הכל מתחיל בחינוך: חמישה טיפים לאילוף יעיל של כלבכם

כמה זמן כדאי להקדיש לאימון הכלב בכל יום, איזה ציוד יסייע לכם באילוף ומה הקשר בין בחירת השם לחינוך מוצלח? מדריך עשה זאת בעצמך לאילוף כלבכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיפים לאילוף כלבים

בדומה לחינוך ילדים, גם אילופו של חבר המשפחה הצעיר הוא תהליך ארוך הדורש סבלנות ומקצועיות. אם אתם מתכננים לקבל תוספת חדשה ושעירה לביתכם בזמן הקרוב, כדאי לבחור אילוף כלבים מקצועי כדי להקנות לכלב הרגלים מסוימים. אם בכל זאת מתחשק לכם להתוות את הדרך בעצמכם, קיבצנו עבורכם מספר טיפים יעילים שיעזרו לכם להתחיל.

בחרו נכון

בחרו בכלב שיתאים לאורח החיים שלכם. אם אתם ספורטיביים בחרו בבן לוויה בעל אופי נמרץ שיצטרף אליכם ולמדו אותו כיצד להתנהג גם בחוץ. אם אתם טיפוסים ביתיים, בחרו בכלב רגוע והרגילו אותו אל הסביבה הפנימית.

לדוגמא: רועה גרמני ככל הנראה לא יתאים לטיפוסים שאינם אוהבים ללכת לטיולים ארוכים

תנו שם שיתגלגל על הלשון

גם לבחירת השם לחיית המחמד החדשה כדאי להקדיש מחשבה. תנו לכלב כינוי פרקטי וקליט, אותו יוכל ללמוד מהר, זאת כדי שתוכלו לקבל את תשומת לבו במהלך האילוף. כדאי לנקוב בשמו פעמים רבות בזמן שאתם משחקים איתו, מלטפים אותו ומאמנים אותו.

אילוף כלבים

 

הגדירו זמן ביום לאילוף  

הקדישו רבע שעה עד 20 דקות ביום לאימון פורמלי. בשאר הזמן הוא ימשיך להתאמן בכל אינטראקציה שתהיה לכם עמו. חשוב לשים לב כי הוא מקפיד על דפוסי ההתנהגות אותם למד, גם לאחר זמן האילוף המוגדר.

היו רגועים וטבעיים בזמן האילוף

התנהגות עצבנית ורגשנית מצדכם תביא לתוצאות פחות טובות מצד הכלב. זכרו שהאילוף נעשה כדיי לעודד את חיית המחמד לדבוק בהתנהגויות רצויות ולהעניש אותו על דפוסים שליליים.

בחרו להתחיל עם כמה התנהגויות בסיסיות חשובות לכם. כמו "לשבת", "לעמוד", "להביא", "לחכות" וכדומה. זכרו לתגמל אותו על כל התנהגות טובה ולעודד אותו, ולהעניש אותו על התנהגות לא טובה. התמדה היא שם המשחק.

בחרו את הציוד המתאים

בהתייעצות עם המאלף יכול להיות שתצטרכו כלוב אילוף או גדר גורים תלוי בסוג הכלב  המשמשים בין היתר למשל לחינוך לצרכים כמובן שרצועה  וקולר נוח הם בסיס טוב להתחלה, נוסף על כן חטיפים לכלב מסייעים לאימון ויספקו לו מוטיבציה להתנהגות ראויה. חטיפים מכל הסוגים וכל ציוד אחר שתצטרכו לאילוף וחינוך כלבכם ניתן למצוא בפט-בסט חנות חיות עם שירות משולחים חינם לכל הארץ

כמובן שמומלץ להתייעץ עם מאמן מקצועי לגבי אמצעים נוספים שיכולים לסייע לכם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אלרגיה למזון אצל חתולים הינה תגובה המתווכת דרך מערכת החיסון ומתבטאת בבעיות עור וגרד. קראו עוד על דרכי טיפול במאמר...

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן