אוכל לכלבים ללא גלוטן: כל מה שצריך לדעת

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל ללא גלוטן

אתה בוודאי מודע לכך שדיאטות ללא גלוטן הופכות ללא הרף יותר ויותר פופולריות בקרב בני אדם, כאשר אנשים רבים בוחרים להימנע מגלוטן בכל מחיר. לחם ללא גלוטן, פסטה ופודינג, יחד עם רבים נוספים, כולם ממשיכים לזחול למדפי הסופרמרקט, ואולי אפילו לסל הקניות שלך.

עם זאת, האם עלינו להאכיל את הכלבים שלנו באותו אופן, האם גלוטן הוא בעצם משהו שעלינו להימנע ממנו, והאם תזונה נטולת גלוטן תהיה מועילה לכלב שלך? אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל התשובות הללו.

מהו גלוטן?

ללא גלוטן, ללא דגנים… בטח ראיתם כמה ממילות הבאזז האלה על חבילות מזון לכלבים בעבר, וזה יכול להיות די מכריע לדעת מה נכון. כדי להגדיר גלוטן, נצטרך להגדיר גם את השאר. מכיוון שלעתים קרובות משתמשים במונחים לסירוגין.  

  • גלוטן – חלבון גומי במרקם דבק המצוי בדגנים שונים כמו חיטה, שיפון ושעורה. חיטה היא הדגן המקושר לרוב לאי סבילות למזון אנושי.
  • דגנים – סוג של דשא שנקטף עבור גרגיריהם האכילים.
  • דגנים – דגנים הם זרעים זעירים ויבשים שגדלים על הצמחים הנקראים דגנים. סוגי הדגנים כוללים שיבולת שועל, אורז, תירס, שעורה ועוד הרבה הרבה יותר.

לכן, אחד הדברים העיקריים שיש לזכור הוא שכשאומרים אוכל לכלבים ללא דגנים פירושו בדרך כלל שהמזון הוא גם ללא גלוטן. אך ללא גלוטן לא תמיד אומר שהמזון נטול דגנים. בעיקרון, גלוטן נמצא בחלק מסוגי הדגנים, אבל לא בכולם, כלומר המזון של הכלב שלך יכול להכיל דגן כמו אורז חום ועדיין להיות מסווג כנטול גלוטן, אבל הוא לא יסווג כנטול דגנים.

האם כלבים צריכים פחמימות?

המידע משתנה בכל מקום בו תסתכלו, כך שניתן להבין מדוע כל כך הרבה הורים לחיות מחמד מרגישים שולל, מבולבלים ומוצפים במיוחד בכל הנוגע להחלטה מהו המזון הטוב ביותר עבור בן משפחתם הפרוותי.

רבים חושבים שללא דגנים זו הדרך ללכת תמיד, ושכלבים צריכים לאכול כמעט ללא פחמימות. בניגוד לאמונה הרווחת, כלבים הם למעשה אוכלי כל, לא טורפים. ולכן הם משגשגים על תזונה של בשר, ירקות, פירות ופחמימות. פחמימות מספקות אנרגיה וסיבים, מקדמות עיכול יציב ויציאות קבועות לצואה בריאה. קקי בריא הוא סימן גדול לכלב בריא!

לכן, פחמימות הן חלק גדול מתזונה מאוזנת עבור הכלבים שלנו. אבל כמו בכל דבר, תמיד יש פחמימות איכותיות יותר ואיכותיות פחות.

מקורות אנושיים של פחמימות כמו לחם, עוגה ופסטה מקבלים כולם את המרקם הלעיס, לפעמים אוורירי. זה בגלל הגלוטן שבתוכו, שמתנהג כמו דבק. במזונות רבים של כלבים, כגון גזית, הגלוטן בחלק מהפחמימות עוזר לביסקוויטי הגזייה לשמור על צורתו. ייתכן שהפחמימות הללו אינן בעלות הערך התזונתי ביותר ובמקום זאת פשוט יהיו שם כחומר מקשר. לכן, חשוב להקפיד על סוגי הפחמימות הנכונים בכל הנוגע להאכלת הכלב שלך.

כלבים משגשגים כאשר הם אוכלים פחמימות מורכבות כמו אורז חום, בטטה, שיבולת שועל וקטניות. פחמימות מורכבות כגון אלה הן חיוניות, בעלות יתרונות רבים.

יתרונות של פחמימות

  • הם עשירים בחומרים מזינים
  • עזור לכלב שלך להרגיש מלא ומרוצה
  • סיוע לעיכול ושמירה על יציבות יציאות
  • עזור למנוע זריקות סוכר וטבילות ושפיצים של אנרגיה על ידי שחרור האנרגיה בהתמדה

בסך הכל, זה בהחלט רעיון טוב לחפש מזון לכלבים המכיל פחמימות מורכבות באיכות גבוהה כדי להבטיח שהכלב שלך ירגיש שמח, בריא ותמיד מרוצה לאחר שאכל את ארוחת הערב שלו.

האם גלוטן רע לכלבים?

בני אדם יכולים לסבול ממצב הנקרא צליאק. שהיא מחלה המייצרת תגובה שלילית חמורה כאשר אותו אדם אוכל גלוטן. המצב משפיע רק על כ -1% מהאוכלוסייה. אך יש להתייחס אליו ברצינות ולמרבה המזל אפשרויות המזון ללא גלוטן הולכות וגדלות.

בניגוד לבני אדם, אוכלוסיית הכלבים אינה סובלת ממחלת צליאק. נראה שכלבים בסדר גמור כשמדובר בסובלנות של גלוטן. לעיתים רחוקות חווים כל סוג של תופעת לוואי. עם זאת, רגישות לגלוטן ודגנים מתרחשת, אם כי נדירה. לכן חשוב תמיד לפקוח עין על הכלב שלך עבור כל סימן של חוסר סובלנות לאחר ארוחות.

אם יש לך סטר אירי, אתה בהחלט צריך להיות זהיר כשזה מגיע לגלוטן. הם הגזע המדווח היחיד בבריטניה שסובל מ'אנטרופתיה רגישה לגלוטן'. זוהי מחלה תורשתית הדומה למחלת הצליאק. עם זאת, אפילו זה נדיר יחסית בתוך הגזע.

אז, גלוטן ודגנים הם בהחלט לא רעים עבור כלבים. אבל זה אפשרי עבור כמה כלבים להיות רגישים. לכן, לדעת בדיוק מה נכנס למזון של הכלב שלך היא חיונית. כדי שתוכל לתקוע את הבעיה אם אתה מבחין בחריגות כלשהן.

מהם הסימנים והתסמינים של אלרגיה לגלוטן אצל כלבים?

אם הכלב שלך רגיש לגלוטן, התסמינים יהיו יחסית לא ספציפיים, כולל:

  • שִׁלשׁוּל
  • ירידה במשקל
  • מצב מעיל ירוד
  • עִקצוּץ
  • הקאות לאחר ארוחות

כל הבעיות הללו יכולות להצביע על כל סוג של אלרגיה למזון, לא רק על אחת לגלוטן. לכן, מומלץ לדבר עם הווטרינר שלך לגבי דיאטה כדי להבין את שורש הבעיה ולטפל בה ממש באמצעות מתג במזון המושלם לאלרגיות שלהם.

למה לבחור אוכל לכלבים ללא גלוטן וכיצד זה יכול לעזור לכלב שלך?

רוב הכלבים יכולים להתמודד עם גלוטן מצוין. אך אולי כדאי לבחור מזון לכלבים ללא גלוטן מסיבות עיכול. דגנים מסוימים אינם טובים לבריאות העיכול של הכלב שלך כמו אחרים, כגון חיטה המכילה גלוטן.

לכן, כדאי לבחור במזון לכלבים שמשמיט דגנים מלאים בגלוטן כמו חיטה. לבחור במזון שמכיל דגן איכותי יותר כמו אורז חום, ללא גלוטן.

מחפשים אוכל לכלבים ללא גלוטן?

כפי שאנו יודעים, כלבים באמת נהנים ממקור פחמימה איכותי בתזונה שלהם. וזו הסיבה שרצוי להשתמש בכמות מאוזנת של פחמימות מורכבות.

אורז חום ממילא נקי מגלוטן, והוא דגן מלא ידידותי למעיים. הוא רגיש להבטן ומספק לכלב שלך המון יתרונות כדי לשמור עליו שמח ובריא.

עם זאת, אנו יודעים שחלק מהכלבים יכולים להיות רגישים לדגנים, גם כאלה שאינם מכילים גלוטן. לכן, לפני שאתה מזמין את האוכל שלךהתחשב בנתוני גופו, הגזע שלו ובעיות הבריאות שלו כדי לדעת מה יתאים לו לאכול.

אל דאגה, הוא עדיין יהיה מלא בפחמימות מורכבות וטובות מחומרים טבעיים כמו פירות וירקות. כל כלב הוא אינדיבידואלי, לכן חיוני להאכיל אותו במזון איכותי המתאים לצרכיו ומספק להם תזונה מאוזנת כדי לעזור להם לשגשג.

לסיכום

בסך הכל, גם גלוטן וגם דגנים הם לא ממה לפחד, אבל תמיד טוב לקבל מושג מוחלט לגבי מה כלול באוכל של הכלב שלך. מקורות פחמימות איכותיים ובריאים הם תוספת נהדרת לארוחות הערב של הכלב שלך, מעודדים עיכול בריא ומספקים מקור יציב לאנרגיה.

יתכן שהכלב שלכם יכול לחוות אי סבילות לגלוטן ולדגנים. ולכן, מזון לכלבים מותאם באמת יכול לעזור. בדרך זו, אתה יכול להשמיט את כל המרכיבים שגורמים לכלב שלך לצרות, כך שהוא עדיין יוכל ליהנות מארוחות ערב טעימות ומזינות בלי צרות.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

נכתב על ידי רייצ'ל לוין

רייצ'ל הגיעה לארץ מהעיר ניו יורק. היא עובדת כמנהלת חשבונות ביום, אך בשעות הערב ובסופי השבוע היא מקדישה את זמנה לכתיבה על חיות מחמד, התשוקה האמיתית שלה. רייציל היא בעלים של סקופי, כלב מעורב וחכם.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן