לשון כחולה – 4 גזעי כלבים בעלי לשון בצבע ים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
לשון כחולה צ'או צ'או

לרוב הכלבים יש לשון ורודה, אבל לכמה גזעים יש באופן טבעי לשון כחולה. לעיתים קוראים לזה לשון שחורה. לפחות שני גזעים נדרשים להיות בעלי לשון כחולה לפי תקן הגזע שלהם, שהוא התיאור הכתוב של המאפיינים הנדרשים של הגזע. לצ'או צ'או ולשאר-פיי יש תמיד לשון כחולה ומוצקה. בנוסף, גם ל-Eurasier וגם ל-ridgeback התאילנדי עשויה להיות לשון שחורה או לשון כחולה-שחורה מוצקה. לכמה גזעים אחרים ולגזעים מעורבים יש מדי פעם לשון כחולה או לשון ורודה עם כתמים כחולים.

הצבע הכחול-שחור (שגם נראה אפור) נגרם מפיגמנטציה נוספת בלשונותיהם של כלבים מסוימים. בגזעים מסוימים, עודף הפיגמנטציה הזו היא תכונה שעוברת מדור לדור. לכמה מינים אחרים יש לשונות כחולות, כולל ג'ירפות, דובי קוטב, אוקאפי, אימפלות ועוד עם לשון כחולה. המשך לקרוא כדי לגלות אילו גזעי כלבים יכולים להיות בעלי לשון כחולה.

גזעי הכלבים בעלי לשון כחולה

1. שר פיי (Shar-Pei)

השאר-פיי הסיני מזוהה באופן מיידי הודות לעורם המקומט הייחודי ולוע גדול ומבעבע המזכיר היפופוטם. לשאר-פיי צריכה להיות לשון כחולה-שחורה, רצוי מוצקה אם כי לחלקם יש רק לשונות מנוקדות. גזע זה יכול להיות מועד למצבים בריאותיים רבים ושונים, כולל בעיות עור, בעיות אוזניים, בעיות עיניים, פיקת הברך, ודיספלסיה של מפרק הירך.

שאר פיי
שר פיי

אף אחד לא יודע בוודאות בן כמה בדיוק הוא הגזע העתיק הזה, אבל יתכן שהשר-פיי קיים בסין כבר 2,000 שנה. הוא כמעט נכחד בשנות ה-70, אבל מגדלים אמריקאים התחבבו על הגזע הנדיר ושאר-פיי הפך לפופולרי מאוד. השאר-פיי חושש באופן טבעי מזרים וזקוק לסוציאליזציה נרחבת בתור גורים. הם מסורים מאוד למשפחותיהם אך גם עצמאיים, כך שהם יכולים להיות קשים לאימון.

2. צ'או צ'או

הלשון של הצ'או צ'או צריכה תמיד להיות בצבע כחול-שחור אחיד – כמה שיותר כהה יותר טוב. לשון מנומרת היא תקלה גנטית לפי תקן גזע צ'או צ'או. מכיוון שהלשון בצבע כחול-שחור היא תכונה תורשתית, סביר להניח שהצ'או צ'או והשר-פיי קשורים זה לזה רחוק.

כלב צ'או צ'או
כלב צ'או צ'או

גורי צ'או צ'או נולדים עם לשונות ורודות. הם הופכים לאט לאט לצבע כחול-שחור כשהגור מתבגר, מתחילים בערך בזמן שהם פותחים את עיניהם. התהליך מסתיים עד גיל 6 חודשים. כמו השאר-פיי, גם הצ'או צ'או מגיע מסין והוא ישן או אפילו מבוגר יותר מהשר-פיי. גזע זה דורש הכשרה וסוציאליזציה מוצקה מאוד מאדם עם ניסיון בגידול כלבים, מכיוון שחלק מהמאכלים יכולים להיות טריטוריאליים ועצמאיים מדי. 

3. יורייזר (Eurasier)

eurasier

ה-Eurasier הוא גזע כלבים צעיר יותר, שפותח בגרמניה בשנות ה-70 תוך שימוש במספר גזעים. כולל: שפיץ זאב, סמויאד וצ'או צ'או, מהם ירשו חלק מתושבי אירו-אסיה לשונות כחולות. ה-Eurasier נוצר במיוחד כדי להיות חיית מחמד משפחתית אוהבת ומסורה. הגזע פעיל בחוץ, אבל רגוע בבית, עם מזג נינוח. הם יכולים להיות דוחים עם זרים אבל אוהבים את המשפחות שלהם. הגזע הוא אינטליגנטי מאוד וקל לאילוף, מגיב בקלות לשיטות חיזוק חיובי. הם זקוקים לכמות מתונה של פעילות גופנית. הם נהנים מאימונים לספורט כלבים כמו זריזות או כדור כדור. 

4. רידג'בק תאילנדי (Thai Ridgeback)

הרידג'בק התאילנדי הוא גזע נדיר ועתיק שמקורו בתאילנד לפני יותר מ-300 שנה. שם הוא שימש ככלב ציד וכלב שמירה. מזוהה עם סימנים שחורים על הלשון, ככתמים או בצבע אחיד. הרידג'בק התאילנדי הוא כלב בגודל בינוני עם שיער קצר ורכס. קו שיער לאורך הגב הצומח בכיוון ההפוך משאר הפרווה.

רידג'בק תאילנדי
רידג'בק תאילנדי

הגזע הוא פעיל ואתלטי וזקוק להרבה פעילות גופנית יומיומית. למרות שהרידג'בק התאילנדי אינטליגנטי ביותר, זהו גזע עצמאי ולכן האימון יכול להיות מאתגר. הגזע מגן באופן טבעי, ולכן הם דורשים סוציאליזציה נרחבת כגור ואף מעבר לכך. הרידג'בק התאילנדי נאמן מאוד למשפחתו אך יכול לחשוד בזרים. 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מסתבר שלא כל מה שאנחנו אוכלים בריא לציפור או לתוכי שאנחנו מגדלים אז הכנו לכם רשימה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן