אילו פירות מומלץ לתת לכלבים לאכול?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
פירות לכלבים

ההמלצה כלפי בני אדם להרבות באכילה של ירקות ופירות טריים נובעת מהעובדה שמדובר במאכלים שיש בהם ערכים תזונתיים טובים וגבוהים והם תורמים להתפתחות והתפקוד של הגוף. אם כך, האם לאור עובדה זו יש פירות שיכולים להיות מומלצים גם לאכילה על ידי כלבים? התשובה היא – כן, אבל לא כל הפירות.

איך פירות וכלבים מסתדרים ביחד?

יש פירות שמותר לכלבים לאכול ויש כאלה שלא. מכיוון שאנשים מאד אוהבים לשתף אוכל מהצלחת שלהם עם הכלבים שהם חיים איתם הרי שמדובר ביתרון גדול וכפול – גם ליהנות ממתן האוכל לכלב וגם מהידיעה שנותנים לו פרי טרי ובריא שמותר לו לאכול ובהחלט יכול להיטיב איתו (בתנאי כמובן שהכלב אוהב את הפרי ואוכל אותו בהנאה). כאשר מגיע הביתה משלוח של מגש פירות מעוצב שיש בו כמה וכמה פירות מסוגים שונים והם כבר חתוכים ומוכנים לאכילה – בהחלט יכול להיות שהכלב בעצמו כבר יזהה את הפירות שהוא אוהב והוא מיד ייגש לקבל ממנו.

אז אילו פירות כלבים יכולים לאכול?

חשוב להדגיש שבכל ספק שמתעורר צריך וכדאי לקבל ייעוץ מרופא וטרינר. כך להיות בטוחים שלא נותנים לכלב לאכול פרי שאסור לו לאכול. אבטיח קר יכול להיות ממתק מרענן שכלבים מאד ייהנו ממנו בימים של קיץ חם וכך גם אגס, תפוח או בננה. חשוב לשים לב לתנאים מהותיים שבהם צריך להציע את הפרי לכלב – ללא שום גרעין ואת התפוחים צריך לקלף. שכן הקליפה לא מתעכלת כמו שצריך בגוף של הכלב. בננות גם הן בריאות מאד עבור הכלבים וכדאי מדי פעם למעוך בננה ולערבב אותה עם האוכל הרגיל שהכלב אוכל. גם פרוסה או שתיים של בננה מדי פעם יכולות להתאים והכלב ייהנה מאד מהמתיקות של הפרי הצהוב. פירות נוספים שמומלצים לכלבים במינון מבוקרים הם תותים ואוכמניות, שיש בהם מרכיבים שמסייעים גם לשמור על בריאות השיניים של הכלב.

החשיבות של שילוב פירות גם בתזונה של הכלב

אנשים שמגדלים כלבים בבית אוהבים לשתף את הכלב בכל פעולה ובכל דבר שקורה בהווי של בני המשפחה כולם. כאשר מקבלים בהפתעה משלוח של מגשי פירות הרי שאך טבעי יהיה שלא רק בני המשפחה ייהנו מהטעם המצוין של פירות טריים ובריאים אלא שגם הכלב שאיתם ייקח חלק בנשנוש הצבעוני והמתוק. עם הזמן מבינים מה הכלב אוהב יותר או פחות והוא בעצמו גם יזהה שיש במגש פירות שהוא אוהב. הוא כבר יכיר את בני המשפחה שהוא חי לצדם ויידע שהם ייתנו גם לו ביס או שניים של אבטיח או בננה, תות שדה או תפוח. הוא ייהנה מנשנוש מתוק ובריא שמומלץ לו והוא יכול לעכל ללא קושי. כאשר לכלב יש מגוון רחב של מזונות שהוא אוכל – הבריאות שלו תהיה מצוינת.

קרדיט תמונה: freepik

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

על אף היתרון המובהק של החתול ביכולת השמיעה שלו על בני האדם, ממש כמונו גם הוא יכול לחלות בדלקת אוזניים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן