תסמונת ברכיצפלית בכלבים – כל מה שחשוב שתדע

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תסמונת ברכיציפלית בכלבים

אם לכלב שלך יש פנים שטוחות, סביר להניח שהוא חווה תסמונת ברכיצפלית (ברכי=קצר, צפאלי=ראש) מצב המורכב מכמה עיוותים המשפיעים על נשימת הכלב. 
התסמינים כוללים בדרך כלל נשימה רועשת ומאומצת, נחירות והפרשות מהאף. זוהי תסמונת גנטית המשפיעה באופן לא פרופורציונלי על גזעים כמו בולדוגים, פאגיםבוסטון טריירבולדוג צרפתיפקינזצ'או צ'או וכן שיצו. וטרינר יאבחן תסמונת ברכיצפלית באמצעות בדיקה גופנית וסדרה של בדיקות הדמיה אבחנתיות ולרוב ימליץ על ניתוח. הפרוגנוזה לכלבים שעוברים ניתוח טובה אך תלויה בחומרת המצב ובגיל הכלב. אתה לא יכול למנוע תסמונת ברכיצפלית, אבל אתה יכול לעשות בחירות באורח חיים שעוזרות למזער את הסבל של הכלב שלך. 

תסמונת ברכיציפלית בכלבים

מהי תסמונת ברכיצפלית?

תסמונת ברכיצפלית היא שילוב של הפרעות בדרכי הנשימה העליונות הגורמות לחסימה חלקית בנשימה של הכלב הנגרמת על ידי גולגולות/חוטמים מקוצרים. התסמונת כוללת בדרך כלל מספר מצבים, כגון חיך רך מוארך, שקיות גרון מתהפכות, ועורף סטנוטי. כלב עם תסמונת ברכיצפלית עשוי לסבול מאחד או את כולם.

  • חיך רך מוארך- החיך הרך הוא הרקמה שעל גג הפה. כאשר החך הרך ארוך מדי, הקצה שלו נמשך וחוסם את דרכי הנשימה. זה מפריע לתנועת האוויר לתוך הריאות.
  • שקיות גרון מוטות- שקיות הגרון הן מבני רקמה רכה ליד קפלי הקול והגרון. כאשר שקי הרקמה הללו הופכים לאחור (מופנים כלפי חוץ), הם נמשכים לתוך קנה הנשימה וחוסמים חלקית את זרימת האוויר. 
  • חרצים סטנוטיים– לכלבים ברכיצפלים יש לעתים קרובות נחיריים צרים או קמוטים מדי, מה שמקשה על הנשימה דרך האף. כלבים שיש להם עורף סטנוטי מסתמכים בעיקר על הפה שלהם לנשימה.

תסמינים של סינדרום ברכיצפלי בכלבים

כלבים עם מצב אחד או יותר הקשורים לתסמונת ברכיצפלית בדרך כלל מציגים תסמינים ברורים הקשורים לנשימה חריגה.

תסמינים

  • נשימה רועשת
  • קשיי נשימה
  • נַחֲירות חריגות
  • תפעיל חוסר סובלנות
  • פְּקִיקָה של מפרקים (קליקים)
  • הפרשות מהאף
  • לשון כחולה או חניכיים
  • הִתעַלְפוּת

התסמינים של תסמינים ברכיצפלים אצל כלבים משתנים בהתאם למספר המצבים וחומרתם, אך בכל מקרה, נשימת הכלב שלך תושפע. ברוב המקרים הקלים, כלב ינשום ברעש, ינחור בזמן שינה ויוציא הפרשות מהאף. עקב חוסר זרימת חמצן, הכלב שלך עלול להראות חוסר רצון להתאמן או לסבול מהתעלפות. במקרים חמורים, המחסור בחמצן יכול לתת ללשון או לחניכיים של הכלב גוון כחלחל. אם התסמינים אינם מטופלים, שנים של נשימה מאומצת עלולה לגרום לבעיות משניות בכלב, כולל השפעות של עומס על הלב. 

גורמים לתסמונת ברכיצפלית

תסמונת ברכיצפלית נגרמת על ידי גנטיקה. כלבים שנולדו לגזעים בעלי פנים שטוחות מובילים למומים בדרכי הנשימה העליונות שלהם וגורמים לבעיות נשימה. המינים הנפגעים בדרך כלל הם בולדוגים, פאגים, בוסטון טרייר, בולדוג צרפתי, פקינז, צ'או צ'או ושיצו. כלבים אלה גודלו כך שיהיו להם גולגולות מקוצרות למטרות אסתטיות, למרות שעיוותים ובעיות בריאות נפוצות מאוד. תערובות של גזעים אלה עשויות להיות גם עם תסמונת ברכיצפלית.

אבחון תסמונת ברכיצפלית בכלבים

כדי לאבחן את הכלב שלך עם תסמונת ברכיצפלית, הווטרינר שלך יבצע בדיקה גופנית ויברר לגבי הסימפטומים וההיסטוריה הבריאותית של הכלב שלך. מכיוון שהתסמונת כוללת מספר מצבים, הווטרינר שלך ישקול מגוון רחב של תת-אבחונים. הווטרינר שלך יכול לאבחן אפי סטנוטי פשוט על ידי הסתכלות על צרות הנחיריים. אם הווטרינר שלך חושד שלכלב שלך יש חיך רך מוארך או שקיות גרון מתהפכות, הם עשויים לבצע בדיקת CT או בדיקת דרכי אוויר עליונות בזמן שהכלב שלך מורדם. הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​גם על צילומי רנטגן של החזה, הריאות ודרכי הנשימה.

טיפול ומניעה

שילוב של ניתוח ושינויים באורח החיים הוא הדרך הטובה ביותר לטיפול בתסמונת ברכיצפלית אצל כלבים. נניח שלכלב שלך יש חיך רך מוארך. במקרה כזה, הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​על כריתת חיך רך. ההליך קורה כאשר מנתח מותח את עודפי הרקמה של החך הרך, ואז חותך אותה בניתוח באמצעות להב אזמל, מספריים או לייזר CO2. עבור שקיות גרון הפוך, אתה יכול להסיר אותם בניתוח. עבור חוטמים סטנוטיים, ניתן לעצב מחדש את הנחיריים בניתוח כדי ליצור פתח גדול יותר, מה שמקל על הכלב לנשום.

מכיוון שהשמנה עלולה להחמיר את התסמונת, ניהול משקל חיוני בהקלה על הסימפטומים של הכלב שלך. הגבל את החשיפה של הכלב שלך לחום ולחות, וודא שהפעילות הגופנית אינה מאומצת מדי והיא נעשית בתוך הבית או בשעות קרירות יותר של היום. עליך להשתמש ברתמה במקום בצווארון כדי למנוע לחץ על דרכי הנשימה של הכלב שלך. אין תרופות מתקנות או מרפאות, אבל כמה נוגדי דלקת עשויים לספק הקלה לטווח קצר.

אין דרכים למנוע את החריגות הגנטיות הגורמות לתסמונת ברכיצפלית בכלב שלך.

פרוגנוזה לכלבים עם תסמונת ברכיצפלית

הפרוגנוזה לכלבים עם התסמונת תלויה במספר המצבים. אם המחלות לא טופלו והפכו חמורות, הפרוגנוזה תושפע לרעה. לכלבים מבוגרים נוטים להיות פרוגנוזיות גרועות יותר מכלבים צעירים יותר.

לכלבים שמקבלים ניתוח מוצלח יש פרוגנוזות טובות. הם בדרך כלל נשארים בבית החולים יום עד יומיים לאחר הניתוח ויש להשגיח עליהם מקרוב. זה נורמלי שכלבים ישתעלו והסתתרו בזמן ההתאוששות מהניתוח. אבל זה אמור להירגע ככל שהכלב שלך מתרפא ומחלים. רוב הכלבים מתאוששים לחלוטין וממשיכים לחיות חיים נורמליים. ייתכנו שאריות נחירות ונשימה רועשת, אך בדרך כלל היא נמוכה יותר מאשר לפני הטיפול. 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן