חנוכה לכלבים? אלו הן הסכנות שכדאי להיזהר מהן במהלך החג

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חנוכה לכלבים

חנוכה לכלבים – האם זה אפשרי? "חג האורות" היהודי בן 8 הימים שנחגג עם הדלקת חנוכייה לילית, תפילות מיוחדות, משחקים משפחתיים מהנים ומאכלים מטוגנים. למרות שאנו תמיד נעודד הורים לחיות מחמד לכלול את כלביהם בחגים ובחגיגות, חשוב להיות מודעים למקורות סכנה אפשריים בימים מיוחדים אלה.

אלו הן הסכנות לכלבים במהלך חג החנוכה שכדאי להיזהר מהן

1. חנוכיות

כולנו אוהבים לכלול את החברים הכי פרוותיים שלנו במסורות החג. אבל, הדלקת החנוכייה היא משהו שמומלץ לשמור לבני המשפחה הדו-רגליים. הרחיקו בבטחה את הזנב והאפים הסקרנים מהחנוכייה בזמן שהנרות דולקים בכל לילה. דאגו למקם את החנוכיה במקום שאליו לא יכולים להגיע הכלבים.

2. סביבונים

הסביבון בעל ארבע צדדים שמסובבים באופן מסורתי ילדים במהלך חג החנוכה, עלול להוות סכנת חנק או חסימת מערכת העיכול עבור חיות מחמד סקרניות שמנסות להצטרף לכיף. נקטו באמצעי זהירות נוספים כדי למנוע מחיות מחמד לבלוע אגוזים, סוכריות או מטבעות הנפוצים ככלי משחק.

3. מטבעות שוקולד

מטבעות שוקולד הם פינוק אהוב במהלך חג החנוכה. אבל את הסוכריות העטופות בנייר כסף יש לאחסן בבטחה הרחק מהישג ידם של כלבים. מלבד הסיכון לרעילות שוקולד, גם עטיפות נייר הכסף מהוות סכנת חנק.

4. בצק שמרים

אם אתם אופים חלות לחג, שימו לב במיוחד שהכלב שלכם לא יקח ביס מהבצק שלכם. רבים אינם מבינים שבצק יכול לעלות בתוך הבטן של הכלב ולהוביל לנפיחות, כאבים עזים וחסימת מעיים אפשרית. בנוסף, בצק שמרים, בפרט, יכול לגרום לסיבוכים נוספים כולל רעילות אלכוהול.

5. לאטקס, לביבות

לטקס, או לביבות תפוחי אדמה מסורתיות, עשירות בשומן ולעתים קרובות עשויות עם בצל, שילוב מסוכן לכלבים. תכולת השומן הגבוהה עלולה לגרום לדלקת לבלב ובצל, המכילים סולפידים רעילים לכלבים, עלולים לפגוע בתאי דם אדומים ולהוביל לאנמיה. יש להימנע מבצל (ובני משפחת הבצל, כמו עירית ובצלצלי שאלוט) בכל הצורות, כולל נא, מבושל או אבקה.

6. סופגניות

הסופגניה המטוגנת בשמן עמוק ומלאת הריבה היא עוד פינוק מסורתי לחנוכה שכדאי להרחיק מכלבים, לא משנה כמה הם מתחננים! הם עשירים בסוכר ושומן, הם יכולים להוביל לדלקת לבלב. אפו לגור שלך כמה פינוקים טעימים לכלבים במקום!

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף ₪ לשני דייגים שדגו בניגוד לחוק בשמורת הטבע הימית שקמונה מול חופי חיפה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן