לאחר שאובחנה – קלה לטיפול.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן