חתול תעלול? 5 בעיות התנהגות אצל חתולים ודרכי ההתמודדות

החתול עושה את הצרכים בבית, מכרסם לכם את הנעליים ולא מפסיק ליילל? כנראה שהוא צריך סדרת חינוך. לפניכם 5 בעיות התנהגות שכיחות בקרב חתולים ואיך להתמודד עימן
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

קראו עוד: מה התזונה הטובה ביותר לחתול שלך? המדריך השלם

על מנת לחיות עם בעל חיים בבית בשלום ובשלווה, לא פעם יש צורך לטפל בהתנהגויות שליליות שיוצרות כעס ותסכול. כיצד מלמדים את החתול לעשות אחרת ואיך מונעים ממנו להתנהג בצורה מסוימת שמפריעה לכם? המדריך שיעזור לכם לאבחן את הבעיה ולהתמודד איתה נכון

1. החתול נמנע מלעשות את צרכיו בארגז החול שלו

השתמשו בחול ללא ריח ובקופסה פתוחה והחליפו אותה לפחות פעם ביום. הניחו את הקופסה במקום שקט בלי הרבה תנועה, ונסו להחליף מדי פעם את הקופסא או את החול.

2. החתול מסמן או מרסס בשתן בבית

חתולים משתמשים בשתן כדי להתריע ולהרחיק חתולים אחרים, כאשר הם מרגישים לא בטוחים או כשהם מחפשים זיווג. כדי למנוע זאת, עקרו או סרסו את החתול והשתמשו בתכשיר אנזימטי במקום שבו הוא השתין. אם זה לא עוזר פנו לווטרינר.

חתול שובב, בעיות התנהגות אצל חתולים

3. החתול שורט את הרהיטים

חתולים אוהבים לשרוט כדי לחדד את ציפורניהם וכדי לסמן את הטריטוריה שלהם. נסו לשים משטחים חזקים שניתנים לשריטה במקומות שונים בבית והזמינו את החתולים לשחק בהם גם באמצעות תליית צעצועים עליהם.

4. החתול משחק באלימות או הופך אגרסיבי

חתולים בעת משחק עלולים לשרוט, לפצוע ולנשוך. אל תעודדו אותם לשחק עם ידיכם או עם רגליכם, בעיקר כשהן חשופות. תנו להם בובות או צעצועים שאיתם הוא יוכלו לשחק בבטחה ולהשתולל, כמו למשל צעצוע עכבר או אפילו שקית נייר שיכולה להעסיק אותם במשך זמן. אם החתול מגלה התנהגות אגרסיבית יוצאת דופן אל תנסו להרגיע אותו לבד – פנו לווטרינר.

5. החתול מרבה ליילל

חתולים בוגרים מיללים הרבה לאנשים (לא זה לזה). הם מייללים כדי לומר שלום, כדי לבקש אוכל או כדי להשיג תשומת לב. תנו להן את האוכל רק כשהם לא מייללים, תנו להם תשומת לב רק כשהם שקטים – כך הם ילמדו שהם לא משיגים דבר בזכות הייללות. אם עדיין הם מייללים המון – פנו לווטרינר.

קראו עוד: 4 טיפים שיעזרו לכם לשמור על פרוות החתול מבריקה ובריאה

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

ישנן סיבות רבות לכך שהכלב שלך יכול להפסיק לאכול, אך ישנן כמה סיבות שכיחות יותר מאחרות. קרא על הסיבות ודרכי הטיפול.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן