למה הכלב שלי מסריח? סיבות ודרכי טיפול

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב מסריח

אתם וודאי יודעים שכלב מסריח – זה סרחון אמיתי ומוחשי. למרות שאתה אוהב את הכלב החביב שלך מאוד, לפעמים הוא רוכן לנשיקה, אתה נרתע באימה מהסירחון. האם הוא התחכך במשהו מת? האם הוא הרגיז בואש? או שהוא נכנס שוב לארגז החול? יש מגוון סיבות לריח כלבלב, ואם אינך יכול להסיר אותו באמבטיה טובה, סביר להניח שזה ידרוש ביקור אצל הווטרינר שלך כדי לאבחן מצב רפואי בסיסי. 

להלן 7 סיבות מדוע הכלב שלך עלול להריח רע

כלב מסריח

מחלת שיניים

האם ידעת שלרוב חיות המחמד – עד 85 אחוז – מעל גיל שלוש יש מחלת שיניים? גם אתה היית סובל ממחלה זו, אם היית עובר שלוש שנים בלי לצחצח שיניים. תוך שעות לאחר ארוחה, רובד דביק מתחיל להצטבר על שיני חיית המחמד שלך, ומתקשה לאט לאבן אבנית דמוית מלט. רובד ואבנית עמוסים בחיידקים, מה שמוביל לדלקות חניכיים וזיהומים. בעוד שריח קל הוא נורמלי עבור  חיות מחמד, נשימת כלבים מסריחה מצביעה על זיהום שיניים בסיסי, שן חולה או גידול בפה.  

מחלת כליות

חיות מחמד עם מחלת כליות סובלות מחוסר יכולת לסלק חומרי פסולת מזרם הדם. הם מצטברים ויכולים ליצור ריח דמוי אמוניה לנשימה של כלבכם. יש אנשים שאומרים גם שלבעלי  חיים עם אי ספיקת כליות יש ריח מתכתי לנשימה. אם תפקוד הכליות של הכלב שלך ירד, סביר להניח שגם תבחין בעלייה בצמא ובמתן שתן. ככל שמחלת הכליות מתקדמת וחיית המחמד שלך לא יכולה לקחת מספיק נוזלים כדי לשטוף את הרעלים המצטברים, היא עלולה להיות בחילה ולהקיא, או לא לרצות לאכול. 

סוכרת

גם לחיות מחמד הסובלים מסוכרת בשלב מאוחר עשוי להיות ריח ייחודי לנשימה. אם הכלב שלך לא מייצר מספיק אינסולין או לא משתמש באינסולין כראוי, הגוף שלה לא יוכל להשתמש במזון שהיא אוכלת עבור חומרים מזינים. ללא תזונה מספקת, למרות הכמות שהיא אוכלת, הגוף שלה יתחיל לפרק את עצמו עבור חומרים מזינים, מה שיוצר קטונים. כשהגור שלך יוצר קטונים, לנשימה שלה יהיה ריח מיוחד. שיש אומרים שמריח כמו מסיר לק, בעוד שאחרים אומרים שהריח מתוק. 

זיהום בעור

כלבים בעלי עור מקומט, כגון בולדוג אנגלי, נוטים לפתח דרמטיטיס בקפלי העור. הפרעת עור מסריחה זו מתרחשת בגלל מגע קרוב עם העור. ויוצרת סביבה חמה ולחה מושלמת לצמיחת יתר של חיידקים משטחים, כגון חיידקים ושמרים. אורגניזמים אלו מייצרים רעלים הגורמים לגירוי ודלקת, מפרקים את מחסום העור ומובילים לזיהום.

אלרגיות עלולות לגרום לזיהומי עור אחרים. אלרגיות אצל כלבים מתבטאות בעור מגרד, ולא בעיניים דומעות והתעטשות כמו אצל אנשים. כשהגורה שלך מתגרדת, מלקקת ולועסת את עורה, היא פוגעת בו מספיק כדי לפגוע במחסום העור. ומאפשרת לחיידקים להיכנס דרך שברים בעור, מה שמוביל לזיהום מסריח.

זיהום באוזן

אלרגיות אצל חיות מחמד הן גם גורם שכיח לדלקות אוזניים. כלבים מסוימים עשויים להיות פשוט מועדים לפתח דלקות אוזניים בגלל האנטומיה שלהם. כמו כלבי ציד עם אוזניים ארוכות ונפולות הלוכדות לחות. כלבים ששוחים לעיתים קרובות ללא שגרת ייבוש אוזניים מתאימה לאחר מכן, צפויים גם לפתח דלקות אוזניים חוזרות. בדומה לזיהומי עור, הסביבה החמה והלחה באוזניים אידיאלית עבור שמרים וחיידקים להקים חנות ולהשתלט עליה. לפסולת רגילה באוזני הכלב שלך לא אמור להיות ריח, אבל כאשר אתה מבחין בצחנה מסוימת שמגיעה מאוזניה, או רעד מוגזם של ראש ושריטות, זה הזמן לביקור אצל הוטרינר שלך. 

בעיות שקיות אנאליות

שקים אנאליים הם שתי בלוטות קטנות הממוקמות משני צידי פי הטבעת של הכלב שלך. הן פולטות נוזל דק ומסריח כאשר חיית המחמד שלך עושה את צרכיו. מדי פעם, חיות מחמד עלולות לסבול מזיהומים או פגיעות בשק אנאלי. מה שגורם להן ללקק את הקצה האחורי שלהן יתר על המידה או לשוט לאורך הרצפה כדי להקל על הלחץ משקי אנאלי מלאים. אם חיית המחמד שלך מראה סימנים של בעיות בשק פי הטבעת, קבע ביקור עם הווטרינר שלך לבדיקה ידנית לפני שהשקים האנאליים של הגור שלך נקרעים ויוצרים מורסה, שיכולה גם ליצור סירחון לא קטן.

הֲפָחָה

יש כלבים שיש להם גז חזק מספיק כדי לפנות חדר. זה בדרך כלל אחרי שהם אכלו משהו מגעיל במיוחד. כמו אשפה עובשת או פגר נרקב. לעתים קרובות המקרים החמורים הללו של גזים מלווים בהקאות ושלשולים. וזה אם הכלב שלך אכל משהו שלא היה צריך לאכול. לפעמים, מערכת העיכול שלהם לא מסכימה עם המזון שאכלו, וזה בסדר. אם אתה מאמין שהגז  של הגור שלך יוצא דופן, זה הזמן לבקר את הווטרינר שלך. 

לסיכום

אם אתה מריח ריח רע מהכלב, והוא לא יורד במקלחת, ייתכן שיש בעיה בריאותית בסיסית. במקרה של ספק, פנה לווטרינר שלך כדי לרדת לשורש הבעיה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

על לחיי המין של חתולים בעונת הייחום והתוצאות שנשארים בשטח
תוכים מזן ארה נחשבים בעולם בין הזנים היפים ביותר. בואו נדבר קצת על זן תוכי ארה, המראה הייחודי שלו, מאפייניו, התזונה המומ

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן