10 טיפים להאכלה נכונה של כלבים

איך בוחרים את סוג המזון המתאים לכלב? מה מותר ומה אסור לו לאכול? ואיך אפשר לרענן אותו בקיץ? המדריך המלא לתזונה של הכלב
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיפים להאכלה נכונה של כלבים

מורה נבוכים לאוכל לכלבים

לתזונה נכונה ומאוזנת יש חשיבות רבה גם כשמדובר בכלבים. הדבר הראשון שצריך להקפיד עליו הוא מזון איכותי העונה על הצרכים המשתנים של הכלב הגדל, שימנע גם, ככל האפשר, בעיות בריאותיות בעתיד. מה חשוב לדעת על אוכל לכלבים וכיצד תדאגו שכלבכם יאכל בצורה נכונה ובטוחה? תרים טובים של חנות לחיות עוזרים לנו לבחור את האכול המתאים והממולץ ביותר לכלב שלנו מצאנו שחנות החיות פט-בסט משתדלת לאחרונה להקל עלינו את תהליך הבחירה תמצאו שהקטלוגים שלה לאוכל לכלבים הם ממש מדריכים המשתפרים כל הזמן לבחירה המזון הממולץ לכלב שלכם לפי שלב או מצבו הרפואי.

5 טיפים להאכלה נכונה של כלבים:

1. סוג המזון

הכלב צריך לאכול רק מזון מותאם לכלבים. במקרה של גורים יש מזון מותאם לגורים או לכלב בוגר או כלבים עם בעיות רפואיות. לכל סוג של כלב גילו ומצבו הרפואי יש מזון מומלץ  לכלב שלכם. רצוי לבחור בחברה מוכרת ואמינה שמייצרת מזון איכותי לכלבים. תמיד כדאי להתייעץ עם וטרינר ו/או בעלי כלבים אחרים מאותו סוג.  אם רוצים לצ'פר את הכלב – יש בחנויות לחיות "חטיפים" שמיועדים לכלבים.

מתגוררים בירושלים?
ריכזנו עבורכם באינדקס חנות חיות בירושלים את כל החנויות המובילות שמיועדות לכלבים.

כמו כן, ניתן למצוא אצלינו גם אינדקס חנות חיות תל אביב לתושבי המרכז.

2. עקביות

בחרתם את סוג ה מזון לכלב– הקפידו שזה יהיה המזון היחיד שהוא יאכל. אין לו בעיה עם זה והוא לא צריך גיוון. בכל מקרה, לא מומלץ להרגיל אותו לאכול שאריות מהאוכל שלכם, משום שזה עלול לגרום לו לבעיות בריאות ולהשמנה מיותרת.

3. מינון

קבעו את המנה היומית של הכלב. לרוב, על שקית האוכל מצוינת המנה היומית המומלצת הנקבעת על פי משקלו של הכלב. הקפידו על ההמלצות, השתמשו בכוס המדידה וחלקו את המנה היומית לאורך היום לכמה ארוחות קטנות  – בהתאם לגיל הכלב (רצוי להתייעץ עם וטרינר).

4. שתייה

מים מסייעים לכלבים לעכל את המזון, לספוג את החומרים המזינים אותו ולסלק את הפסולת הבלתי רצויה. כלב שיאבד מים בכמות של כ-10% ממשקל גופו, מסכן קשות את תפקוד המערכות בגופו. הקפידו שלכלב יהיו מים טריים כל הזמן בכלי המתאים.

איך להאכיל את הכלב

 

5. מזונות אסורים

זכרו שיש מאכלים אסורים שאין לתת לכלב בכל גיל, כגון: שוקולד, בצל, שום, ברוקולי, כרובית,  אלכוהול, אפרסק, ענבים, צימוקים, פטריות, בצק, עצמות ומאכלים מטוגנים ומתובלים. מזונות אלה עלולים לגרום להקאות, שלשולים, דיכאון, רעידות, חום גוף גבוה, פרכוסים, במקרים חמורים זה אף יכול להסתיים במוות.

6. החלפת מזון

במידה ומחליפים את סוג האוכל רצוי להתחיל בערבוב של המזון הישן והחדש שני הסוגים בכדי למנוע בעיות עיכול. יש לבצע זאת גם במצב שבו מחליפים את המזון בסוג איכותי יותר. במידה ומדובר במזון שגרם לכלב לאלרגיה ניתן להחליף מיידית ללא תקופת הסתגלות. כשמדובר גורים, בהתחלה מאכילים אותם במזון רטוב ולאחר מכן, מרגילים אותם בהדרגה לאוכל יבש.

7. קצב אכילה

אם הכלב אוכל מהר מדי, דבר שעלול להזיק לו –  אפשר לשים לו כדור בתוך צלחת האוכל. הכדור ישמש כמכשול שיעכב את קצב הזלילה שלו.

8. טריות

טיפ מצויין לשמירה על טריות המזון הוא שימוש בקנקנים מפלסטיק כדי לאחסן את המזון. כך קל יותר למזוג את האוכל לצלחת והאוכל נשמר טרי.

9. רענון

הוסיפו קצת עלי פטרוזיליה לאוכל של הכלב זה יעזור לרענן את הנשימה שלו.

10. פינוק לקיץ

לפינוק קר וטעים בימים חמים: חתכו רצועות תפוח עץ הכניסו למרק עוף דל נתרן והקפיאו במגש של קוביות קרח, או לחילופין הקפיאו מרק עוף בסיר יחד עם עצמות, חטיפי כלבים וצעצועים שהוא אוהב. תנו לקרח להפשיר לכמה רגעים ופנקו את כלבכם.

מאמר נוסף של פטנט הגיע לסיומו – מקווים כרגיל שהצלחנו לחדש לכם דבר או שניים על גידול וטיפול נכונים בחיית המחמד שלכם.

במידה ואתם עדיין אינכם בטוחים מה מותר ומה אסור, חשוב שתגיעו ביחד עם כלבכם לייעוץ עם וטרינרים מוסמכים על מנת לקבל מידע חיוני נוסף שיהפוך את תהליך הגידול למהנה ומועיל הרבה יותר! 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אוהבים חתולים וחושבים שאתם יודעים עליהם הכל? ריכזנו לכם את כל התשובות המפתיעות לסטיגמות הגדולות על חתולים
כלבים הם חיה מרתקת ואפשר ללמוד עליהם במשך שנים, את המקורות שלהם, ההתנהגות, גישות שונות לאילוף ועוד המון מידע מרתק.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן