היחסים בין חיות מחמד לילדים: איך לטפח קשר חיובי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
קשר חיובי עם חיית מחמד

ישנן עדויות הולכות וגדלות לכך שחיות מחמד, במיוחד כלבים, טובות לילדים. עדות זו בוודאי עוזרת לילד שמנסה לשכנע את הוריו לרכוש חיית מחמד. אך, קשר חיובי הוא לא תמיד קשר מיידי. ישנם דברים שמבוגרים יכולים לעשות כדי לעזור לטפח מערכת יחסים טובה הן עבור חיית המחמד והן עבור הילד, ותוך כדי למקסם כמה יתרונות אחרים של ילד שיש לו חיית מחמד.

היתרונות של להחזיק חיית מחמד לילדים

על פי סקר שנערך, לכשני שלישים מכלל המשפחות יש חיות מחמד: 76% הם כלבים. 41% הם חתולים. 24% הם דגים. ציפורים וזוחלים. ו-9% הם יונקים קטנים כמו ארנבות וחזירי ים. בסקר, 63% מההורים אמרו שהם קיבלו חיית מחמד לילדם כדי ליהנות ולוויה, ו-57% אמרו שזה יעזור ללמד את ילדם אחריות. מלבד חברות בלבד, ישנם יתרונות רבים אחרים של חיות מחמד לילדים, כולל:

  • אַחֲרָיוּת
  • שיפור בבריאות רגשית, פסיכולוגית ופיזית
  • סיפוק במערכות יחסים
  • רֵעוּת
  • הערכה
  • נֶאֱמָנוּת
  • אהבה, אמפתיה וחמלה

כיצד להציג חיית מחמד לילד?

בכל פעם שאתה מציג חיית מחמד לילד, אתה צריך לוודא שאתה צופה בהם באינטראקציה בכל עת. אסור להשאיר ילד לבד עם חיית מחמד עד שתדע ששניהם יהיו בטוחים. זה נכון במיוחד עבור ילדים צעירים מאוד. חיות מחמד רבות עלולות לשרוט או לנשוך ילד, אפילו בלי כוונה. וילדים יכולים להיות אגרסיביים מדי או להיבהל ולפגוע בחיית מחמד אם הם לא נמצאים בפיקוח מבוגר.

בקשו מילדכם לשבת בשקט בכיסא או על הספה ולתת לחיית המחמד לבוא אליו או להחזיק את חיית המחמד כדי שילדכם יוכל לדבר איתו ואולי ללטף אותו. בקש מילדך להציע מזון או פינוק לחיית המחמד, כדי לספק הזדמנות לחזק את החוויה עבור חיית המחמד. התבונן בחיית המחמד שלך ובילדך כדי לראות כיצד הם מגיבים. אם הילד או חיית המחמד מתנהגים באגרסיביות יתר, עבדו על האינטראקציות הללו לפי הצורך.

טיפים ללמד ילדים אחריות עם חיות מחמד

תגמול ילד על טיפול נאות בחיית המחמד שלו הוא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לחזק התנהגות אחראית. חיזוק חיובי, פרסים קטנים ואפילו פרסים כספיים לילדים בגיל המתאים יכולים לעזור ללמד את ילדכם לטפל היטב בחיית המחמד שלהם. הצבת "מטלות" חיית מחמד יומיות או שבועיות על תרשים שילדך יכול לראות בקלות ולסמן כאשר משימה הושלמה גם עוזרת להניע ולהזכיר להם את האחריות שלהם. כמבוגר, אתה תמיד צריך לוודא שהמשימה שהוקצתה הושלמה. ואם לא, השלם אותה בעצמך כדי שחיית המחמד שלך לא תסבול כתוצאה מכך.

שיתוף ילדכם באימון חיית המחמד יכול להיות יתרון עצום הן לילד והן לחיית המחמד. ניסיון משהו חדש, בניית ביטחון כאשר הוא מצליח, והשמחה של קשר ארוך טווח עם בעל חיים שווים את המאמץ לעודד את ילדכם ללמוד טכניקות חיזוק חיוביות ולעבוד עם חיית המחמד. ברור שכלבים הם בדרך כלל נהדרים לאילוף. אבל, גם חתולים, דגים, ארנבות וחיות אחרות ניתנים לאילוף. אז שקול לחפש מידע על אילוף חיית המחמד הספציפית שלך וערב את ילדיך כדי לשפר את הקשר.

כיצד לטפח קשר חיובי בין חיות מחמד וילדים

אם ילדים מרגישים בטוחים ומקבלים הנאה מחיית מחמד, סביר להניח שהם יבנו קשר חיובי. כדי להבטיח שחיית המחמד שלך תרגיש אותו דבר, שים כמה אמצעי זהירות וגבולות.

צור מקלט עבור חיית המחמד שלך

ודא שיש לחיית המחמד שלך מקום לברוח אליו אם הם לא רוצים להיות מוטרדים על ידי ילד. למד את ילדך לכבד את המרחבים הללו. זה עשוי להיות ארגז לכלב, עץ לחתול, בית ארנב או סוג אחר של מקלט בהתאם לבית שלך ולסוג חיית המחמד.

הגדר כללים לאינטראקציות בין חיות מחמד וילדים

הגדר כללי יסוד לילדך ולאינטראקציות שלו עם חיית המחמד שלך. עזור להם להבין את רעשי האזהרה ושפת הגוף שלו. ייתכן שילדים לא יודעים מה המשמעות של נהמה או שריקה. ולכן, תפקידו של ההורה להסביר את הדברים האלה לפני שהם קורים.

למד את ילדך על תקשורת לחיות מחמד

חשוב לדון בשפת הגוף ובאותות תקשורת אחרים, רעשים והתנהגות שגרתית של חיית המחמד לפני שאתה מביא את החיה הביתה. שיחה עם וטרינר שעובד במיוחד עם סוגי בעלי חיים אלה הוא משאב נהדר לגבי איך יכולה להיראות התנהגות נורמלית. המשפחה כולה צריכה להיות מודעת לכללי היסוד הרבה לפני הכנסת חיית מחמד לבית. זה מכוון את כולם להצלחה ומגדיל את הסיכויים לקשר חזק לטווח ארוך.

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות
"העירייה נוקטת בצעדים מרשימים בטיפול בחזירי הבר.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן