למה חשוב שכלבים וחתולים ישתו מים?

הימים מתקצרים, החופש הגדול מסתיים וחגי הסתיו כבר עומדים בפתח, אך למעשה מזג האוויר עדיין חם מאוד, כך שחשיבות השתייה המרובה עומדת בעינה. וכפי שחשוב שאנו נשתה - כך גם חיות המחמד שלנו. אז כיצד ניתן לעודד שתייה ואיך מזהים התייבשות? גשו למטבח, קחו כוס מים קרים, ושבו לקרוא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אנו יודעים לדקלם בעל פה עד כמה חשובים המים לגופינו. הדבר נכון גם לחיות המחמד שלנו: הם מסייעים לגופם לעכל את המזון, לספוג את החומרים המזינים אותו ולסלק את הפסולת הבלתי רצויה. חתול או כלב שיאבדו מים בכמות של כ-10% ממשקל גופם, מסכנים קשות את תפקוד המערכות בגופם, ואף את חייהם. אך באותה נשימה, לא תמיד חיית המחמד שלנו בכלל מעוניינת לשתות. חתול, למשל, הוא בעל חיים עצמאי, שקשה מאוד "לשכנע" אותו לעשות כרצוננו. גם חלק מהכלבים ניחנים באופי עצמאי ועיקש. אז מה קורה, נניח, כשאנו מבחינים כי חיית המחמד לא שותה מספיק? מים רעננים, טריים וצוננים יעודדו את הכלב או החתול לשתות אותם כיצד נעודד את חיית המחמד לשתות? חשוב שנזכור שאנו אכן לא יכולים לאלץ את חיית המחמד שלנו לעשות דבר שהיא אינה רוצה לעשות בעצמה. אך מה שאנו כן יכולים לעשות הוא לעודד את רצונה ולהפוך את המים ל"מזמינים", בעזרת הקפדה על מספר דברים: מים זורמים. רבים מהחתולים מעדיפים מים זורמים על פני מים היושבים בקערה. כך גם חלק מהכלבים (למרות שאצלם זה פחות נפוץ). ואכן, המראה של חתול המתיישב על שפת הכיור ושותה את המים הזורמים מהברז, או כלב הטומן את ראשו באסלה, הוא לא נדיר. אז אם אינכם מעוניינים להשאיר ברז פתוח באופן קבוע (ורצוי שלא), ניתן להחליף את קערת המים של חיית המחמד במזרקת מים. השוק מלא מזרקות בעיצובים וגדלים שונים, אך כולן מספקות את אותה המטרה – מים זורמים, רעננים ונקיים. מים איכותיים ונקיים. רבות מחיות המחמד לא יהנו לשתות מים היושבים זמן רב בקערה ישנה. כדאי להקפיד לשמור על איכות המים, להחליף אותם מספר פעמים ביום ולהוסיף קוביות קרח בימים חמים. מים רעננים, טריים וצוננים, ללא שאריות מזון שנפלו פנימה, יעודדו את החיה לשתות אותם. איכות הקערה. קערה שברירית שהחתול או הכלב יכולים להפוך בקלות כשאתם לא בטווח ראייה, עלולה להשאיר אותם שעות רבות ללא מים. רצוי לדאוג לקערה יציבה וחזקה, ולהקפיד לנקות אותה באופן קבוע. אם הקערה מלוכלכת עד שאתם לא הייתם מוכנים לשתות ממנה – כך גם חיית המחמד. כמות המים. סעיף התקף במיוחד לימים בהם את מבלים את רוב שעות היום מחוץ לבית. כדאי לדאוג למספר קערות מים שונות, למלא אותם במים טריים ולמקם אותם באזורים שונים בבית. כיצד מזהים התייבשות? כמות המים היומית שצורכים כלבים וחתולים צריכה להיות כ-2.5 מכמות המזון. אם חיית המחמד שותה מעט מדי מים, או לחילופין – הרבה יותר מדי, מומלץ לקחת אותה בהקדם לבדיקה אצל וטרינר. מחסור או עודף שתייה אצל חתולים וכלבים, מעידים לרוב על בעיה בריאותית, מחלה או דיכאון. ומה אם מילאתם אחר כל הסעיפים, אך בכל זאת חיית המחמד מסרבת לשתות? ייתכן שהיא על סף התייבשות וזקוקה לעירויי נוזלים אצל וטרינר. כיצד תזהו התייבשות? הדרך המהירה ביותר היא לבדוק האם העור איבד מהגמישות והאלסטיות שלו (הרימו את עורף הכלב. הוא חוזר למקומו? הכל בסדר. נשאר מורם? הכלב מיובש). סימנים נוספים הם ייבוש הריריות בפה, חולשה, איבוד התיאבון, עיניים שקועות, הקאה ודיכאון. במידה וניתקלתם באחד, או יותר, מהסימנים הנ"ל, יש לגשת באופן מיידי לווטרינר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אם חשבתם שלנו יש חיים קשים, הנה כמה דוגמאות מהטבע שיוכיחו לכם שבעצם החיים שלנו די קלים.
הוא היה כוכב בשנות ה-60, מחזיק בתואר הנחש הארסי הנפוץ ביותר בארץ וניזון מציפורים ואפילו לטאות. מיהו הצפע הארצישראלי?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן