איך מסדרים את הגינה כשיש כלב בחוץ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב בגינה

קרדיט תמונה: freepik

סידור הגינה – כשבעל החצר אינו רק בעל הבית

עיצוב הגינה של הבית הינו חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית עצמו. עם זאת, בעת תכנון עיצוב וסידור החוץ ישנם שיקולים נוספים, השונים בתכלית משיקולי עיצוב הפנים. בעיקר כשבחצר מתגורר דייר נוסף המהווה חלק בלתי נפרד מהמשפחה – הכלב.

בית עם חצר הוא חלומם של רבים, המחפשים אחר הבית המושלם בו יוכלו להשתקע עם משפחתם, ליהנות משטח אדמה חיצוני בו ניתן להתאוורר בכל עת, לטפח צמחייה, לבלות זמן איכות עם המשפחה ולארח חברים. כאשר מגיע הרגע בו צריך לתכנן את עיצובו של החצר, את הריהוט והאביזרים שימוקמו בו, את הצמחייה ואת הפינוקים המיוחדים ששמורים למי שיכולים להרשות לעצמם. מגלים בעלי הבית שישנם שיקולים רבים וקריטריונים מגוונים המשפיעים על קבלת ההחלטות בעת העיצוב. שיקולים אלו הופכים לעיתים את תכנון עיצוב החוץ למורכב אף יותר מתכנון עיצוב הפנים של הבית. במיוחד כאשר מצטרפים אליהם גם שיקולי המגורים, הנוחות ותנאי המחייה של חיית המחמד האהובה של בעלי הבית.

כיצד מתכננים את סידור הגינה כשיש כלב בבית?

אילו אביזרים, רהיטים ופרטי נוי מומלצים לחצר בו מתגורר כלב ומאילו כדאי להימנע? כיצד לארגן את הצמחייה ומה הכי חשוב לכלב עצמו? קבלו מספר עצות לסידור הגינה עבור בעלי חיית המחמד האהובה על כולנו.

גדר 

אמנם מטרתה של הגדר עבורנו לתחם את שטח החצר של הבית ולמנוע כניסת זרים. אך גם עבור הכלב מדובר בסימון של הטריטוריה שלו. לכן, בעת בחירת הגדר יש לשים לב למספר מאפיינים העשויים להשפיע על הכלב ולפיכך גם עליכם:

גדר אטומה או עם מרווחים – כאשר הגדר אטומה, הכלב אינו רואה את מי שעובר בחוץ (אם כי שומע אותו כמובן). כך, גדר אטומה יכולה למנוע ממנו לרוץ לכיוון הגדר ולנבוח על כל מי שעובר לידה. לעומת זאת, כאשר בגדר ישנם מרווחים, הכלב ירוץ מטבעו לקראת כל מי שיעבור לידה וינבח עליו במטרה להרתיע ולהבהיר שזה השטח שלו. כשהעוברים והשבים ממשיכים בדרכם, הכלב תופס זאת כהצלחה בהברחת הפולש הפוטנציאלי – עובדה שתגרום לו להמשיך לנבוח על העוברים והשבים עד כדי מטרד עבור בעלי הבית ועבור השכנים.

מאפיינים חשובים נוספים של הגדר שיש לקחת בחשבון כשיש כלב הינם גובה הגדר (למניעת קפיצת הכלב מעליה), חוזק הגדר (לוודא שעמידה בפני קפיצת הכלב עליה ועומקה של הגדר באדמה (למניעת חפירה מתחתיה).

מקום מגורי הכלב בחצר

אם החלטתם שמקום מגוריו הקבוע של הכלב בחצר, וודאו שמיקומו יאפשר לו לצפות בכם נכנסים אל הבית ויוצאים ממנו, על מנת שילמד את התנהגותכם ואורח חייכם. הימנעו ממיקומו בסמיכות לגדר או לשער. אך עם זאת אל תמקמו אותו בפינה נידחת ומרוחקת בחצר.

אם החלטתם לרכוש או לבנות מבנה ייעודי לכלב, וודאו שהוא עשוי מחומרים מבודדים. הימנעו מבנייה מעץ (המגרה את הכלב ללעוס אותו) ומפינות ואלמנטים חדים העלולים לפצוע אותו. כמו כן, הקפידו לגרום לו לאהוב את המקום שלו באמצעות אביזרי נוחות ופינוקים למיניהם (משחקים ייעודיים לכלבים, ממתקים לכלבים וכו'). 

פינות ישיבה – אם ברצונכם לרכוש פינות ישיבה ואירוח, וודאו שאינן עשויות מחומרים אותם הכלב עלול להרוס באמצעות שיניו, ציפורניו או בעת הישיבה עליהם.

בריכה ביתית – אין ספק שבריכה ביתית היא פינוק לדיירי הבית ולאורחיהם, אך עשויה להוות פינוק ופיתוי גם עבור הכלב של המשפחה. אם ברצונכם למנוע מהכלב להיכנס לבריכה, הקפידו לתכנן זאת מראש ולתחום אותה באופן שימנע את כניסתו.

גזיבו – הגזיבו הוא שדרוג נהדר לחצר המעניק מראה יוקרתי ומאפשר ליהנות מפינה מוצלת ונעימה. בייחוד בימי הקיץ החמים. גם עבור חיית המחמד של המשפחה, גזיבו הוא מיקום מושלם לרביצה לאורך שעות הצהרים. לכן, אם גם אתם החלטתם לקנות גזיבו, העניקו לכלבכם את האפשרות ליהנות מפינה מוצלת ונוחה תחתיו ודאגו ליצור לו פינה משלו, בה יוכל לשהות לכשירצה.

צמחיה – הצמחייה הנבחרת לגינת הבית מוסיפה רבות לעיצוב, כמו גם לתחושתם של השוהים בה. עם זאת, כאשר ישנו כלב בבית, מומלץ להתייעץ בטרם בחירתה. שכן יש לקחת בחשבון שהכלב עלול לחפור באדמה מסביב ומתחת לצמחיה ולעצים ואף לנגוס בהם. לכן עליכם להקפיד לבחור בצמחיה עמידה וכמו כן בכזאת שאינה רעילה או מסוכנת לכלבים.

לסיכום

הכלב הוא אחד מדיירי הבית ולכן יש להתחשב באופיו ובטבעו בעת עיצוב חצר הבית. שכן סביר להניח שברוב שעות היום הוא זה שישהה בו. אמנם רבים נוהגים לאלף את כלביהם עוד בגיל צעיר. כך שהכלב אינו צפוי לגרום לנזקים כלשהם בצמחיה, בריהוט או באביזרי החצר למיניהם. אך עם זאת, חשוב לזכור כי עדיין מדובר בבעל חיים שמטבעו עלול לגרום לנזקים מסוימים ועל כן יש להיערך לכך בהתאם.

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

כיצד נטפל בחתול הסובל מעודף משקל? ריכזנו עבורכם את הטיפים הכי חשובים >>>
האם ידעתם שחתולי רחוב תורמים רבות לבריאותנו ולסביבה? בפוסט זה נגלה לכם את הסודות של חתולי הרחוב ומדוע חשוב לשמור עליהם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן