12 מאכלים שאסור לחתול שלכם לאכול

טונה, כבד, ביצים וענבים - מאכלים שאמנם נראים תמימים בעיננו, אך קטלניים עבור החתול שלנו. אילו מאכלים לא צריכים להופיע בצלחת האוכל של מיצי?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
אוכל אסור לחתולים

חתול היא אמנם חיה מאוד נבונה, אך אין זה אומר שהוא יודע להחליט מה טוב בשבילו כשזה נוגע לאוכל. חוסר ברכיבים תזונתיים או צריכה מוגברת של מזון שאינו מתאים לו, עלולים להכניס אותו למצב של תת תזונה או חלילה להוביל למוות.

אילו מאכלים אסורי לשלב בתזונה של החבר הפרוותי שלכם?

טונה

חתול יכול להתמכר בקלות לטונה –  הן כזו שמיועדת לבני אדם והן כזו שמוכרזת כמזון לחתולים. הוספת תוספת טונה מידי פעם לתפריט היומי אינה מזיקה. תזונה המבוססת על טונה יכולה להוביל את החתול למצב של הידלדלות מצבור בוויטמין E ובכך למצב של תת תזונה. יותר מכך, צריכה מוגברת של טונה עלולה לגרום להרעלת כספית.

מזון לכלבים

ביס מזדמן מכופתאות המיועדות לכלבים לא יזיק לחתול שלכם, אבל הוא בהחלט אינו תחליף ראוי. אוכל לכלבים אינו משרת את כלל הצרכים של החתול שזקוק ליותר חלבונים, ויטמינים וחומצות שומן רלוונטיות.

כבד

צריכת מוגברת של כבד עשויה לגרום להרעלת ויטמין A בחתולים. מה שעשוי להשפיע על העצמות של החתול ואף לגרום למוות. לכן ניתן לשלב מעט כבד לצד מזון החתולים הרגיל כדי להעשיר אותו, אבל לא יותר מזה.

ביצים טריות

בדומה לבני האדם, ביצים לא מבושלות מהוות סכנה עבור חתולים. זאת משום שהן עשויות להכיל חיידקי סלמונה או חיידק אי קולי שגורמים בקלות להרעלת מזון. יותר מכך, בביצים טריות קיים חלבון המפריע לספיגת ויטמינים מסוימים אצל חתולים.

בשר נא ודגים חיים

בדומה לביצים טריות, גם בשר נא ודגים טריים עשויים להכיל חיידקים שגורמים להרעלת מזון. בנוסף, בשר דגים טרי עלול לגרום לחוסר בתיאמין – ויטמין B1 (חומצת אמינו חשובה), למחלות ומוות.

מוצרי חלב

חתלתול או חתול צעיר יכולים ליהנות ממעט גבינה רכה. אך עם התבגרותם התמונה משתנה – חלק מהחתולים הבוגרים יכולים להתגלות כרגישים ללקטוז. מערכת העיכול שלהם אינה מסוגלת לעבד מוצרי חלב – והתוצאה יכולה להיות לא נעימה.

בצל ושום

בצל חי, מבושל, מיובש או אפילו אבקת בצל עלולים להרוס את תאי הדם האדומים של החתול ולהוביל לאנמיה. מינון קטן מדי פעם כנראה לא יזיק, אבל כמות גדולה של בצל בכל צורותיו עלולה לגרום להרעלת בצל. כמו כן, גם אכילת שום ועירית עשויים לגרום לקלקול קיבה ובעיות מעיים אחרות.

משקאות אלכוהוליים

זה אולי ברור מאליו לרובנו, אך יש כאלו שמוצאים בהשקיית בעלי חיים באלכוהול כמעשה לגיטימי. בירה, יין ושאר משקאות שמכילים אלכוהול – אינם טובים לחתול ועשויים לגרום לו לחוש את אותו אפקט שיכרות שאנו חשים. שתי כפיות של משקה חריף עשויות לגרום לנזק בחתול בוגר ושלוש כפיות עלולות להוביל למוות (!).

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים מסוכנים לחברינו הפרוותיים ועשויים לגרום להם כשל בכליות. כיצד תזהו שהחתול שלכם אכל ענבים או צימוקים? הקאות חוזרות והיפראקטיביות יכולים להיות סימנים מוקדמים.

קפאין

קפאין בכמויות גדולות יכול להיות קטלני לחתולים. הרעלת קפאין תתבטא בחתולים בחוסר מנוחה, נשימה מהירה, דפיקות לב, רעידות בשרירים והתקפים. גם שוקו, קולה ומשקאות ממריצים כמו רד בול מסוכנים לחתול שלכם.

שוקולד

בדומה לכלבים, שוקולד יכול להיות קטלני לחתולים. החומר המסוכן בשוקולד הוא למעשה התאוברומין שקיים בכל סוגי השוקולד (אפילו בלבן). שוקולד עשוי לגרום להפרעות קצב בלב, רעידות, פרכוסים ואף מוות בחתולים.

ממתקים ומסטיקים

סוכריות, מסטיקים, מוצרי אפייה ואפילו משחת השיניים שלנו ממותקים עם קסיליטול. זהו חומר שיכול להוריד משמעותית את רמת הסוכר של החתול ולהוביל לאי ספיקת כבד. תסמינים ראשוניים כוללים הקאות, עייפות ואיבוד התמצאות של החתול.

לסיכום

לא משנה כמה זהירים תהיו, האפשרות שהחתול ימצא את דרכו אל המזווה או הפח היא אפשרית. לכן מומלץ לשמור את פרטי הווטרינר במקום זמין, כך שאם תצטרכו, תוכלו להזעיק עזרה במהירות.

חנות חיות פט נט מציעה מבחר של אוכל לכלבים מהמותגים המובילים וכן את כל הציוד הנדרש לגידול כלבים. המזון בחנות פט נט הוא איכותי ומגוון, ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בנוסף, ניתן להשיג ציוד לגידול חתולים, כמו אוכל לחתולים, מיטה, תכשירי טיפוח וכדו'.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן