9 דברים שכדאי שנלמד מחיות המחמד שלנו

הפסיקו עם המולטיטסקינג, אל תנטרו טינה והרשו לעצמכם להשתטות: לכבוד יום הכלב הבינלאומי - 9 דברים שכדאי לכל אחד מאתנו ללמוד מחיית המחמד שלו
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

1. הפסיקו עם המולטיטסקינג והתחילו לחיות את הרגע

כשכלב עושה פעולה, למשל, כרסום עצם – הוא מתרכז רק בה. לא תראו אותו מתחיל לצפות בטלוויזיה במקביל. ואכן, חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד גילו הפחתה בריכוז ובזיכרון של אנשים המלהטטים בין פעולות רבות במקביל. התיישבתם לאכול? אתם צופים בסרט? מבלים בפארק עם הילדים? וותרו על בדיקת המיילים או על הגלישה באינטרנט, והתרכזו באותה הפעולה. פשוט חיו את הרגע. קראו עוד: הפטנט שיעזור לכלב שלכם לעזור את הקיץ

2. תפסו תנומה 

לא תמצאו את הכלבים והחתולים שלכם הולכים 24 שעות ביממה. מדי פעם הם יתפסו תנומה, ומסתבר שהדבר הכרחי גם עבורנו, בני האדם. אנשים הנהנים מתנומות קצרות ומפנקות במהלך היום, זוכים לשפר את ערנותם וביצועיהם, ואף משפרים את בריאותם ומקטינים את סיכויים למות ממחלת לב.  

3. צאו להליכה 

בין אם יש לכם ארבע רגליים, או שתיים, הליכה היא הדרך היעילה, הזולה והקלה ביותר לשמור על אורח חיים בריא, לשרוף קלוריות ולשפר את בריאות הלב. בנוסף, טיול יומי נעים יעזור לכם לשמור על עצמות חזקות, להפחית את הסיכויים לחלות בסרטן השד והמעי הגס ואף להילחם בדיכאון.

4. אל תנטרו טינה 

הכלב שלכם לא יכעס עליכם בשבוע הבא, רק כי היום נזפתם בו. הוויתור על הכעס ישפר את בריאותיכם: כעס כרוני נקשר לירידה בתפקוד ריאות, בעוד מחילה תורמת להורדת לחץ דם וחרדה מופחתת. אנשים שסולחים גם נוטים להיות בעלי הערכה עצמית גבוהה יותר. קראו עוד: מדריך אילוף: איך מדברים עם כלבים?

5. הרשו לעצמכם להשתטות ולשחק 

כמו אוגר המשתולל עם כדור קטן ומצלצל, חתול הרודף אחרי עכבר צעצוע וכלב המשחק עם חבל, שילוב של הומור ושעשוע בחיים יכול רק לתרום לכם. קרדיולוגים במרכז רפואי של אוניברסיטת מרילנד מצאו כי אנשים עם חוש הומור גבוה הם בעלי לב בריא יותר. ואכן, משחקים מהנים ומשעשעים הם צורך בסיסי, ממש כמו אכילה ושינה. למדו מחיות המחמד ובצעו מדי פעם פעולות שאין בהן דבר, מלבד כיף צרוף.

6. אכלו דגים 

אם היינו שואלים אותם, רוב חיות המחמד היו מוכנים לבלות ימים שלמים בתוך קופסת טונה. גם לנו חשוב לשלב דגים בתפריט הקבוע. סלמון, טונה ודגים שומניים אחרים עשירים באומגה 3 וחומצות שומן, אשר מפחיתות את הסיכון למחלות לב, לחץ דם גבוה ודלקת פרקים.

7. אוהבים? הראו זאת 

כלבים לא מעמידים פנים שהם קשים להשגה. כאשר הם אוהבים – הם מראים את זה. זו בדיוק הגישה לאלו מאתנו המבקשים לחזק את מערכות היחסים שלהם. מחקר שפורסם לאחרונה מעיד כי למחוות קטנות ומתחשבות יש השפעה גדולה על תחושת הסיפוק והקרבה בקשר.

8. בלו בחיק הטבע

טיול בפארק הוא כנראה ההגדרה של כלבכם לאושר, אך יש לו גם הרבה יתרונות למוח ולגוף האדם. בילוי בחיק הטבע יכול לשפר את הכושר הגופני שלכם, להגדיל את רמות ויטמין ה-D בגופכם, לשפר את הראייה ולהפחית את הלחץ. רק שימו לב שאתם מקפידים לבלות בצל, בשעות החמות של היום.

9. היצמדו לשגרה 

חיות המחמד שלנו אוהבות שגרה. הן לא יודעות להבדיל בין שבת לראשון, וכנ"ל לגבי שעון גוף האדם. לראיה, אנו נהנה משינה יעילה ואיכותית יותר אם נקפיד לאכול, להתקלח, ללכת לישון ולהתעורר באותה השעה בכל יום, גם בסופי השבוע.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

הם חמודים, נוחים לגידול ואפילו זולים. רגע לפני שמביאים הבייתה יצור חדש כדאי לדעת מה הציוד הנדרש לגידולו.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן