פרוביוטיקה לכלבים: האם חיית המחמד שלך יכולה להפיק תועלת מחיידקים בריאים?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
probiotics

המילה חיידק בדרך כלל גורמת לך לחשוב על חיידקים מסוכנים, מחלות וזיהום. עם זאת, לבעלי חיים ולאנשים יש מספר רב של מיקרואורגניזמים "בריאים" (חיידקים) המסייעים בתפקודים תקינים בגוף. 

מיליארדי חיידקים בריאים אלה חיים במערכת העיכול, שם הם מסייעים בעיכול המזון,מייצרים חומרים מזינים חיוניים ומסייעים במאבק בזיהום. אלה מכונים פלורת מעיים. 
מספר גורמים יכולים להפר את האיזון של חיידקים בריאים בגוף, כגון:

  • לחץ
  • מחלה
  • תרופות
  • תנאים לא סניטריים  

כאשר זה קורה לכלב שלך, זה יכול לגרום לבעיות קיבה או ירידה בבריאות הכללית .

פרוביוטיקה היא תוספי תזונה. הם מכילים מיליארדי חיידקים מועילים המצויים באופן טבעי במערכת העיכול. כאשר נלקחת בצורת תוסף, פרוביוטיקה נועדה לספק יתרונות בריאותיים. 

פרוביוטיקה זכתה להצלחה עצומה בשוק בריאות האדם, ולכן התוספים הפכו פופולריים יותר ויותר גם עבור חיות מחמד. אבל האם הם שווים את זה עבור הכלב שלך?

למה משתמשים בפרוביוטיקה?

פרוביוטיקה לכלבים נמצאת בשימוש נרחב להפחתת גזים ושלשולים. הם מומלצים לעתים קרובות גם לכלבים עם מחלות עיכול שונות. ובדיוק כמו עם אנשים, וטרינרים ממליצים לעתים קרובות על פרוביוטיקה לכלבים בעקבות טיפול אנטיביוטי. זה עוזר להחליף את החיידקים הטובים במערכת העיכול.  

כמה מחקרים מראים כי פרוביוטיקה של כלבים עשויה לעזור גם עם:

  • תפקוד כליות
  • תפקודי כבד
  • מצבי עור הקשורים לאלרגיה
  • תפקוד מערכת החיסון
  • ריח רע מפה
  • איכות הפרווה
  • ניהול משקל

החוקרים ממשיכים לבדוק באילו מצבים אחרים פרוביוטיקה עשויה לעזור. 

מתי כדאי לתת לכלב פרוביוטיקה?

עדיף לתת לכלב פרוביוטיקה רק לאחר התייעצות עם הוטרינר. לאחר סקירת ההיסטוריה הבריאותית של חיית המחמד שלך, הם עשויים לרשום פרוביוטיקה ספציפית לכלב שלך. 

תוספי פרוביוטיקה נועדו כולם להגביר את הצמיחה של חיידקים בריאים בגוף הכלב שלך. אבל לא כולם אותו הדבר. מכיוון שהפרוביוטיקה שונה, עליך לתת לגור שלך רק פרוביוטיקה המומלצת על ידי הווטרינר שלך.

האם פרוביוטיקה לכלבים עובדת?

בקיצור, אנחנו לא יודעים. חלק מבעלי חיות המחמד מקפידים על פרוביוטיקה. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף ובבקרת איכות. עד אז, עדיף לא להשתמש בפרוביוטיקה בכלבים בריאים, אלא אם כן הווטרינר שלך ינחה אותך.

מעט מחקרים תיעדו את היתרונות הבריאותיים של פרוביוטיקה לכלבים. זה אומר שאין לנו באמת הוכחות מדעיות טובות לכך שפרוביוטיקה עובדת עבור כלבים. אולי הם פשוט לא שווים את הכסף.

ישנן סיבות נוספות להיות סקפטיים לגבי פרוביוטיקה לכלבים:

  • פרוביוטיקה אינה מוסדרת. תוספי חיות מחמד אינם מוסדרים על ידי ה-FDA או כל ארגון אחר. חוסר הפיקוח פירושו שחברות אינן נדרשות לציית להנחיות קפדניות לגבי ייצור ותווית מוצרים. אז פרוביוטיקה אחת יכולה להיות שונה מאוד מאותה פרוביוטיקה המיוצרת על ידי חברה אחרת. או מה שחברה אומרת שהיא מכניסה לתוספי התזונה שלה אולי בכלל לא נמצא שם.
  • התוויות על תוספי פרוביוטיקה שגויות לעתים קרובות. מחקר אחד  בדק את החיידקים בשמונה פרוביוטיקה וטרינרית וחמש פרוביוטיקה אנושית. מכל 13 המוצרים, רק שניים הכילו תוויות מדויקות. במקרה אחר, מיני החיידקים בפרוביוטיקה של כלבים זוהו באופן שגוי ב 35% מהמוצרים.
  • ייתכן שהחיידקים בפרוביוטיקה לא יועילו לכלבים. מחקרים מצאו שלרוב הפרוביוטיקה הזמינה למכירה היו רק כמויות קטנות של חיידקים שימושיים לגוף הכלב. 
  • כמה חיידקים בתוספי פרוביוטיקה יכולים להזיק. מחקרים אחרים מראים שחיידקים מסוימים בפרוביוטיקה עלולים לגרום להתפשטות של מחלות מסוכנות בבעלי חיים ובני אדם.

מה הפרוביוטיקה הטובה ביותר לכלבים?

הפרוביוטיקה הטובה ביותר תלויה בצרכי הבריאות של הכלב שלך. כל כלב הוא שונה. בקש מהווטרינר שלך להמליץ ​​על מוצר המכיל זני חיידקים המכוונים לצרכיו האישיים של הכלב שלך.

כדי להפיק את המרב מתוסף הפרוביוטיקה, חפש את המידע הבא על כל מוצר שאתה קונה:

  • פרוביוטיקה המכילה 1-10 מיליארד CFUs: קנה פרוביוטיקה המכילה 1 מיליארד עד 10 מיליארד CFUS למנה יומית. זה מתייחס למספר החיידקים בפרוביוטיקה. 
  • רשימה של המינים והזנים הספציפיים של החיידקים: היתרונות הבריאותיים משתנים בין מינים וזנים שונים של חיידקים. אתה יכול לבחור תוסף עם חיידק מסוים בהתאם למה שאתה מטפל.
  • תכנים נוספים בתוסף: כך אתה יודע מה עוד יש בפרוביוטיקה. פרוביוטיקה עשויה להכיל גם שמרים, אנזימים, מינרלים וויטמינים.
  • תאריך תפוגה: החיידקים החיים הם הסיבה שאתה קונה את הפרוביוטיקה. החיידק החי הזה מגביל את חיי המדף לכמה חודשים. בדוק אם יש תאריך תפוגה על כל פרוביוטיקה שאתה קונה. זה צריך להיות התאריך שאחריו התוספים אינם יעילים יותר.
  • אחריות לגבי מספר החיידקים החיים בתאריך התפוגה. אתה רוצה לדעת את מספר החיידקים החיים במוצר בסוף חיי המדף שלו . חברה יכולה לומר לך כמה חיידקים חיים יש במוצר בזמן ייצורו. אבל זה לא שימושי אם כל החיידקים מתים כשאתה קונה את זה.
  • שם ופרטי התקשרות של יצרן המוצר: זה מבטיח שתוכל ליצור קשר ישירות עם היצרן אם יש לך שאלות לגבי התוסף.

לבסוף, קרא ופעל לפי המלצות האחסון. כדאי לאחסן פרוביוטיקה כראוי, שכן חשיפה לאוויר, לחות או טמפרטורות קיצוניות עלולה לפגוע ביעילות המוצר.

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן