לא מוצאים דירה שמכניסה כלבים? יוזמה חדשה בפייסבוק תעזור

מנסים למצוא דירה ונתקלים בקשיים בגלל הכלב? יוזמה חדשה בפייסבוק תקשר ביניכם לבין בעלי דירות "אוהבי כלבים". האם נמצא הפתרון למצוקת הדיור של חובבי הכלבים?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

בשנים האחרונות יותר ויותר קשה למצוא דירות שאליהן מותר להכניס חיות מחמד. נראה כי בעלי הדירות החלו לנקוט במדיניות קשוחה, שרק מתגברת ככל שעובר הזמן – ובעלי החיות נותרים חסרי אונים. 

 

קראו עוד: מדריך אילוף: איך מונעים תוקפנות של כלבים


בעקבות המצוקה הקימה מורן פז כהן, שנתקלה בבעיה בבואה לשכור דירה, את עמוד הפייסבוק "דירות להשכרה עם הכנסת כלבים באישור", שמטרתו "לשדך" בין בעלי דירות ידידותיים לכלבים לבין השוכרים. "הכלבים הם הילדים שלנו", אומרת פז-כהן. "לכל כלב יש את האופי, הנשמה ומצבי הרוח שלו – ולא תמיד יש לכך מודעות בקרב בעלי הדירות, ולכן אנחנו, השוכרים, סובלים".  

 

דירות שמכניסות כלבים


עד כמה נפוצה הבעיה?
"לצערי מדובר בבעיה נפוצה מאוד", אומרת פז-כהן. "לאחר שנתקלתי בה באופן אישי החלטתי להקים את הקבוצה בפייסבוק, שמטרתה להעלות למודעות את הנושא הזה ולספק מענה לכל אלה שמתקשים למצוא בית רק בגלל שהם בעלי כלבים". 


מה הסיבה, לדעתך, שזה קורה?
"לצערי, כנראה שחלק מהם חוו על בשרם מצבים של השחתת רכוש ונזק לנכס עקב התנהגות לא תקינה של כלבים. אבל חבל שמקרים בודדים משליכים על כל היתר, כי רוב הכלבים לא מתנהגים בצורה כזו. זה תלוי מאוד בחינוך שהם מקבלים מבעליהם".

 

קראו עוד: בדקו: מה אתם באמת יודעים על הכלב שלכם?


מדוע החלטת להקים את הקבוצה?
"יש לי שני כלבים משלי ובנוסף אני משמשת כבית פתוח לכלבי אמנה. בגלל הצורך האישי שלי למצוא בית שיאכלס את כולנו, ומתוך הבנה שלפייסבוק יש כוח אדיר, החלטתי להקים את קבוצת 'דירות להשכרה עם הכנסת כלבים באישור' בתקווה שזה יקל עליי ועל אנשים נוספים בחיפוש דירה. תוך שבועיים וחצי הקבוצה כבר מונה כמעט 1,000 חברים, וזה רק גדל וגדל.

"בסך הכול אנחנו מבקשים שבעלי הדירות שיאפשרו הכנסת כלבים. אנחנו מהווים אוכלוסייה די גדולה עם נשמה רחבה. אני מאמינה שגם עלינו לעשות שינוי ולהצהיר מול בעלי הדירות שניתן לסמוך עלינו לגבי נזקי הרכוש מהם הם חוששים, ושהם, מצידם, יאפשרו לנו לבחור עם מי לחיות בבית שלנו. אני חושבת שיש מקום לבצע תיאום ציפיות לפני הכניסה לדירה וכן לפעול בשקיפות ובמוסריות מול בעל הדירה".


האם יש הענות מצד בעלי דירות לחברי הקבוצה?
"לשמחתי יש היענות יפה בקרב בעלי הדירות. ישנם בעלי דירות שמפרסמים מודעות ויש גם מתווכים שמפרסמים מודעות על דירות שבעליהן מאפשרים בעלי חיים. כמו כן, אני מקבלת הודעות פרטיות מאנשים שמבקשים שאאשר את המודעות שהם מעלים מאחר והדרישה בקבוצה היא לציין בכל מודעה שמתפרסמת כי מצוין בחוזה שמאושר להכניס בעל חיים לדירה".

מה היית רוצה לומר לבעלי דירות שמסרבים להשכיר לבעלי חיות מחמד?
"הייתי רוצה לומר להם שנעשה לנו עוול, שהוא שווה ערך להפרדת ילד מאמו. חוסר המודעות לנושא מוביל לכך שאנשים רבים בלית ברירה נאלצים להשאיר את ה'כלב-ילד' שלהם אצל מישהו מהמשפחה, שמוכן לגדל אותו עבורם – וזה לא תקין. בעלי הדירה צריכים להפנים שאנו מבוגרים אחראיים, ככל שוכר אחר, ואנו לוקחים את מלוא האחריות על בעל החיים שלנו ובשמחה, גם במקרים של נזק לרכוש. בכל זאת, אנחנו משלמים להם את מיטב כספנו בעבור זה". 


כעת מקווים בעלי הכלבים כי בזכות הקבוצה שהקימה פז-כהן בעלי הדירות יפתחו את הלב ואת דלתות הדירה, ויראו גמישות. "אני כל הזמן שואלת את עצמי ואת קרוביי איך אין חוק שמחייב כלב בכל בית? זה מחזק את הבריאות בכל כך הרבה מובנים", היא אומרת בחיוך רחב.

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כדי לאמץ תוכי באופן חכם, עליך קודם לוודא שתכונותיו מתאימות לך. קרא עוד על אימוץ תוכי חכם
הנה איך לדעת אם לחתול שלך יש תולעי סרט וכיצד להיפטר מהם במהירות וביעילות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן